Hallo, Ik gebruik sinds maandag de Friso Allergy Care ivm een vermoeden van KMA bij mijn zoontje van 10 weken die vanaf zijn geboorte eigenlijk altijd al veel gehuild en gerekt/strekt heeft. Veel problemen lijken vanuit zijn darmen te komen (kramp, moeilijk stoelgang) maar ook reflux. Reflux ontstaat volgens de KA omdat de darmen tegen zijn maagje drukken (vooral bij het constante persen) en daardoor komt de voeding ook makkelijker omhoog. Nu hielp de Pepti niet genoeg (te weinig resultaat) en ben ik overgestapt op de Friso Allergy Care. De eerste dag/nacht was een drama. Mijn zoon was zo onrustig, heeft nauwelijks geslapen. Hem even neerleggen (alleen) was geen optie. De morgen erna had hij een extreme poepluier (het kwam er aan de zijkanten uit) en de rest van de dag is hij nog onrustig geweest. Hij slaapt alleen op de arm en zo gauw je hem neerlegt wordt hij wakker en gaat hij huilen (krijsen). Ook de nachten gaan op deze manier. Nu vraag ik me af of dit alles aan deze voeding ligt, en of het een slecht teken is? (dat de voeding voor hem niet werkt).
Beste Veertje84, Wat jammer dat het nog niet zo goed gaat. Wanneer je overstapt, heeft je kindje altijd wel even tijd nodig om te wennen aan de nieuwe voeding. Er wordt daarom aangeraden het 1 à 2 weken aan te kijken. Het kan inderdaad zo zijn dat dat deze voeding een wat meer dunne ontlasing geeft waardoor je sneller de luier moet verwisselen. Ik heb begrepen dat de voeding die je nu gebruikt koemelkvrij is en lactosevrij dus in principe zou het moeten werken. Kijk het nog even aan maar als het niet goed gaat of erger wordt kan je de verschijnselen het beste even bespreken met de behandeld arts. Groet, saskia