Welke leeftijd lieten jullie avondflesje van 19 uur vervallen?

Discussion in 'Voeding' started by Inez01, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Mijn zoontje heeft vandaag voor eerst geen flesje melk meer gehad voor slapengaan. Zowieso was het al maar een klein beetje meer, 60 cc en daar bleef wel 20 cc van over.

Ik heb al vaak gehoord/gelezen: kindjes die gewoon goed 3 maaltijden eten hebben dat flesje niet meer nodig, maar het is nog zo gezellig.

Mijn knulletje is nu bijna 15 maanden en dus vond ik het wel tijd om af te bouwen, echter hij keek wel heel sip toen hij vanavond voor slapengaan een beetje water te drinken kreeg. 2 ieniemienie slokjes heeft hij op en dat was het wel.

Zo maar nieuwsgierig wanneer jullie dit flesje lieten vervallen en of jullie daarna soms toch nog een beetje melk hebben gegeven ( als je kindje niet wilde slapen of een dag minder goed had gegeten).

Ik vind het ook nog wel leuk om het flesje wel te geven, maar ja tot wanneer blijf je dan doorgaan? Tuurlijk is het gezellig dat momentje samen, maar dat moet ook zonder flesje kunnen.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De dag voor zijn verjaardag heeft hij de laatste fles voor het slapen gekregen. (heel af en toe krijgt hij er nog eentje omdat hij dan niet geweldig gegeten heeft door tanden). Zoontje is nu 14 maanden en we geven geen flessen wanneer hij 'gewoon' slecht eet (komt erg weinig voor) maar wel als hij niet wil eten omdat hij overduidelijk met kiezen bezig is. Dit is wel voorgekomen (4 kiezen tegelijkertijd)

Dat momentje samen.. tja, mijn zoontje trok zo'n flesje (120 ml) binnen een paar minuten helemaal leeg dus ik vond er al niet zoveel meer aan. Nu spelen we samen met de bal ofzo. Dat vind ik eigenlijk leuker dan dat flesje.

Ik vind het niet zo raar dat je zoontje sip keek.. het is ook wel lekker hoor. Je zou ook wat thee kunnen geven met honing bijvoorbeeld. Wat drinken voor het slapen gaan (voor het tandenpoetsen) kan best een onderdeel zijn van een slaapritueel. Als dat (warme) melk is, is dat ook niet erg mits je een beetje let op de totale hoeveelheid zuivel die hij binnenkrijgt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier is de fles langzaam overgegaan.
    Bij 12 maanden van poedermelk in halfvolle melk. Uit de fles
    Bij 16 maanden van fles naar tuitbeker.
    Bij 18 maanden van halfvolle melk naar thee met melk..

En die krijgt hij nu nog. Maar mijn jochie gaat om 8 uur naar bed, dus hij moet ook nog wel iets, anders is dat gat na het avondeten zo groot.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi Inez,

Die van mij krijgt nog steeds een klein bekertje half volle melk. Dit hebben ze natuurlijk allang niet nodig, maar hij vindt het zo lekker en het is idd gezellig. En er zijn genoeg mensen die voor het slapen gaan nog een warm glas melk drinken, dus het laten hoeft niet per se. Verder krijgt hij 's ochtends ook nog een klein bekertje. Dus volgens mij is het prima zo en wij laten het wel even zo. Ik zie in ieder geval geen reden om te stoppen.

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    hier bij 20 mnd nog 1 fles melk... dat is 's avonds

in de morgen en middag melk in ene beker.. gewoon koud

Share This Page