rugpijn, herkent iemand dit???

Discussion in 'De lounge' started by bezigbijtje, Aug 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hallo meiden,

Ik heb sinds een kleine 2 weken rugpijn.
    Het was uit te houden tot afgelopen zaterdag, de pijn is ZO hevig dat ik soms niet eens weet of ik wil staan, lopen, zitten, kruipen enzv. Ik weet me soms echt geen raad met deze helse pijn:(

Het is te omschrijven alsof er allemaal elastieken om mijn ruggenwervel heen zitten en dat er allemaal mannen aan aan het trekken zijn naar beide kanten:$ Het voelt dus heeel strak aan, en niet buigbaar....

Sinds gisteravond ook beperkter in bewegingen dit was elke keer nog niet, nu is het zelfs zo erg dat ik me ziek gemeld heb...

Ik heb vele rugpijnen al gehad.... Ook al spit! Maar dat is het niet, dit doet 10x meer pijn!:(

Warmte spray gebruik ik, een warmte lamp elke avond & paracetamols 8 per dag... (meer wil ik niet ivm zwanger raken:)
    dit begreeep mijn dokter gelukkig en daarom die warmte spray, want hij wilde eerst eink zware spierbverslappers voorwschrijven!)

Hebben jullie tips, of een idee wat het kan zijn?

tnx, liefs BB

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Kun je nog op je tenen staan? En trekt het ook naar 1 been? Dan zou het hernia kunnen zijn. Toch aan de bel trekken bij je huisarts en je laten verwijzen naar het zh voor een scan/foto. Vind het altijd wat gevaarlijk rugpijn. En je moet nog even mee neem ik aan.

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wat vervelend zeg. Helaas weet ik hoe het voelt.. Heb ook al vaak door het huis gekropen omdat ik niet meer omhoog kon komen.

Een tip: Als je zit of in bed ligt, zorg dan altijd dat je benen iets hoger liggen bijvoorbeeld met een kussentje eronder. Daardoor verminder je de druk op je onderrug en dat kan een hoop pijn schelen.

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland

Ik heb geen last van mijn benen, had ook al op google gezocht naar hernia, maar dat LIJKT het niet te zijn....
    Ik moet indd nog ff mee, ben pas 23jaar..!

5. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik heb dit inderdaad ook gehad. Ik bleek achteraf zwanger te zijn waar mijn lichaam dus heel erg op reageerde. Ik was er niet bewust mee bezig. Was wel al gestopt met de pil. Dus gooide het eerst daar op. Het zullen de hormonen wel zijn een verandering in het lichaam door het stoppen van de pil. Ben toen toch maar naar de huisarts geweest. Heb eerst diclofenac geslikt dit hielp niet en heb toen een scan gehad. Dit dus allemaal terwijl ik al zwanger was wat ik niet wist. Bleek ook niets uit te komen. Toen nog een keer met de huisarts overlegd wat ik nu eventueel kon doen. Hij wou dat ik een test deed en dat ik naar een sportarts ging om daar verder te onderzoeken want die heeft meer verstand van de rug zei hij. Ik had een test gedaan en die was positief. Ik bleek al 6 weken zwanger te zijn.
    Na de test ben ik nog wel naar de sportarts geweest die heeft wat aan mijn rug gezeten en het was toen al gauw over. Nog wat oefeningen gedaan voor de rug en was na 2 weken toch wel zo goed als van de pijn af. Maar ik moet er bij zeggen dat ik wel een zwake rug heb, ik hoef maar te bukken en ik heb al rugpijn soms kan ik mijn kleine meid niet eens uit bed tillen maar dit heeft ook weer te maken met mijn fibromyalgie.

Wat mij ook hielp was een warm bad en wat je al doet het lekker warm houden. Warmte wil niet altijd helpen. Misschien wat oefeningen die je rug soepel houden.

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland

Wat grappig!
    Nou ik hoop dat het deze ronde raak mag zijn, maar als het goed is heb ik gister of vannacht me ei gehad, dus dit kan het bij mij niet zijn, jammer!:D

Ik zit nu met een warme(rode) lamp op me rug.... helpt wel, maar als ik dr mee stop is de pijn dr weer....

Share This Page