beïnvloed door reclame zonder dat je het doorhad

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 5 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik besef mij vandaag hoe zeer ik beïnvloed ben door de dingen om mij heen in woonprogramma's reclames, etc. Ik was namelijk helemaal niet van plan gouden accessoires in mijn huis te hebben. Tot ik ze overal in woonwinkels, reclamebladen, "vt wonen" zag en nu zoek ik ze zelfs.
    Ik houd eigenlijk helemaal niet van tijgerprint/panterprint, maar zag het zoveel op straat dat ik er gewend aan ben geraakt. Dochterlief heeft er een jas van gekregen, een broek, een hoedje, sokken. Ik heb een tas, sokken. Heb ik opeens weer een sjaal ermee gekocht. En bijna sneakers.

Herkenbaar?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Yep. Vooral met reclames van lekkere dingen zoals bv Magnums. Dan loop ik later in de supermarkt en denk ik ohh jaaa daar heb ik trek in.

Ik ben wel bewust gevoelig voor reclame. Dus mijzelf er bewust van. Nieuwe producten haal ik vaak nav reclame (als deze me aanspreekt).

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Yes. Ik heb het momenteel met met zwarte accessoires. Bloempotjes veranderd, in de toilet matzwart.. liefst ga ik compleet los, kasten mat zwart schilderen.. maar man houdt er niet zo van.

En vtwonen helpt er ook erg mee. Krijg steeds meer planten in ons huis en deze winter gaan we waarschijnlijk de boel schilderen. Dank u wel, vtwonen :D

Hamsterweken, mooi voorbeeld natuurlijk.

4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Bij mij werkt zo goed als geen enkele reclame.
    Zo goed als want iedereen trapt ergens in maar ik koop zelden iets vanwege reclames. Ook in de supermarkt kunnen ze mij niet vangen, ik heb gewoon oogkleppen op en koop wat ik nodig heb. Reclamefolders bekijk ik ook nooit want dan ga je dingen kopen vanwege de korting terwijl je ze niet nodig hebt.

5. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Niet herkenbaar. Of nou ja, wel herkenbaar dat je beïnvloed kan worden, maar ik ben er niet gevoelig voor en trap er niet in.
    Ik heb mijn eigen smaak. En ik koop iets omdat ik het nodig heb, niet omdat ik iets zat ben. Ik vind het fijner om het “op” te maken. Maar ik snap helemaal dat jij dat anders doet. Ze zijn zo sluw dat ze met het grootste gemak de consument verleiden tot een aankoop waarvan ze niet eens wisten dat ze het zochten.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    #6 GroeneBomen, 5 sep 2019
    Laatst bewerkt: 5 sep 2019
    Wel dat we net teveel boodschappen kopen omdat het toch in de aanbieding was (en dus deels weg moeten gooien)

En idd ijs, als ik tijd reclame van bepaalde Magnum voorbij zie komen, ben ik wel geneigd om die eerder te bestellen. En Domino's pizza haha, is al vaker gebeurd dat ik na het zien van de reclame denk: ooooh daar heb ik zin in en dus bestel. Al ben ik mij wel bewust van dat het door de reclame komt.

Qua mode niet gevoelig voor. Ook niet voor kind.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Nee, daar heb ik geen last van. Als ik iets lelijk vind, dan verandert dat niet door reclame of het straatbeeld..

nizzie86, puzzelstukje, suus1983 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk alleen bij de boodschappen. Maar dan wel wat we zelf altijd gebruiken. Nu bv de Perla pads. 1+1 gratis, dus ik heb 10 pakken ingeslagen. Ze waren bijna op, dus kwam mooi uit die aanbieding.

DQueen vindt dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Nee. Qua eten word ik niet door reclames beïnvloed maar doordat ik “honger” heb als ik in de supermarkt loop. :roflmao::roflmao::roflmao: Opeens in mijn mandje; chocola, zoute drop, magnums echt schaamteloos.

NiVa0230 en DQueen vinden dit leuk.
  10. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ja hoor ik wel.. zowel bewust als onbewust!

Net nog bij AH geweest speciaal voor page, koffie, wc spul en pakjes drinken..
    Allemaal 1+1 gratis. We gebruiken het allemaal normaal ook dus waarom dan niet in de reclame kopen..

