Naar de tandarts, om eventueel latere problemen met de stand van het gebit tegen te gaan. De beide voortanden zijn al helemaal door, dus normaal gesproken zou de melktand er al lang uit geweest zijn.
Mijn dochter had dit ook in de onderkaak. Ik heb er niets aan gedaan, door tandarts laten trekken leek mij zo dramatisch, gegarandeerd recept voor tandartsangst bij mijn gevoelige meisje... Ze is nu net zo ver dat ze netjes meewerkt aan een reguliere controle. Tandarts vond het ook niet nodig, vond het veel belangrijker dat ze in toekomst 'zonder problemen' naar de tandarts zou blijven komen. Uiteindelijk heeft de volwassen tand de melktand eruit geduwd. Een tijdje een 'scheur' in het tandvlees, maar nu zie je er helemaal niet meer van. En de volwassen tanden staan keurig naast elkaar op de juiste plek.
We hebben dit bij onze dochter ook gehad... Op een gegeven moment is het echt een gat geworden en het heeft maanden geduurd voordat ze er uit waren. Maar omdat de angst voor de tandarts zo groot is heeft de tandarts besloten er niets aan te doen. Ze heeft er niets aan overgehouden en ook voor zover we zien geen problemen met ruimte gebrek of iets dergelijks. Het kan dus geen kwaad en binnen een dag is het gat ook weer helemaal dicht. Bij onze dochter was het echt vele malen erger en die had echt een flink gat in haar tandvlees/kaak