Weer naar zw.sch.gym bij de tweede? Tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Berenice, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berenice

Berenice Lid

19 jan 2007
    66
    0
    0
    Hallo allemaal

Ik heb een vraagje over zwangerschapsgym of yoga.

Bij mijn eerste kindje heb ik zwangerschapsgym gedaan, gewoon een gratis cursus in het wijkcentrum. Het was wel gezellig met 9 andere zwangere meiden, en ik heb goede tips gekregen om de rugklachten die ik toen had tegen te gaan. Alleen dat zuchten en puffen he..... Dat was ik al weer helemaal vergeten toen ik ging bevallen.

Nu ben ik zwanger van de tweede en ik vraag me af of ik weer zo'n cursus zal volgen.

Wat zouden jullie doen bij de tweede? Weer op 'pufles' gaan of niet?
    Zijn er meiden die de tweede keer een ander soort gym of yoga gedaan hebben en wat is het beste bevallen?

Hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes Berenice

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het lijkt mij wel leuk om weer te doen.
    Alleen is het hier niet echt haalbaar omdat ik s'avonds geen oppas heb.

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik zou het wel doen, ben nu in verwachting van mijn eerste kindje maar vond het zelf erg leuk en heb er over nagedacht of ik het nogmaals zou doen en toen dacht ik; ja! Leuk babbelen met andere vrouwen, een beetje in vorm blijven, een beetje voorbereiden. Ik vond het erg geslaagd!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eerste keer "samen bevallen" gedaan maar dat vind ik echt voor een 1e kindje.
    Nu doe ik zwanger en fit, gratis van de thuiszorg.
    Erg leuk, maar ik ben wel de enige die een 2e kindje krijgt.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb het niet gedaan bij de 2e, maar voor mij was zo een cursus dan ook 100 euro!
    als het gratis was geweest zou ik het wel gedaan hebben! gezellig toch? en baat het niet dan schaadt het ook niet ;)

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik vind het voor de eerste wel handig om te doen/weten
    ik denk niet dat ik het bij een 2e zou doen.
    Je krijgt wel goede tips om je weeen op te vangen maar wat de pufjuf ook zegt: je lichaam geeft tzt zelf aan hoe je gaat bevallen en mss heb je dan helemaal niks aan die oefeningen.

Deel Deze Pagina