(En een chocoreep mee die in de reclame was... dat was niet de bedoeling maar toch onbewust genomen voor de reclame want zo lekker was die uiteindelijk niet...)

DQueen vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben gevoelig voor tandpasta-reclames, ik geef het toe ;)

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik heb een panterprint jurkje gekocht via ali expres. En ik haat dierenprintjes.

Hij staat leuk maar valt te klein, dus nu moet ik ook nog afvallen wil ik hem kunnen dragen :roflmao:

Niveah en NiVa0230 vinden dit leuk.
  13. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Coca cola heeft eens een periode geen reclame gemaakt en toen draaiden ze minder omzet, dus er zal wel een groot deel (onbewust) beïnvloed worden. Ik heb dat met games/consoles. Was niet van plan direct de Nintendo switch in huis te halen, maar door de reclames stond ik de dag na de release aan de kassa met jawel, een switch. Achteraf zeker geen spijt, want na 2,5j staat hij nog altijd overal duurder dan toen ik hem kocht. Moest reclame niet werken, dan zou er niet zoveel geld in gepompt worden.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Vandaar je bananen :|:roflmao:

Niveah, Jinxx, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    En dat is dus precies waarvoor ze het doen, dat je andere dingen meeneemt als nodig. Ik heb 'm stiekem ook in de la liggen, caramel peanut :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als ik iets lelijk vind veranderd dat eigenlijk nooit.
    Maar ik ben wel gevoelig voor reclame en tell sell shizzle. Ik heb al geen folders meer door de deur en mezelf een boodschappenlijst gemaakt met producten die ik echt graag wil hebben of nodig heb. Ik mag alleen van die lijst kopen.
    Maar verder ben ik heel goed gelovig.

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik ben super gevoelig voor reclames, afgeprijsde artikelen, het woord korting en eigenlijk alles wat een koopje is. Echt je kan mij alles aansmeren, ik trap overal in. Nu doe ik de laatste tijd mijn best om bijv. in supermarkten aanbiedingen te weerstaan als ik dat product zonder aanbieding ook niet zou kopen en dat gaat me, nu ik er op let, best goed af.

Een vriendin van me werkt in de reclame wereld en die deed bij programma's als GTST producten promoten zonder dat het echte reclame was. Dus dan dronken de personage's bijv. ineens heel veel chocomelk en zag je dat logo elke aflevering een keer of 4 voorbij komen. Dat scheen heel goed te werken voor de verkoopcijfers van die merken.

18. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Volgens mij ben ik daar niet heel gevoelig voor. Als iets in de aanbieding is en ik gebruik dat thuis ook dan wil ik er wel wat van inslaan. Vind dat alleen maar mooi meegenomen en juist slim maar ik ga geen producten kopen die in de aanbieding zijn en ik niet gebruik. Ik gooi ook zelden eten of voorraad weg en weet precies wat er in mijn keuken en voorraadkast ligt.

Verder houd ik heel erg van inrichting en decoratie en door de bladen en woonprogramma’s kan ik daarin worden beïnvloed maar heb toch zeker wel mijn eigen smaak zo ook met kleding. Als ik ergens een hekel aan heb dan kan ik er maar niet aan wennen al dragen veel mensen het in mijn omgeving.

19. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Precies dit.

Dat hele industriële qua woon inrichting vind ik dus niks. Vind het kaal en somber.
    Door TV, folders, bij iemand thuis, of door het in de winkel te zien verandert het niet bij me.
    Reclame spoel ik altijd door en folders lees ik niet tot zelden :)

Adje vindt dit leuk.
  20. Salentein

Salentein Niet meer actief

Of ik echt gevoelig ben voor reclame an sich (als in op tv ofzo) weet ik niet maar wel voor acties: bonus bij ah, Kruidvat inlopen voor paracetamol en met een mand vol naar buiten komen etc maar dan heb ik het wel altijd over dingen die ik dan ook (binnenkort) nodig heb. Ik heb ook geen mega voorraadkast of sla dan gelijk 30 Elmex in omdat het toevallig 1 plus 1 gratis is.

Wel heb ik met kleding vaak dat ik iets bij iemand op Instagram ofzo zie en denk oh tof en dan ga kijken en het wellicht ook koop.

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina