zat ik gisteren een tijdschrift te lezen, kom ik een advertentie van glorix tegen: "Glorix adviseert om iedere dag het toilet hygiënisch fris te houden met een scheutje bleek" Nou snap ik dat glorix natuurlijk "adviseert" om zoveel mogelijk van hun producten te gebruiken. (volgens Cup-a-soup is het ook beter om íédere dag een cup-a-soupje te eten) maar toen sloeg ik aan het rekenen (en aan het gokken)... stel dat 8.000.000 huishoudens iedere dag een scheutje bleek in hun wc gooien, en er 50 scheutjes in een liter gaan, zouden we met zn allen 160.000 liter chemicaliën door het riool mikken... iedere dag! Wat me aan het denken zette over hoe ethisch verantwoord zo'n "advies" dan is. Maar toen vroeg ik me af hoeveel mensen dat nou echt doen. Ik weet van mezelf dat ik wat dat betreft niet verder van de "ideale huisvrouw" af zou kunnen staan: ik schrob de pot 1x in de week met allesreiniger, maar dat is geloof ik ook niet representatief. Dus mijn vraag: hoe vaak maak jij het toilet schoon en waarmee?
De bril en de pot enzo met sop en allesreiniger met een scheutje bleek. En tussendoor met van die wegwerp-wc-doekjes. De binnenkant van de pot met wc-eend en af en toe met chloor. Ik maak de wc om de dag schoon.
Iedere week. Maar we zijn maar met z'n tweetjes en af en toe doe ik wel met een doekje over de bril en een scheutje chloor en dan borstelen.
Sowieso elke week goed, en tussendoor af en toe een doekje. maar maar 1 keer in de week bleek dus, meer vind ik niet nodig. Behalve als er een verjaardag is geweest ofzo, dan natuurlijk wel nog een keertje
Ik gooi er een paar keer per week wc-eend in en dat ga ik even met de borstel door de pot. Meestal ga ik dan even met zo'n wegwerpdoekje langs lichtknopje / kraan / bril. (En ook in die volgorde) Eens per week doe ik het wat uitgebreider met een gewone poetsdoek.
1x in de week een grote sopbeurt met allesreiniger en wc eend in de pot, en iedere dag zon doekje om de bril en pot chloor ook wel eens maar niet zo vaak.
1x in de week grote beurt verder niet, we zijn ook maar met zijn tweetjes en vaak niet thuis, als we meer thuis zijn of bij visite af en toe een doekje.
Om de dag, met wc-eend. Even rondom spuiten, laten intrekken en dan schrobben en doorspoelen. WC-brillen elke dag trouwens met een glorixdoekje.
Paar keer per week gooi ik bleek in de wc en maak hem bijna dagelijks schoon met een wegwerpdoekje en 1 keer per week met een sopje!
1 keer in de week goed schoonmaken met allesreiniger, en ongeveer 1 keer per maand met bleek. 't is erg slecht voor het milieu, maar de wc wordt er wel altijd weer erg mooi schoon van, dus vandaar dat ik het toch soms gebruik
Om de dag goed schrobben met wceend en daarna een (klein)scheutje bleek... Elke dag met z'n glorixdoekje over de bril en de pot en 2 keer per week uitgebreid schoonmaken met een sopje.
Ik heb van die biologische w.c.-reiniger van de AH, daarmee maak ik zo'n 2 x per week de pot schoon en eens in de 3 a 4 weken maak ik hem schoon met chloor, Harpic of zo'n w.c.-tablet. Verder gaat er elke dag zo'n W5-doekje van de Lidl overheen. Tja, dat advies van Chlorix begrijp ik ook niet (haha, nou ja, wel in die zin dat ze er wat aan willen verdienen). Ik ken trouwens genoeg mensen die een schone toiletpot echt heel belangrijk vinden, maar verder vergeten de doortrekknop, de bril, het lichtknopje, handvat van de deur etc. schoon te maken en vaak niet eens hun handen wassen. Ik zit niet met mijn handen in die toiletpot te roeren, maar wel steeds aan al die knoppen, dus dat vind ik een stuk belangrijker. Ja, en ranzige remsporen hoef ik uiteraard niet in de toiletpot te hebben, maar volgens mij maakt het qua hygiëne geen donder uit of je de hele dag chloor in je w.c. pot hebt zitten of gewoon even regelmatig die pot borstelt met wat gewoon schoonmaakmiddel (of zonder).