Wortelkanaalbehandeling, flinke factuur!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynn85, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Bij mij is 335,- euro gerekend voor een wortelkanaalbehandeling.
    Ik vind 600,- euro wel erg duur!

3. niet normaal he, dat je bij wijze van spreken gewoon je je tanden zou laten verrotten omdat de rekeningen zo hoog zijn.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb je eigenlijk ook garantie bij een tandarts?

Als de tandarts bv een wortelkanaal behandeling maakt, en dat er iets niet goed is gegaan bij deze behandeling waardoor je nogmaals heen moet, dat je deze kosten dan niet hoeft te betalen?

Volgens mij niet toch, best lullig eigenlijk.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja marktwerking in de zorg, tandatstarieven zijn vrijgegevn.
    ze denken nog steeds in den haag dat het goedkoper wordt.
    nou tot op heden is dat niet gelukt.

6. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Die bedragen heb ik ook al eens gehad voor een wortelkanaalbehandeling. Daarom ben ik nu ook altijd verzekerd met 3 sterren voor de tandarts. (is tot 900 euro geloof ik)
    Ik heb elk jaar wel 1 of 2 dure behandelingen bij de tandarts..

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Klopt, als ze het verkeerd doen heb je gewoon pech. De volgende afspraak om het te verhelpen moet je ook gewoon zelf betalen ;).

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Dan hadden wij vast dezelfde :D

Ik heb heel wat tandartsen versleten en ben nu eindelijk bij ééntje die begrip en geduld heeft voor angstige patienten, liever een paar euro meer betalen dan weer bij zo'n beunhaas terechtkomen waardoor je angst nog groter wordt dan ie al is.

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Djeezes,

Eens opgezocht bij mijn ziekenfonds. Je betaald voor 1 wortelkanaal 80,43 euro aan de tandarts en het ziekenfonds geeft je 69 euro terug.
    Amai wat een verschil bij jullie en in Belgie.
    Mss hier een tandarts zoeken lijkt me met eigen opleg nog goedkoper dan met terugbetaling in nederland.

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    :(Ik moet nu....

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

ik zou zeggen, alles eruit laten trekken. kunstgebit kost 475,- :p

ff zonder gekheid... vind het ook duur. zie bij mijn tandarts dat er nog allerlei extra kosten gerekend kunnen worden bij een wortelkanaalbehandeling ivm afsluiten open wortelpunten etc. zit dat er misschien bijin?

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier ook 450 euro armer door een wortel kanaal

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    bij een volledige wortelkanaal behandeling zit idd ook de start.. ze kunnen dat niet meer los van elkaar rekenen.. komt ook nog bij of je tandarts met een microscoop werkt.. dan mogen ze meteen al meer rekenen om die kosten eruit te halen.. maar wortelkanalen zijn idd errug duur!!

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

even zonder gekheid.... hier heb ik serieus over na zitten denken,

het kost echt super veel, ik krijg maar tot 500 vergoed, en door mijn ziekte heb ik zwakke tanden ik gebruik ontzettend veel medicatie en ik heb een gekort aan kalk dus mijn tanden hebben wat sneller gaatjes )

ik moet dit jaar al 400 euro bij gaan betalen en dan zitten we nog maar op de helft !... ik heb 4 kleine gaatjes laten maken en 2 wortelkanaalbehandelingen gehad en 2 verstandskiezen laten snijden. dat kost even 900 euro !

ik kan dat echt niet blijven betalen,

maar de offerte van onze tandarts voor een kunstgebit is ook zo 2000 euro ( met voorzorg,trekken en na zorg)

Deel Deze Pagina