Hypoglycemie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vraag mij af of iemand dit ook heeft en hoe jullie er achter zijn gekomen? Wat ik mij nu het meest af vraag is de suikerdieet. Hoe weet je nu wat je wel en niet mag eten? Er zitten in zoveel producten suiker en zoetstoffen! Hoe doen jullie dit dan? Er blijft dan toch erg weinig over met eten of verbeeld ik mij dit maar :(

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Het eerste wat ik mij afvraag is waarom je dit vraagt, heb je klachten?

Bij hypoglycemie is je bloedsuikerspiegel te laat. Je moet dus in de eerste instantie juist wel suiker binnen krijgen. Glas appelsap, boterham met zoet beleg ed.

Er kunnen heeeel veel symptomen voorkomen bij hypoglycemie, het beste kun je gewoon even naar de huisarts gaan om je bloedsuikerspiegel te laten bepalen. Je kunt bijv
    last hebben van moeheid, hoofdpijn, duizeligheid, extreem hongergevoel, trillende handen, concentratieproblemen, stemmingsschommelingen, transpireren, verminderd zicht, noem maar op.

Hypoglycemie komt onder andere voor bij ontregelde diabetes patienten. Als je diabetes hebt moet je inderdaad op je voeding letten. Dat wil Hiet zeggen dat je helemaal geen suiker meer mag hoor. Je moet een juiste balans in je voeding weten te brengen. Dit doe je meestal samen met een dietiste of een diabetes verpleegkundige.

Maar als je klachten hebt in die richting zou ik eerst naar de huisarts gaan.

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

waarschijnlijk heb ik dit ook. Ik heb al jaren klachtten (wordt alleen maar erger) als erge vermoeidheid, duizelig, zomaar onwel worden, tinteling in handen/vingers, wazig zien, stemmingswisselingen, lage bloeddruk en nog veel meer. Voor bepaalde dingen ging ik apart naar de huisarts maar er kon steeds geen oorzaak gevonden worden. Vorig jaar schommelde mijn suiker heel erg en dachtten ze aan diabetes maar zat met de testuitslag nog net onder de score die je moet hebben zeg maar. Nu ben ik puur toeval erachter gekomen over Hypoglemie en als ik al mijn symptomen bij elkaar neem e.d. zou dit het eens kunnen zijn. Bloedarmoede e.d. heb ik ook niet maar ga morgen hiervoor naar de huisarts. Alleen waarom zou je juist wel suiker moeten eten? Ik begrijp uit verschillende bronnen dat je juist zo weinig mogelijk suiker moet eten? Ik merk ook dat ik vaak ineens heel veel zoet moet hebben en wanneer ik steeds iets met suiker eet ben ik nog geen 30 min. later doodmoe. Je zou juist energie moeten krijgen van eten maar ja even afwachtten of dit het ook daadwerkelijk is. Ben benieuwd of er meerdere op forum ervaring hiermee hebben vandaar de vraag.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik volg zelf een dieet die er voor zorgt dat je suikerspiegel stabiel blijft. Ik voel me er heel prettig bij! ik had ook van die vage klachten altijd (dacht altijd dat hij bij de schildklier hoorde omdat die bij mij ook niet goed werkt) maar nu ik dit dieet volg knap ik echt op! Heb weer veel energie, geen stemmingswisselingen meer, niet meer duizelig e.d. ik voel me de hele dag door goed en slaap ook heel goed. Ik mag beperkt suikers hebben, suikers die in produkten zitten en bepaalde soorten voeding die zoetstoffen bevatten, lang niet alles dus. In het begin moet je afkicken van de suikers en heb je 2 dagen hoofdpijn en ben je chagarijnig, daarna knap je op :)

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

die hoofdpijn heb ik toch al dagelijks nu die paar dagen neem ik voor lief :)als het dan echt beter gaat daarna zou echt zo fijn zijn! Ben jij naar een dietist of en voedingsdeskundige geweest? Hoe weet je hoeveel suiker je op een dag mag hebben?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik lees even mee, mijn man heeft dezelfde klachten en bij de laatste test was zijn suiker 2.3. Heel laag dus. De dokter vond het echter niet ongewoon en hij moest gewoon wat eten.

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Jouw klachten lijken wat mij betreft ook nogal op het Chronisch Hyperventilatie syndroom! Google maar is! Hoeft natuurlijk niet, altijd naar de huisarts ook!

8. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Of ik officieel hypoglycemie heb weet ik niet, maar ik kon me heel goed vinden in de kenmerken die deze aandoening met zich mee brengt. Ik heb iig wel last van een sterk schommelde suikerspiegel en hoge bloeddruk klachten.

Ik ben toen zelf aan een koolhydraatbeperkt dieet begonnen en ik voelde me stukken beter.
    Ik heb het dieet van Yvonne Lemmers gevplgd en dat heeft me supergoed geholpen.
    Google er maar eens op.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

hier komt hypoglecemie ook bij kijken zie ik maar ik weet zeker dat het geen hyperventilatiesyndroom is. Ik speel jaren een blaasinstrument waarbij ik juist op mijn ademhaling moet letten. Heb ook een tijdje fysio moeten doen voor ademhaling maar dat was om andere redenen in verleden.

@ mamavan4: ik zal eens gaan googlen daarop.

Deel Deze Pagina