Bedelbrieven ...

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik word er helemaal gek van, die brieven die je thuis krijgt met aandoenlijke verhalen en een accept-giro of je maar zo snel mogelijk geld wilt storten. :evil: We krijgen geregeld van een of andere zuster een bedelbrief en die maakt het helemaal bond, die plakt er zelf geld op ! Ik word er helemaal niet goed van. :evil:

Vooral niet, omdat het me stoort dat mensen zomaar mijn rekeningnummer weten. Ik begrijp niet goed hoe dat kan, want ik heb die instanties nooit benaderd.
    Ook vind ik dat we genoeg aan goede doelen sponsoren. We sponsoren Unicef, het Wereld Natuur Fonds en SOS Kinderdorpen. Dat doen we maandelijks met een vast bedrag. Daarbij geven we altijd geld aan collectanten aan de deur voor goede doelen, dus ik vind dat meer dan genoeg.

Ik was het laatst zo zat dat ik op zoek ben gegaan naar een e-mail van de zusters en dat heb ik gevonden en ik heb ze dan ook een pittige mail gestuurd. Twee weken later kreeg ik weer zo'n bedelbrief die ik nieteens meer lees, maar meteen bij het oud papier gooi. Misschien lag die nog bij de post, ik weet het niet, maar ik ben het helemaal zat. :evil:

Wie heeft hier nog meer ervaring mee ? Wat kun je doen zodat het echt helemaal stopt ? :(

Bedankt voor de tips !

Groetjes,
    Nikki F

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Om dit te voorkomen geef ik dan ook NOOIT per acceptgiro. Ik geef alleen aan goede doelen als ze aan de deur komen, of bv in de winkelstraat staan met een collecte o.i.d.

3. patrien

patrien Niet meer actief

ik heb dit regelmatig aan de telefoon, zo`n 2x per week word ik gebeld door instanties die geld komen "aftroffelen".
    om gek van te worden.
    zouden ze nou denken dat ik veel geld heb, HIHIHI.

4. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    ik heb ze ook regelmatig aan de telefoon ik word er ook niet goed van als ik geef doe ik dat aan de deur als er een colecte is .

yvonne

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Deze agressieve manier van geld innen staat me gewoon heel erg tegen. Vreselijk !

Nemo, de enige instanties die ons rekeningnummer weten zijn de goede doelen die ik noemde. We zijn ook lid geweest van de Postcode Loterij, die wisten het ook. Kan me niet voorstellen dat die rekeningnummers gaan doorgeven, toch ?

Groetjes,
    Nikki F

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  7. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Ja lin, dat werkt wel! scheelt een hele hoop!

Ik maak me ook boos.Ik geef ook maandelijks een hoop goede doelen, allemaal een beetje. Maar dan moeten ze niet gaan bellen of ze nog meer mogen hebben!!!!!! Dat kan toch niet? Echt brutaal! Mijn man is ook erg kwaad geworden laatst. Ik neem de onbekende nummers niet meer op.

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Er is een tijdje terug iets over geweest bij Radar of Kassa. Bleek dat bij veel mensen die geld gaven aan goede doelen hun gegevens doorverkocht werden aan andere instanties. Ze ontvingen enorm veel bedelbrieven. De consumentenbond zou dit verder gaan uitzoeken, hoe dit afgelopen is weet ik niet. Het is lastig want je wil iets goeds doen maar word er op deze manier om gestraft.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

joh je wilt niet weten wat voor gegevens er allemaal op te vragen of achter te komen zijn.
    Heb in het hele verre verleden ooit bij het kadaster gewerkt...
    Je buurman kan gewoon van jou opvragen als je een koop huis hebt, wat je er voor betaald hebt en wat voor hypotheek je hebt en waar.
    Dus het verbaasd me niets dat girorekeningen ook naar derden worden gegeven..

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    heb vandaag toevallig 1 gehad. meteen bij het oudpapier gegooit.
    kreeg 3 kaarten erbij en of ik ff wat geld over wilde maken, nou nee dus

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Gisteren kreeg ik er weer een, ondanks dat ik al een kwade mail gestuurd had naar "Zuster Michaëla". Belachelijk. Nergens was een telefoonnummer te vinden, dus ik ben gaan speuren en via kpn er toch achter gekomen. Tot mijn grootste verbazing nam iemand de telefoon op en ik heb nogmaals uitgelegd hoe zat ik het ben. Ze heeft nu mijn gegevens weggehaald uit de computer ... ben benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina