dames even een tip gevraagd mijn kat komt buiten maar nu is het dus weer feest het vecht met andere katten opzich geen probleem maar hij heeft een gevoelige huid. dus meneer zit nu dus WEER onder de korsten en ontstekingen.hij heeft dus weer op gezette lymfknopen ik kan nu wel weer naar de da gaan maar dan krijgt hij een spuitje tegen de jeuk en thats it maar wel weer 60 euro lichter. nu kreeg ik dus de tip scheren en insmeren met speciale dieren zalf (witte fles met rood vlakje) maar dan moet ik hem binnen houden en dat is dus echt drama hij jankt de hele boel bij elkaar en probeerd echt door alles heen te springen. maarja een kat die ziek is zit ik ook niet op te wachten. wie heeft een tip om hem of binnen te houden of te laten stoppen met vechten?
Oef, dat is een lastige situatie.. Ik kan je er helaas niet mee helpen, ik weet dat er stofjes zijn die je in huis kunt sprayen waardoor katten rustiger worden.. maar of dat in dit gevoel genoeg is? Ik heb zelf 3 katten die naar buiten gaan, ik hoef het ook niet te proberen om ze binnen te houden, want dan gaan ze tekeer! Misschien kun je een dieren-gedragstherapeut inschakelen, maar verder zou ik het je niet kunnen vertellen! Heel veel succes!
Mocht het een kater zijn dan kan castreren helpen tegen het vechten. Echter "territorium" verdedigen is relatief normaal gedrag voor katten van een bepaalde leeftijd, dus castreren hoeft niet altijd 100% te helpen. Ik denk wel dat hoe langer je hem binnenlaat, hoe meer hij er aan went en hoe minder hij zal janken - maar ja zo'n jankende kat de eerste paar dagen is natuurlijk toch zielig . Ik zou de dierenarts om raad vragen, misschien dat hij/zij de gouden tip heeft. Succes met je poezebeest !
ja hij is al een jeweetwelkater ja tabletjes ben bang dat dat niet werk hij zoekt het echt op hij kan ook uren op de uitkijk liggen en zo gauw als er een raam deur etc open gaat vliegt hij naar buiten. hij springt dus ook gewoon van de eerste verdieping naar beneden. en hij gaat ook het dak op om via de buren hun boom naar de beneden te komen. nouja heb de dieren arts zei ook scheren en insmeren.ga lavast de handschoenen en het loodschort maar opzoeken
Wat bedoel je precies met ontstekingen? Als ie echt van die korstjes op z'n rug heeft, is dat vaak niet van vechten, maar van overgevoeligheid ergens voor.. Daar krijgen ze vaak injectie tegen de jeuk tegen.. Bij vechten zie je vaak abcessen ontstaan en dan krijgen ze antibiotica, niet iets tegen de jeuk, dus misschien is het niet van het vechten? Tegen overgevoeligheid kan je weinig doen, kan zijn voor van alles en nog wat, vlooien, bepaalde planten, pollen, stress, enz.. Dan helpt vaak echt alleen zo'n injectie. Als je daar vaak voor moet komen krijg je meestal wel korting (waar ik werk tenminste wel )..