wortelhapje bewaren?

Discussie in 'Voeding' gestart door saskie, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Hoi,

Ik heb vandaag worteltjes gekookt en gepureerd. Had nogal veel gemaakt dus heb nog een portie over en deze goed afgesloten in de koelkast gezet. Wilde het morgen weer geven maar nu vroeg ik me af of dat eigenlijk wel kan.
    Anyone??

Gr Saskie

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja hoor, dat kan. Je had het ook kunnen invriezen. Ik maakte op een gegeven moment meestal voor 3 x tegelijk. Dus 1 x eten en 2x in de vriezer.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Kun je zeker bewaren in de koelkast tot de volgende dag, doe ik ook! Heb het ook al ingevroren maar vind het na ontdooien waterig en smakeloos, zou het zelf dan niet eten dus zet het mijn dochter ook niet voor. Weet niet of dat aan mijn kookkunst ligt (ahum) dus als iemand tips heeft zijn ze welkom :D

4. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Ok, dat is mooi! Bedankt voor jullie antwoorden.

5. Streepje

Streepje Lid

28 jul 2009
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Kun je inderdaad nog prima geven.

Oplossing voor een ontdooid hapje wat een beetje waterig lijkt is het nog warmer maken in de magnetron. Als je het alleen maar opwarmt op "eet" temperatuur is het vaak een rare structuur, ik denk omdat het water uit de wortel uitzet in de vriezer oid. Maar als je het dus wat beter doorverhit, kun je het daarna weer prima, even heel goed door roeren, tot een glad gepureerd prakje krijgen.

Deel Deze Pagina