Wormpjes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LoveXx, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Mn vriendin appt net dat haar dochter wormpjes heeft.. En haar dochter heeft afgelopen weekend bij ons geslapen. Het is erg besmettelijk dacht ik..
    Wat moet ik nu doen? Tegen preventie mijn kinderen vast van die tabletjes geven? Of afwachten...
    Speelgoed ben ik al aan het schoonmaken... :)
    En wat als mn kinderen het wel krijgen? Ik ben 34 weken zwanger, moet/kan ik dan zelf ook een tabletje nemen?

Iemand ervaring mee?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zou nog niets doen. Ze zeggen vaak het hele gezin behandelen als iemand wormpjes heeft maar dat doen we hier ook niet. Alleen als iemand daadwerkelijk wormpjes is, meestal ben ik de sjaak...

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Preventief een wormenkuur heeft geen zin. Je moet echt wachten tot de eitjes uitkomen en er wormpjes zijn voor je een kuur neemt. Her is besmettelijk maar niet iedereen krijgt wormen. Mijn dochter heeft ze ook al 2x gehad. Haar vriendin ook maar diens zusje weer niet.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Even ontlasting in de gaten houden, als je kinderen ze krijgen zou ik hun behandelen met zo'n pilletje en voor jezelf even advies vragen bij de huisarts. Maar wie weer krijgen jullie ze wel niet :)

5. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Nou, heb vandaag toch wormpjes ontdekt bij mn beide kinderen.
    Neem aan dat het niet bij de dochter van mn vriendin wegkomt, maar dat terzijde..

Ik heb hun dus allebei een tabletje gegeven.
    Mn man heeft ook 1 genomen en ik weet niet wat ik moet? Ik ben 38 weken zwanger. In de bijsluiter staat dat het tijdens zwangerschap gebruikt mag worden, alleen gedurende de eerste maanden alleen op advies van de arts...
    Wat zal ik doen?

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Aan de huiaarts vragen of je ze mag nemen.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Even de huisarts bellen en overleggen.

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Even HA bellen want volgens mij mag t niet tijdens de zwangerschap

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.277
    25.751
    113
    Je mag het niet nemen tijdens de zwangerschap, maar contact opnemen met de huisarts is altijd verstandig.
    Mijn jongste dochter had ook wormpjes tijdens mijn laatste zwangerschap en ik kreeg ze ook :confused: Na wat googlewerk (gegoogled op natuurlijke oplossingen tegen wormpjes) kwam ik erachter dat ze niet van knoflook houden. Dus ik heb toen wat gepureerde knoflook in een bodempje melk geroerd en dat opgedronken (met mijn neus dicht, ieuw). Dit een paar dgn gedaan. Maar het werkte dus echt, want opeens waren ze weg. Dus mocht de huisarts zeggen dat je geen medicatie mag, misschien het proberen waard...

10. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb toen wel tabletjes gehad van de huisarts tijdens de zwangerschap. Gewoon even bellen en vragen.

11. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Vanmorgen ha gebeld. Arts zelf was afwezig en de assistent wist het niet precies. :confused: Zij zei wel dat het in het eerste trimester beter niet kan. Maar aangezien ik al 38 weken ben zei ze dat het wel kon. Staat ook niet voor niks in de bijsluiter zei ze. Ik durf ze eigenlijk nog steeds niet te slikken.
    Knoflook en ui heb ik idd ook gehoord, eerst dat maar proberen :)

12. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wat kreeg je dan? Mebendazol? Of iets anders?

13. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Het is al 4 jaar geleden in mijn zwangerschap dat ik het echt niet meer durf te zeggen. Sorry.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou niets nemen zolang je geen wormpjes hebt.

15. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Je mag de tablet gewoon nemen in je zwangerschap. Alleen in de eerste maanden liever niet omdat ze niet weten wat het doet.
    Ik heb zelf vorige week ook een pil genomen. Had er dan wel 1 bij mezelf ontdekt... volgende week nog een pil en dan hopelijk weer een tijd ervan af.
    Wij zijn vaker de pineut....

16. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Ik had ze trouwens ook in het begin van mijn zwangerschap. Toen knoflook teentjes gegeten en toen was ik er ook vanaf. Dat helpt ook inderdaad.
    Heb toen trouwens de huisarts gevraagd en die zei dat ik de pil ook mocht nemen in het begin van de zwangerschap.
    Meningen zijn erg verdeeld overal.
    Daarom durfde ik vorige week wel 1 te nemen.

Deel Deze Pagina