worteltjes zelf maken voor baby, hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door juenco, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zolang je kind gevarieerd eet, voldoende groenten, fruit, vezels, mineralen e.d. aangeboden krijgt maakt het echt niet zoveel uit of het uit een blik, potje, direct van het land, voorverpakt etc komt. Let wel op met toegevoegd zout maar verder? Lekker eten.

En die worteltjes? Ik gebruikte geschrapte worteltjes omdat ik dat makkelijk vind en lekker (ik eet ze graag rauw). Mijn zus gaf me de tip om er een beetje suiker bij te doen om de bitterheid eraf te krijgen... dat vond ik wel grappig. (haar zoon is bijna 9). Toen ik zei dat ik niet verwachte dat Kick zou weten wat 'bitter' zou zijn... keek ze wel even op haar neus... Ik vond het wel lief bedoeld (maar niet gedaan)..

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Worteltjes bitter?:(
    Ik vind dat de zoetste groente die er bestaat. Moet er zelf niks van hebben, doe mij maar superbittere witlof (en zoon ook)! Ben benieuwd hoeveel suiker je zus daarover heen gooit!:D

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geinig hè? Witlof is haar favoriete groente (en dan gewoon met ham en kaas)! Maar mijn zus deed - toen- wat alle ouders wel eens doen: ze projecteerde haar eigen gevoel op het kind. Ach... het is nog steeds een lief, leuke ventje die het prima doet dus dat schepje suiker bij hem zal 'm geen kwaad gedaan hebben!

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    aan de wortels van de biologische tuinder die wij dus altijd hebben zit veel meer smaak! Maargoed, als je die zelf ooit nooit eet is dat beetje overdreven om te kopen natuurlijk :)
    Gewoon bospeen of waspeen in stukjes doen (dan zijn ze sneller gaar!!), laten koken tot ze dus gaar zijn (prik er eens in met je vork), dan met staafmixer er overheen, en eventueel beetje KOOKVOCHT erbij. Is lekkerder dan water.

Deel Deze Pagina