Bijna altijd ouder worden geschat

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Dames,

Ik weet niet zo goed wat jullie er aan kunnen doen, maar moet het even kwijt :p.

Ik word bijna altijd ouder geschat en daar baal ik zo van. Toen ik 15 was en 18 werd geschat vond ik het nog leuk, maar nu irriteer ik mij er aan.

Ik heb ooit eens gelezen dat sommige mensen een bepaald gen hebben waardoor ze 1 / 2 jaar ouder lijken, ik heb vast dat gen :D

Voorbeeld; we hadden het over geboortejaar, waarop een collega zegt 'heb jij zelfde geboortejaar als mijn zusje?? Ik dacht dat je veel ouder was. Volgens haar was dat een compliment :|

En een mannelijke collega roept al jaren dat ik er ouder uit zie, heel subtiel ook :eek:

Een andere collega zegt dat het waarschijnlijk komt omdat ik al iets oudere kids heb. Oudste wordt bijna 13.

Laatst was ik met mijn dochter op de middelbare school en toen dacht een klasgenootje van haar dat ik haar zus was. Dat deed mij even goed :roflmao:, maar dat helpt altijd maar even. Ik word er best onzeker van..

Liefs

2. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Hier juist andersom en dat vond ik als tiener heel erg. Zo erg zelfs dat ik niet uit durfde. Toen ik 16 was vroegen mensen vaak of ik in groep 8 zat. Altijd id laten zien.
    dus jouw ouder lijken was als tiener wel handig ;).

Kan me voorstellen dat t nu minder is, maar misschien vinden ze je wel wijs voor je leeftijd.

Als ik nu korting krijg omdat ze denken dat ik onder de 18 ben, zeg ik niks meer (hallo, ruim 30 hoor). Moeten ze maar niet zo dom doen.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Hoe oud ben je dan?

4. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik kan nu natuurlijk heel flauw zeggen raad maar haha:p

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb het andersom.
    Ik word altijd 21-22 geschat.
    Als ik dan zeg dat ik 28 ben en al 3 kinderen heb zijn mensen helemaal verbaasd :roflmao:

vorige keer werd er zelfs gevraagd welke opleiding ik ging doen.
    Toen ik zei dat ik een baan heb, een vriend een huis en kinderen kon je die man opvegen..
    Hij dacht dat ik 18 was o_O

hummeltje5, Louise11110 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Lijkt mij héérlijk

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Een vriendin van mijn schoonzusje is tienermoeder. Haar dochter is inmiddels 14 en zij 30 en ze ziet er ook nog eens een stuk jonger uit. Heel veel mensen denken altijd dat ze zusjes zijn dat vind ze echt niet leuk!

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben 30 en wordt nog steeds 26 geschat.. als ze dat ook nog zeggen wanneer ik 40 ben, hoor je mij niet klagen :roflmao:

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Herkenbaar! Ik word ook vaak ouder geschat en dat is echt niet leuk!
    Ooit met drie vriendinnen op vakantie, we waren toen allen 20/21. Werd ik meerdere malen aangesproken als hun moeder, echt zo naar! En funest voor m'n zelfvertrouwen.
    Nu valt het de laatste jaren wel een beetje mee, maar leuk wordt het nooit.
    Dus ja, echt niet fijn voor je zelfvertrouwen.
    Ik denk dat jonger worden ingeschat zeker ook niet altijd leuk is maar wel meer een compliment dan ouder te worden geschat.

10. Novi

Novi Niet meer actief

Maar komt dat door je uiterlijk of karakter? Het kan zijn dat je wijs over komt en dat zou ik wel een compliment vinden. Je hebt vrouwen die zich "giebelig" gedragen en die schat je daardoor veel jonger, omdat het gedrag niet volwassen is. Tja dan vind ik jonger geschat worden echt geen compliment :)

11. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nee dat is ook niet leuk hoor. Je word door veel mensen niet serieus genomen.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Ik word altijd 20/21 geschat terwijl ik 28 ben. Het is zelfs zo erg dat als mijn moeder met mij en mijn zoon buiten loopt mensen vaak denken dat mijn zoon haar zoon is. o_O

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Beide kanten is niet leuk denk ik, ik ben klein en vrij jong gezicht en werd daardoor altijd heel jong geschat. Dat vond ik echt niet leuk. Opgeven moment merkte ik dat mensen die mij langer kende en niet wisten hoe oud ik was altijd erg twijfelde, dat vond ik wel grappig. Dan zeiden ze altijd je lijkt jong, maar qua uitstraling en wijsheid ben je ouder. Dat vond ik al vele malen beter. Ook als ik boodschappen doe en mensen zien dat het gewoon normaal eten is en niet voor student of jonger, vragen ze gelukkig ook niet altijd meer mijn ID als ik keer alcohol pak :roflmao: Het is misschien later een compliment, maar nu ik 26 ben hoef ik niet jonger dan 18 worden geschat. Nu maakt het me alleen niet meer uit, vroeger wel maar leuk is anders.

Wel vervelend dat je het zo ervaart, heb je het al wel aangegeven bij die mensen dat je het niet leuk vind?

14. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Nee ik heb het nooit echt duidelijk gemaakt. Meestal reageer ik met; en bedankt hè

Misschien komt het idd doordat ik "wijs" ben voor mijn leeftijd. Verder ben ik altijd hip gekleed dus dat is het ook niet :p

Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Ik ben 35 maar word vaak 25 geschat. Ze verwachten niet dat ik al kinderen heb en heb al ontelbare keren mijn ID moeten laten zien in de supermarkt.
    Ik vind het vooral irritant als ik mensen (Die dan vaak nog jonger dan ik zijn) zoiets roepen als "vraag maar even aan dat meisje".

Mijn collega is 25 en wordt juist weer geschat rond de 30 of ouder. Dat vindt zij ook weer vreselijk! :p

16. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoeveel jaar ouder schatten ze je dan vaak? Anders gewoon keer zeggen hoor dat je het vervelend vind! Mensen hebben niet altijd door dat grapjes, niet altijd leuke grapjes zijn voor iemand anders

A je to vindt dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Inderdaad.
    Op de school van mijn dochter word ik vaak niet eens aangesproken door andere ouders.
    Of word er tegen me gepraat alsof ik een puber ben.
    Sommige ouders zijn zelfs jonger dan ik ben :rolleyes:

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Na een bepaalde leeftijd kun je echt wel zien dat je een bepaaldeleeftijd hebt.

Maar voor mijn 38e werd ik ook altijd veel jonger geschat.

Nu denk ik niet meer. Geen idee...ik durf het niemand meer te vragen :roflmao:

jessy77 en Zara75 vinden dit leuk.
  19. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Geen idee hoeveel ouder, maar ze komen over alsof het járen zijn.
    En ik de denk niet dat het grapjes zijn, maar dat ze het serieus menen:oops::o:

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe oud ben je dan?

Deel Deze Pagina