wortelkanaalbehandeling, zijn er ook positieve verhalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

    vrijdag krijg ik een wortelkanaalbehandeling. 6 weken terug is er een gaatje in mijn kies gevuld die erg groot bleek en de zenuw is dus aangetast. Sindsdien loop ik met kiespijn, maar volgens de tandarts zit er geen ontsteking. Nu heb ik enorme tandartsvrees en ik ken alle negatieve verhalen wel over de hel die wortelkanaalbehandeling heet, maar zijn er ook positieve verhalen? Over pijnloze behandelingen bijvoobeeld?
    Ik zie er zo tegenop, lig al nachten wakker!
     
  2. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik heb behalve van de verdovingsprik nergens last van gehad. Ik vond het heerlijk, ik had een fikse ontsteking en meteen na de behandeling en het uitwerken van de verdoving was de pijn weg. Nog een 2e keer geweest, maar nergens last meer van. Voor mij was het echt een opluchting.
     
  3. 2xtantein1week

    2xtantein1week Fanatiek lid

    15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Doet geen pijn hoor, als je goed verdoofd ben voel je er niets van. Voel je wel wat dan kan je dat aangeven en dan krig je extra verdoving. En de tandarts wacht dan netje tot het allemaalgoed is ingewerkt..!
     
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    ik ook geen pijn. juist zo fijn dat ik van de pijn verlost was hoor.
     
  5. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Zeker als je geen ontsteking hebt doet het geen pijn!Anders wil het nog wel eens lastig te verdoven zijn namelijk....
     
  6. Helise

    Helise Fanatiek lid

    4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb inmiddels een aantal wortelkanaalbehandelingen gehad en ik kijk op ze allemaal positief terug! Zodra de verdoving gezet was heb ik nergens meer niks van gevoeld.

    Ik snap dat je er tegen op ziet, dat had ik de eerste keer ook maar het is echt nergens voor nodig! Dus lekker gaan slapen vanacht ;)
     
  7. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er in 5 maanden tijd 5 gehad, je voelt er niets van joh!
    Ik ben normaal doodsbang voor de tandarts, maar vond het reuze meevallen..
     
  8. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Ik heb er binnen een jaar 6 gehad....en vond het echt meevallen hoor.
    Naa de verdoving voel je niks meer en daarna is die rottige kiespijn eindelijk over!
    Stukken beter dan de 4 kiezen,waaronder 3 verstandskiezen die ik moest laten trkken!
    (ik had last van een bacterie in mn kaken,niet dat iedereen nu denkt dat ik mn tanden nooit poets of zo...:D)
     
  9. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.900
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Vorige week wortelkanaalbehandeling gehad.Zag er ook als een berg tegenop maar is reuze meegevallen!Geen centje pijn gehad.
     
  10. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zolang de zenuwen niet ontstoken zijn is er volgens mijn tandarts geen vuiltje aan de lucht, heb nu twee keer een behandeling gehad en viel me 100 procent mee!
     
  11. Vash

    Vash Bekend lid

    24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond het ook meevallen. Net als een gaatje vullen, het duurt alleen veel langer. I vond het ergste dat ik een rekening van 392 euro kreeg.
     
  12. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Gaatje vullen vond ik nog vervelender met dat lange boren... Als je geen ontsteking hebt is het een eitje! Ik heb het een keer gehad toen er wel een ontsteking zat en dat was echt vreselijk... Maar dat is dus een aanmoediging om op tijd naar de tandarts te gaan. Die keer was ik er veel te lang mee blijven lopen (ook uit angst voor de behandeling) dus toen zat er een forse ontsteking. Aanpakken die handel dus! Daarna ben je heerlijk van je pijn af.
     
  13. wondertjenr3

    wondertjenr3 Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier iemand met ook veel tandarts angst.
    Heb een dik jaar met een enorme zenuwontsteking gelopen ( enorm veel pijn ) en een jaar lang aan de ibuprofen gezeten, erg slecht maar dat woog niet op tegen het naar de tandarts gaan voor een wortelkanaalbehandeling. Toen het eenmaal zover was dat het dus echt moest heb ik hyperventilerend in die stoel gezeten, pfff was zo bang door alle horrorverhalen.
    Je voelt alleen de verdovingsprik maar voor de rest heb ik echt helemaal niets gevoeld! Zou zo weer gaan ( nja.. t blijft de tandarts haha).
     
  14. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Ik heb er de afgelopen maand 3 gehad in 1 kies. De 3e deed uiteindelijk wel vreselijk veel pijn. Hier heeft het niks geholpen en ben ik beland bij de kaakchirurg voor een apexresectie. Nu 2 wkn later ben ik eindelijk pijnloos.....
     
  15. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik was echt ontzettend bang ik had namelijk al 2x dezelfde gaatjes laten vullen toen ik zwanger was. en na de bevalling begon het weer het gezeik met die tand, toen zei mijn vriend savonds nog als je maar geen wkb krijgt want dat is erg doet zo zeer...

    en je raad het al ben bij de tandarts ja mevrouw word dan een wkb ik was zo bang niet normaal.. en wat denk je hij heeft het extra verdoofd en heb er dus helemaal niks van gevoeld behalve die extra verdoving even... dus hier een positief verhaal :)
     
  16. biancs

    biancs Fanatiek lid

    12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik heb 3x wkb gehad.. waarvan 1 revisie van een oude wkb. Ik zal je die details besparen hihi. bij mij was het uiteindelijk hetzelfde geval als bij de TS, maar dan nog een graadje erger :). Maar tijdens de behandelingen heb ik nergens meer last van gehad. Wel ff de verdovingsprikken, maar geef het aan bij de tandarts als je nog 'iets' voelt, dan geeft ie er een prik bij of wacht ie ff wat langer met inwerken. De tweede behandeling (definitieve vulling) voel je niet meer omdat er geen zenuw meer in zit. Het is een hoop gepulk tijdens de behandeling, maar je voelt niets van pijn.

    waar ik het meeste moeite mee had, was het openhouden van mijn mond omdat ie helemaal achter in moest zijn.
     
  17. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb een paar jaar geleden een wkb gehad. In november bleek ik een gigantische zenuwontsteking te hebben, voor ik het wist had ik een verdoving in mn snuit, foto's maken en direct terug de behandelkamer in..... binnen vijf minuten had de tandarts de zenuw eruitgetrokken. Daarna was de pijn over!

    Vervolgens kleine twee maanden later de WKB gehad.... vrijwel pijnloos. Het eerste stuk zelfs zonder verdoving gedaan, omdat de zenuw er toch al uit was. Alleen bij het "diepste" stuk heeft de TA even moeten bij-verdoven omdat daar nog een klein restje zenuw bleek te zitten. Verder geen centje pijn!
     
  18. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    De verdoving is nog het meest vervelend.
    Ik heb een paar keer een behandeling gehad, verder niets aan de hand.
     
  19. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een tijdje terug voor het eerst een wkb gehad. De zenuwpunt was ontstoken dus ik heb eerst een weekje antibiotica gehad. Ik heb zelf ook mega tandartsangst, ga liever bevallen. Maar van de behandeling heb ik dus niets gevoeld!
     
  20. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik heb het ook gehad, zag er ook als een berg tegen op!!
    Maar heb er helemaal niks van gevoeld. Ik heb aangegeven dat ik erg bang was, en mijn tandarts heeft het goed verdoofd en rekening gehouden met mijn angst.
    Het viel mij alles mee, en dat wil wat zeggen;)
     

Deel Deze Pagina