Beetje ongerust!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door engeltje23, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry, is een beetje een vies praatje, dus wie daar niet tegen kan moet hier alvast stoppen met lezen....;)

Vanmiddag hebben wij onze eerste echo gehad en daar was een mooi bewegelijk ukje met een kloppend hartje te zien, helemaal in de wolken dus!
    Nu maak ik mij alleen een beetje zorgen dat t alsnog mis gaat.... Ben net namelijk naar de wc geweest voor een grote boodschap, maar dat ging nogal moeizaam en moest dus wat meer druk erop zetten. Bij het afvegen zat er nu een lange dikke sliert (denk zo'n 0,5 bij 6 cm) slijm op. Nu weet ik dat je wel wat meer afscheiding kan hebben, maar dit was wel heel erg veel! Kan dit kwaad denken jullie? Je kan toch geen mk krijgen door te hard persen, of kan dat wel?
    Wie kan mijn zorgen een beetje wegnemen?

Liefs engeltje

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Volgens mij kun je geen miskraam veroorzaak met hard persen, maar hou me te goede zeker weten doe ik het niet.
    Maar als je er nu al zo'n last van hebt zo ik wel ik kijken of je iets kan krijgen om het zachter te maken want om nu al aambeien te creeeeren lijkt me ook niet fijn ;)

3. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Heel herkenbaar! Kwam bij mij door de moeizame stoelgang, volgens mij niks om je zorgen over te maken!

4. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je een inwendige echo gehad? dan is het waarschijnlijk een combi van gel/afscheiding en bloed door het harde drukken. anders denk ik een combi van afscheiding en bloed. als je het niet vertrouwd kan je altijd even bellen toch. komt vast goed.

5. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Kan geen kwaad en sowieso krijg je meer afscheiding tijdens de zwangerschap. Door persen is het zeker niet mogelijk om een miskraam te krijgen. Meestal treed er een miskraam op als het kindje niet gezond of levensvatbaar zou zijn.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie antwoorden! Heb gelukkig nu niks meer gehad bij het plassen in ieder geval, dus mede door jullie en daardoor ben ik weer gerustgesteld. Wat kunnen die hormonsters toch ook een stresskip van je maken zeg!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Alle keren zovaak gehad. Nooit zomaar een kind uitgepoept :p Probeer obstipatie te voorkomen! Laat alles wat verstoppend is staan (wit brood, witte rijst, bananen), en eet dagelijks roggebrood, gedroogde abrikozen, roosvicee laxo, fruit en genoeg water.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor je tips evenstar! Het vervelende is dat ik door de verschrikkelijke misselijkheid de dingen die je opnoemt niet kan verdragen. Krijg er zo t zuur van dat het er van boven gelijk weer uitkomt.... Weet dus ook wel waar de verstopping vandaan komt en hij is maar lastig op te lossen. Kan gelukkig in ieder geval weer water drinken nu, dus ik hoop dat t door meer drinken ook een beetje makkelijker zal gaan. Roosvicee laxo kan ik wel gaan aanschaffen, hopelijk verdraag ik dat wel!

9. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik had ook vooral in het begin van mijn zwangerschap tot een paar weken geleden heel erg last van obsipatie.
    Echt niet leuk.. wel moeten maar niet kunnen. inderdaad niet persen.. ik dronk veel rosevice laxo, want dat mag je gewoon lekker drinken en dat heeft echt geholpen bij mij.
    Gelukkig is het nu minder..

Deel Deze Pagina