Tips goedkoop een kinderkamer creeeren met thema dieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wie heeft er voor mij wat tips?

Wij hebben 1 hele grote slaapkamer voor de kids. Hier gaan we binnenkort een scheiding in maken dmv een stapelbed met aan 1 zijde plaatmateriaal. Er blijft een gezamelijke speelplek.

Maar we willen graag het thema 'dieren' erin verwerken.

Ik heb al een behangrand met leuke jungle dieren.

Stiefzoon krijgt een dekbedovertrek van 'dierenredden Diego'
    Dochter krijgt een dekbedovertrek van 'avonturier (en dierenvriend) Dora'

Iemand leuke ideeen?

Oh ja, wel voor een krap budget.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij Ikea heb je van die behangstickers met dieren, ik kon er een hele wand/rand van ongeveer een meter of 3,4 mee bekleden. Weet alleen niet meer wat ze kostten.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Koop wat kleine slingeraapjes en nep klimopjes (van die slingers, weet je wel?). Bevestig die aan het plafond/muur en hang de slingeraapjes hier in.
    Misschien kun je ook eens op MP kijken naar van die grote dierenkoppen (knuffelachtige dingen) die je aan de muur kunt bevestigen.

Google Images

Google Images

Google Images

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik heb bij de ikea gordijnen met dieren gekocht, barnslig djur.
    En bij de zeeman heb ik grote stickers met dieren erop gekocht, hele deur mee volgeplakt.
    Verder kan je vaak bij de kringloop goedkope schilderijtjes kopen.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bedankt voor de tips.

Schilderijen hebben we al een paar met dieren erop.
    Kringloop kom ik regelmatig dus dat ga ik in de gaten houden.

Die slinger met slingeraapjes vond ik ook een superidee. Ik ga eens zoeken op internet.

Stickers vind ik op zich wel leuk. Ligt natuurlijk aan de stickers zelf dus ook dat ga ik eens zoeken.

Raamstickers vind ik ook leuk!

6. dibbes

dibbes Actief lid

22 apr 2008
    126
    0
    16
    administratie
    rotterdam
    Onze zoon heeft sinds 3 weken een jungle kamer. Helaas nog niet helemaal af omdat de timmerman een reken foutje had gemaakt en de kast niet goed past.

Bij woonexpress heb ik lianen gekocht. Daaraan een slingeraap van Woon Xl. Bij de Dump een camouflagenet gekocht.

Aan 1 wand komen allemaal vogelhuisjes. Die muur heb ik ook groen geverfd. De vogelhuisjes zijn soms als gedecoreerd maar ik heb ook blanke die ik zelf leuk heb gemaakt.

Op de markt heb ik jungle stof gekocht en daarvan een memobord gemaakt. Hier kunnen foto's tussen. Nog een aantal fotolijstjes van ruwhout waar ik wat leuke foto's in heb gedaan.

Bij de Ikea heb ik muurstickers en dan bamboe gekocht. Dit heb ik op een duur geplakt om die weg te werken.

Ik wil nu nog iets gaan doen met kokosnoten.

Misschien heb je iets aan deze ideeën. Je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Wij hebben ook een( knuffel)slang, die kan je om spijlen van het bed doen of met touwtjes langs een kast laten gluren. De schilderijen heb ik zelf gemaakt. Bij de gamma of karwei hebben ze ook een boom die je tegen de muur kan zetten, kan je ook leuke dingen in hangen of kapstok van maken. Ikea heeft trouwens ook leuke knuffels voor zacht prijsje die bij dit thema passen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind zo'n camouflagenet wel wat voor aan het stapelbed. DHet bovenste deel gaat nog niet gebruikt worden. Stiefzoon (4) gaat in het onderste bed en als Vince over gaat naar een gewoon bed gaat stiefzoon omhoog. Dus dan tussen de 2 bedden camouflagenet.

Knuffelslang is ook leuk!

De muren zijn en blijven wit. Gebroken wit in ieder geval.
    Daar komt de behangrand op. De platen die we als scheidingswand gaan gebruiken kunnen wel in een leuke groene kleur.

Deel Deze Pagina