Wortelkanaalbehandeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissT, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Ha Dames,

Zijn volgens mij al meerdere topics over tandarts geopend maar nog even een voor de zekerheid.

Ben afgelopen donderdag bij de tandarts geweest, en blijkt dat ik een kanaalbehandeling moet doen. Er zit nu een noodbehandeling op.
    Hij zei tegen mij dat de verdoving geen kwaad kan.. is dit echt zo???

Hoop op antwoorden met jullie ervaring :)

2. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Bij mijn eerste zw heb ik ook een behandeling gehad en ik was toen ruim 30 wkn zwanger, kreeg na de behandeling een noodvulling en ruim na de bevalling de 'gewone' vulling laten plaatsen.
    Sterkte!

3. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    verdoving kan geen kwaad! foto's maken mag niet heb ik gehoord!

succes meid!

liefs

4. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0

bij mij hetzelfde!!

5. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Vorige week moest ik ook met spoed naar de tandarts...
    Ik had al een een keer een wortelkanaalbehandeling gehad en ik wist dus dat het deze keer ook zo ver zou zijn.

Maar ik kreeg de keuze, of een behandeling of trekken.
    Omdat het een kies betrof die niet in het zicht zit, heb ik voor trekken gekozen, omdat je nog een nabehandeling bij een wortelkanaalbehandeling krijgt na ongeveer 4 weken. Dan word gekeken of alle ontstekingen weg zijn en word de noodvulling vervangen door een blijvende vulling.
    Maar over 4 weken ben ik hoogzwanger, dus dit was geen optie.

Maar om jouw vraag te beantwoorden : je mag gewoon een verdoving hebben, dit komt namelijk niet in de bloedbaan terecht, dus je kindje zal er niet veel van merken.

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

een verdoving mag gewoon. Ik heb ook in mijn zwangerschap ( geloof met 18 weken ) een wortelkanaalbehandeling gehad. Alleen foto`s maken mag niet.

Liefs

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    bij mij is een vulling kapot en deze moet 5 augustus vervangen worden en de tandarts zei dat ze verdoving gebruikte die geen kwaad kon voor de kleine. Dus, don't worry! Alleen idd geen foto's!

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik heb toevallig vandaag een wortelkanaalbehandeling gehad. verdoving mag gewoon. bij mij was het gelukkig niet nodig, want was al een paar weken geleden geweest en toen heeft ie al die zenuwen al dood gemaakt hihi. en foto's maken mag idd niet.

succes bij de tandarts!

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Vanwege mn werk heb ik een antwoord voor je....

Verdoving is af te raden voor de 12 weken. Ivm met het stijgende adrenaline, dit is niet goed voor een vrucht in ontwikkeling. (In de vloeistof zit adrenaline) Na de 12 weken is er geen gevaar voor verdoving. Fotos maken mag niet!

Het is wel altijd aan te raden, duidelijk te vermelden dat je zwanger bent bij de tandarts!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb in de eerste twaalf weken een wortelkanaalbehandeling met verdoving gehad en dit mocht gewoon. Bij pijn komt namelijk ook adrenaline vrij (zelfde als bij de verdoving), dus je kan het beter behandelen dan langdurig worden bloot gesteld aan adrenaline/ pijn.

Deel Deze Pagina