Dames, Ik weet niet zo goed wat jullie er aan kunnen doen, maar moet het even kwijt . Ik word bijna altijd ouder geschat en daar baal ik zo van. Toen ik 15 was en 18 werd geschat vond ik het nog leuk, maar nu irriteer ik mij er aan. Ik heb ooit eens gelezen dat sommige mensen een bepaald gen hebben waardoor ze 1 / 2 jaar ouder lijken, ik heb vast dat gen Voorbeeld; we hadden het over geboortejaar, waarop een collega zegt 'heb jij zelfde geboortejaar als mijn zusje?? Ik dacht dat je veel ouder was. Volgens haar was dat een compliment En een mannelijke collega roept al jaren dat ik er ouder uit zie, heel subtiel ook Een andere collega zegt dat het waarschijnlijk komt omdat ik al iets oudere kids heb. Oudste wordt bijna 13. Laatst was ik met mijn dochter op de middelbare school en toen dacht een klasgenootje van haar dat ik haar zus was. Dat deed mij even goed , maar dat helpt altijd maar even. Ik word er best onzeker van.. Liefs
Hier juist andersom en dat vond ik als tiener heel erg. Zo erg zelfs dat ik niet uit durfde. Toen ik 16 was vroegen mensen vaak of ik in groep 8 zat. Altijd id laten zien. dus jouw ouder lijken was als tiener wel handig . Kan me voorstellen dat t nu minder is, maar misschien vinden ze je wel wijs voor je leeftijd. Als ik nu korting krijg omdat ze denken dat ik onder de 18 ben, zeg ik niks meer (hallo, ruim 30 hoor). Moeten ze maar niet zo dom doen.
Ik heb het andersom. Ik word altijd 21-22 geschat. Als ik dan zeg dat ik 28 ben en al 3 kinderen heb zijn mensen helemaal verbaasd vorige keer werd er zelfs gevraagd welke opleiding ik ging doen. Toen ik zei dat ik een baan heb, een vriend een huis en kinderen kon je die man opvegen.. Hij dacht dat ik 18 was
Een vriendin van mijn schoonzusje is tienermoeder. Haar dochter is inmiddels 14 en zij 30 en ze ziet er ook nog eens een stuk jonger uit. Heel veel mensen denken altijd dat ze zusjes zijn dat vind ze echt niet leuk!
Ik ben 30 en wordt nog steeds 26 geschat.. als ze dat ook nog zeggen wanneer ik 40 ben, hoor je mij niet klagen
Herkenbaar! Ik word ook vaak ouder geschat en dat is echt niet leuk! Ooit met drie vriendinnen op vakantie, we waren toen allen 20/21. Werd ik meerdere malen aangesproken als hun moeder, echt zo naar! En funest voor m'n zelfvertrouwen. Nu valt het de laatste jaren wel een beetje mee, maar leuk wordt het nooit. Dus ja, echt niet fijn voor je zelfvertrouwen. Ik denk dat jonger worden ingeschat zeker ook niet altijd leuk is maar wel meer een compliment dan ouder te worden geschat.
Maar komt dat door je uiterlijk of karakter? Het kan zijn dat je wijs over komt en dat zou ik wel een compliment vinden. Je hebt vrouwen die zich "giebelig" gedragen en die schat je daardoor veel jonger, omdat het gedrag niet volwassen is. Tja dan vind ik jonger geschat worden echt geen compliment
Ik word altijd 20/21 geschat terwijl ik 28 ben. Het is zelfs zo erg dat als mijn moeder met mij en mijn zoon buiten loopt mensen vaak denken dat mijn zoon haar zoon is.
Beide kanten is niet leuk denk ik, ik ben klein en vrij jong gezicht en werd daardoor altijd heel jong geschat. Dat vond ik echt niet leuk. Opgeven moment merkte ik dat mensen die mij langer kende en niet wisten hoe oud ik was altijd erg twijfelde, dat vond ik wel grappig. Dan zeiden ze altijd je lijkt jong, maar qua uitstraling en wijsheid ben je ouder. Dat vond ik al vele malen beter. Ook als ik boodschappen doe en mensen zien dat het gewoon normaal eten is en niet voor student of jonger, vragen ze gelukkig ook niet altijd meer mijn ID als ik keer alcohol pak Het is misschien later een compliment, maar nu ik 26 ben hoef ik niet jonger dan 18 worden geschat. Nu maakt het me alleen niet meer uit, vroeger wel maar leuk is anders. Wel vervelend dat je het zo ervaart, heb je het al wel aangegeven bij die mensen dat je het niet leuk vind?
Nee ik heb het nooit echt duidelijk gemaakt. Meestal reageer ik met; en bedankt hè Misschien komt het idd doordat ik "wijs" ben voor mijn leeftijd. Verder ben ik altijd hip gekleed dus dat is het ook niet
Ik ben 35 maar word vaak 25 geschat. Ze verwachten niet dat ik al kinderen heb en heb al ontelbare keren mijn ID moeten laten zien in de supermarkt. Ik vind het vooral irritant als ik mensen (Die dan vaak nog jonger dan ik zijn) zoiets roepen als "vraag maar even aan dat meisje". Mijn collega is 25 en wordt juist weer geschat rond de 30 of ouder. Dat vindt zij ook weer vreselijk!
Hoeveel jaar ouder schatten ze je dan vaak? Anders gewoon keer zeggen hoor dat je het vervelend vind! Mensen hebben niet altijd door dat grapjes, niet altijd leuke grapjes zijn voor iemand anders
Inderdaad. Op de school van mijn dochter word ik vaak niet eens aangesproken door andere ouders. Of word er tegen me gepraat alsof ik een puber ben. Sommige ouders zijn zelfs jonger dan ik ben
Na een bepaalde leeftijd kun je echt wel zien dat je een bepaaldeleeftijd hebt. Maar voor mijn 38e werd ik ook altijd veel jonger geschat. Nu denk ik niet meer. Geen idee...ik durf het niemand meer te vragen
Geen idee hoeveel ouder, maar ze komen over alsof het járen zijn. En ik de denk niet dat het grapjes zijn, maar dat ze het serieus menen