Ik ben gek op sushi en eet dit ook regelmatig, en dan alleen de stukjes zonder rauwe vis, dus veel garnaal, komkommer en krab etc. Nu vraag ik me af hoe het zit met de viseitjes om bepaalde sushirolletjes heen, bijv bij de ebi maki en de california rol. Ik lees veel verschillende verhalen, de een zegt dat het juist gezond is en de ander raad het af omdat het rauw is.
Mijn gynaecoloog zegt, alles wat uit de zee komt mag je eten. Dus ook sushi en rauwe, gerookte zalm. Ik zou me er dus niet druk om maken. Maar het moet wel echt vers zijn natuurlijk.
Dan moet je wel veel vertrouwen hebben in een sushi-zaak. Alle plekken waar ik sushi heb gehaald vertrouw ik voor geen meter qua verse producten of hygiene...
Dat is rauw dus ik heb het niet gedaan. Bij de sushitent waar wij gaan eten staan deze ook aangegeven als 'niet voor zwangere vrouwen'
Ik heb het ook een paar keer gegeten. Op de kaart stond ook niet het tekentje bij vermeld dat het niet mocht, die bij andere sushi's wel stond.
Vorige zwangerschap gewoon gegeten, sushi met vis (behalve rauwe tonijn) dit keer iets voorzichtiger geweest in de eerste 4 maanden.
Ik zou dat risico niet nemen. Sushi met gebakken of gekookte vis wel. Maar gerookt of rauw niet. Eigenlijk alles waar ik over twijfel eet ik niet. Ik wil geen schuldgevoel krijgen als er iets met mijn kindje mis zou gaan tijdens de zwangerschap.
Hier gewoon gegeten. Had aangegeven dat ik zwanger was en kreeg niet de sushi met rauwe vis maar wel met eitjes. Lijkt mij niet zo'n probleem hoor.
Ik hou ook zo ontzettend veel van sushi. Was laatst bij sumo en daar hebben ze de kaart opgesteld met leuke plaatjes voor zwangeren, vegateriers, pittig etc. bij de sushi met viseitjes stond geen zwangerplaatje dus niet aan te raden voor zwangeren. Mij is altijd verteld dat je de eitjes beter niet kan eten. En voor die paar maanden heb ik het toen en nu ook maar gelaten. Er zijn nog zoveel andere lekkere sushi's