nou ik lees alleen over touwtjes, water en zeep. dus ik dacht; misschie n zijn deze opties iets! Toch wat vetter dan zeep en water en mij lukt het hier goed mee.
Ja maar hoe meer je eraan wrikt en doet, hoe geirriteerder, roder en dikker je vinger word. Dus lukt het gister en vandaag niet, dan volgende week even om hulp vragen, meer kan je niet doen lijkt me
Ik ben vanmiddag weer ff bezig gegaan met olijfolie. Maar dat mocht niet baten. Ook ben ik met lintjes aan het werk geweest en heb ik mijn vinger afgekneld, maar toen wilde hij er ook niet af. Met ie er nou dringend af, of vinden jullie dat het ook wel kan wachten? Ik vind het namelijk zo zonde om hem door te laten zagen. Ik bedoel, maakt het nou uit of ik het nu doe of bij wijze van spreken over een paar maand?
Nou ik zou hem er morgen gelijk af laten zagen want hij knelt je vinger nu al af. Tenminste zo vindt ik het er uit zien op de foto.
Jamaar de roodheid dat je op de foto ziet, komt doordat ik er toen aan heb lopen wrikken en rukken... Normaal ziet het er niet zo rood uit.... Heeft iemand enig idee wat het kost om de ring weer te repareren? We hebben wel een goudsmid in onze woonplaats.
@Waardevol het gaat niet om de roodheid maar om hoe strak hij zit. Je ziet gewoon dat je ring helemaal klem zit en je vinger dik is en je hem er echt niet meer vanaf krijgt. Waarom zou je wachten tot dat je vinger helemaal blauw en pijnlijk wordt?
waardevol, die ring moet eraf meid, nu of volgende maand. het maakt geen verschil voor de uitkomst je ring moet waarschijnlijk kapot. nu misschien nog niet soms kunnen ze nog wat rekken maar volgende maand zeker. je houdt vocht vast en dat wordt de komende maanden eerder erger dan minder. als het je gelukt zou zijn dan was het vanochtend vroeg geweest maar het lukt gewoon niet er zit waarschijnlijk teveel vocht rond je knokkel. laat hem morgen weghalen elke week die je langer wacht komt ie alleen maar strakker te zitten.zometeen wordt je vinger blauw en moet het ziekenhuis er de tang inzetten.
Ok, ik ga de huisarts bellen de komende week... Ze weten bij de HA ook nog niet dat ik zwanger ben, kunnen ze dat ook gelijk even in hun bestand zetten. Echt zonde... en dom eigenlijk van mezelf dat ik hem er niet eerder vanaf gehaald heb.
Nee? Denk je? Er bestaat natuurlijk kans dat er door de cijfers of letters aan de binnenkant word gezaagd, en ik denk dat het handig is om na de zwangerschap een stuk goud er tussen te zetten om dit een eventuele volgende keer te voorkomen. Ik hoop niet dat het over de 100 euro gaat kosten. Dat is lekker balen. Of zou een verzekering dat kunnen vergoeden?
Denk dat het via de verzekering niet gaat. Je had er immers zelf op moeten letten. Snap je ook wel, het is je trouwring met emotionele waarde en die wil je niet laten verprutsen. ik las een paar blz terug dat iemand hem had laten maken en opnieuw laten graveren voor 5 euro. ik zou gewoon even teruggaan waar jullie ringen vandaan komen en daar vragen wat ze kunnen doen voor je.
Nou die ringen hebben we 200 km verderop gekocht. En wat je zeg: het is ook niet zomaar een ring. Het heeft emotionele waarde en ik doe hem ook liever gewoon niet af, maarja wat moet dat moet. Maar 5 euro dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk, want goud is zo duur.... Ik laat nog weten in het topic hoe het bij de HA was.
het zal wel duurder zijn dan 5 euro maar ook geen 100 hoor. 20-25 euro misschien. gravereren kost helemaal niks bijzonders dus het is echt de reperatie
Nou, ik heb de huisarts gebeld, en ik ben doorverwezen naar de juwelier. Dus daar ga ik misschien vanmiddag, en anders morgen, even langs.
Hier heb ik mijn ring ook door moeten laten zagen door de juwelier. Maar goedook want ik kreeg een spoedkeizersnee en dan hadden zij de ring doorgeknipt en was het niet zo netjes gedaan als door de juwelier die het later weer goed kan repareren. Heb helaas nog steeds dikkere vingers..