Hallo allemaal, Ik heb een vraagje over de voeding van onze zoon. Tot voor een week geleden zag zijn schema er ongeveer zo uit: 7.30 uur wakker 8.30 uur 180 ml fles 10.30 uur fruithapje 12.30 uur boterhammetje met 120 ml fles 16.00 uur 180 ml fles 17.30 uur groente / aardappels 19.30 uur pyamapapje Nu was het al zo dat hij steeds meer van zijn fles liet staan, maar nu lijkt het wel alsof hij zijn ritme aan het veranderen is. Sinds een dag of wil hij s nachts weer een fles. Begon om 5.30 uur en vannacht was het al om 2.45 uur. Dit had hij voorheen ook wel eens, maar sloeg dan de fles van 8.30 uur over. Nu wil hij die ook (waar hij ook weer deel van laat staan). En daarnaast drinkt hij overdag dus vaak zijn fles niet leeg. Is dit een fase of wordt dit een nieuw ritme (s nachts de fles). Wat kan ik doen om die nachtfles te voorkomen? Groetjes, Sam
Het kan ook gewoon een groeispurtje zijn.. Gebeurd wel vaker. Je zou nog in de 1e fles papgranen kunnen doen, of pap uit een bordje. Als hij overdag wat meer eet, hoeft hij 's nachts niet meer te komen. In principe krijgt hij melk genoeg zo, dus die nachtfles is echt een extra. Kun je geen kleine fles geven? dus 120 cc bijvoorbeeld in de nacht. Dan heeft hij in de ochtend waarschijnlijk wel goed zin in zijn ontbijt.. Hier was zo'n onrustige periode ook soms een teken dat het slaapritme ging veranderen, dus van 3 naar 2 slaapjes. Ik zou het nog even een paar dagen aankijken. En 's nachts niet helemaal volstoppen, zodat hij overdag ook moet blijven eten, anders ga je het dag-nachtritme omgooien..
Hoi Deepfreeze, Ik hoop dat dat het is, ik zal in ieder geval de fles van 's nachts eens gaan minderen met 120 ml, goede tip! Maar als ik in de eerste fles ook pap ga doen, kan ik beter stoppen met het pyama papje 's avonds? Ik heb het idee dat hij daar wel iets beter / langer van slaapt.
Wij merkten dat juist zo'n grote hap 's avonds voor steeds meer onrustige nachten zorgde. Omdat het avondeten ook steeds meer wordt, en vlak daarvoor zit. Wij gaven dus gewoon puur melk 's avonds, en dan 's ochtends pap. Dat is ook fijn, want ze worden overdag toch actiever en kunnen de energie wel gebruiken.
Klinkt logisch! Ik ga met morgen meteen proberen, de dag starten met pap. Ik heb nog van die bambix vanaf 6 maanden, dat is toch wat je bedoelt he? Gewoon in de fles?
Inderdaad die 6+ variant. Ik deed het in de fles inderdaad, maar je kunt het ook van een bord doen. Dan moet je er alleen wat meer schepjes bij doen. Dat staat wel op de verpakking (dacht 3-4 in fles en 6-7 in bord) Ons ongeduldje was niet zo van de kleine schepjes, liever een fles snel naar binnen klokken 's ochtends..