Besparingstips

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Aug 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #1 Devilschase, Aug 14, 2010
    Last edited: Aug 14, 2010
    Aangezien het topic van missym best erg handig is kwa boodschappentips en aanbiedingen, is het misschien wel een idee om hier al je besparingstips neer te zetten? Op alle gebieden zoals elektra, water etc... Ik heb er iig al enkele;

*Op Biologische Groenten | Groentenabonnement | Biologisch groenten - Biologische groenten
    kan je wekelijks voor 6, 8 of 11 euro (afhankelijk van gezinssamenstelling) een heel pakket groenten vers afhalen bij een biologische boer bij jou in de buurt. Je betaald altijd een vast bedrag voor allerlei groenten. Voor 5,50 heb je bijvoorbeeld ook een heel fruitpakket.

*Koop een boodschappentas zodat je niet elke keer een tasje bij de supermarkt hoeft te halen aangezien je daar bij 99% vd winkels voor betaald en uiteindelijk weggooit.

*Ga op het laatste moment naar de markt, de verkopers willen dan graag hun fruit cq groenten kwijt en dan kan je zat eten onder de prijs krijgen.

*Plaats reclame op je auto, vaak is dit een kleine sticker van een website van een bedrijf. Het bedrijf betaald je per maand een bedrag afhankelijk vd gereden kilometers. Hoe meer km, hoe meer geld. Tip voor mensen die veeeel km maken.

*Gebruik een goedkope fles cola als kalkverwijderaar. Bij de LIDL en Aldi heb je al een fles cola voor +- 39 cent, gooi die in de plee of over de douchekraan heen, uur intrekken en alle kal is weg zonder dure kalkverwijderaars.

*Neem je verzekeringen allemaal bij 1 verzekeraar. Kan je tot 75 euro per maand schelen in kosten aangezien je korting krijgt. Ik bespaar alleen al 45 euro pm omdat ik 2 verzekeringen heb bij Centraalbeheer en 30% korting krijg daarvoor.

*Draai een droge handdoek mee in de droger! Deze neemt vocht op van de andere handdoeken en zo hoeft de droger minder lang aan.

* Neem lichte muren. Omdat de muren dan zo licht zijn hoef je ook veel minder te verlichten wat dus scheelt in je energierekening.

* Controleer elke maand de bandenspanning vd auto. Een goede spanning scheelt erg veel brandstof

etc etc etc

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik draai bijna altijd een korte was, alles word gewoon goed schoon.

3. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    Ik lees mee!:D

4. luuus

luuus Niet meer actief

super handig topic ik heb nog geen tips als die te binne schiete post ik ze wel :D

5. luuus

luuus Niet meer actief

wij proberen btw de laatste tijd meer met de fiets of lopend te doen... scheelt benzine aangezien deze op dit moment heel duur is... + is goed voor je gezondheid he :D

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

doe ik ook, 30 graden, half uur. Alleen vieze dingen draai ik op 40 graden en handdoeken op 60.

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Deze ga ik ook mee volgen! Kan wel wat bespaar tips gebruiken :D

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

hm lees mee misschien kan ik nog wat leren!

was overigens wel veel op 30graden al en echte vieze op 40graden!

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Dit schijnt voor je wasmachine niet zo goed te zijn vertelde mijn wasmachinemonteur mij laatst. Ik heb een machine van Miele, als ik die instel op het volledige programma, weegt hij zelf de hoeveelheid wasgoed en stelt hij daarop zijn programma af.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

klopt idd, omdat je kalkvorming kan krijgen. Daarom draai ik de wasmachine 1x per week/2 weken op 90 graden.

Vloeibaar wasmiddel is ook funest voor je wasmachineleidingen, je kan beter poeder nemen.

Als je koud wast met een vloeibaar middel blijft dat in je leidingen zitten en vormt een laagje wat dus laag na laag steeds dikker wordt tot het verstopt zit.

Beter poeder gebruiken dus:D

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik was ook altijd op kort programma, voornamelijk 30gr, maar ondergoed en vaat/thee/keukendoeken op 60gr. Vieze kleding (werkkleding vriend) gaat op 40-60gr.

Energiebesparing:
    Overal spaarlampen & lichten uit in de vertrekken waar je niet bent. *gaat 2 lampen uit zetten in hal en keuken*
    Alles wat niet gebruikt wordt, uit het stopcontact!! / van standby af (telefoonopladers, tv, monitor computer)

Deuren (tussendeuren) in de winter dicht houden ivm wegvliegende warmte. Verwarming uit of op laag in de vertrekken waar je niet bent. Bijv. 1 uur voordat je naar bed gaat even de verwarming open zetten in de slaapkamer, en weer op laag wanneer je naar bed gaat omdat je dan toch onder de dekens ligt.

Kattenbak: niet elke dag de bak leeg gieten in een vuilniszak (vriendliefs wijze). Dit kost EN vuilniszakken, EN grind... Maar elke dag poepjes en plasjes scheppen en aanvullen met nieuw grind. 2x per week hele bak leeg & schoonmaken scheelt veel grind! En nee, geen nieuwe vuilniszak pakken elke keer als je de bak schoonmaakt (dit is voor mn vriend bedoeld haha)

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik was ondergoed, handdoeken, theedoeken etc wel op 60 graden want anders blijven alle bactierieen vrolijk rondhuppelen

Verder is zo'n 'bolletje' wasmiddel echt veel te veel voor 1 machine; je was wordt ook prima schoon met een bolletje wat voor een kwart gevuld is

13. luuus

luuus Niet meer actief

ik dacht dus dat het andersom was dat je beter vloeibaar wasmiddel kan gebruiken ipv poeder........

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

1 keer per dag de wc doorspoelen, gewoon opsparen dus.

Hehe, nee grapje. Ik lees mee!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    getver:D

je kan wel 2 gevulde flessen in je spoelbak leggen zodat ie hem met minder water vult en je dus mindder water doorspoelt;)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Leuk topic..

Eerder flikkerde ik alles wat in de droger kon in de droger.. Had dan geen zin om de was op te hangen.. Heb zelfs een extra rekje aangeschaft en de droger wordt alleen in de winter gebruikt.;)

Kleding gaat op 40 graden kort programmen, werkkleding op vol programma en handdoeken en beddengoed op kort programma 60 graden.

We gebruiken minimaal licht in de avond..En zitten graag onder een dekentje.

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik verkoop alles wat ik niet meer nodig ben op marktplaats. Deze maand voor zo'n 100,00 verkocht.. O.a. een kleding pakket van mijn dochter en te grote kleding van mijzelf.

18. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    *Draai een droge handdoek mee in de droger! Deze neemt vocht op van de andere handdoeken en zo hoeft de droger minder lang aan.

Da's een goeie tip Devilchase! Wist ik nog niet! :)

19. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    ik heb overal in huis spaarlampen8)

verder??? ben eigenlijk niet zuinig als ik jullie reacties zo lees

mag een hoop veranderen hier!

20. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik moet ook nog veel leren :$