Hoi dames, onze dreumes van 15 maanden drinkt nogsteeds uit zijn fles, en hij laat zich voeren Ik bedoel daarmee dat hij niet de fles met zijn handjes kan vasthouden en naar zijn mond toe kan brengen. hoe kan ik hier verandering in brengen? ongeveer 1 keer daags laat ik hem yoghurt uit een beker drinken en soms wat slokjes water.
Ik had voor mijn zoontje van die handvatjes die je om de fles kon doen van difrax, later een tuitbeker.
neem je je zoontje nog op schoot als je hem de fles geeft? zo ja mischien kan je hem dan ergens neerleggen en zijn handjes om de fles of handvaten heen doen...... anders is het denk ik gewoon een kwestie van oefenen oefenen, en hem veel dingen zelf laten pakken/doen.....
Wij zijn nu ook bezig met een gewone beker, ze drinkt wel uit rietjesbekers en tuitbekers (zonder anti lek). En idd wij doen er ook yoghurt in. Robyn vind het erg leuk om te oefenen en het gaat elke dag een beetje beter. Als het straks echt heel warm buiten is gaan we er water indoen, en dan lekker buiten laten drinken, als ze dan drijfnat is, dan droogt het ook snel, nu nog niet. Maar het is echt oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
een half jaar geleden zette ik hem met zijn fles met handvaten in de wipstoel en toen schommelde hij het (zeg maar) naar binnen. Nu zit hij er niet meer in, omdat hij nu vrij groot is en liever bij ons op schoot wilde. bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik begrijp het niet helemaal.. even vragen.. - je kindje drinkt alles nog steeds uit een fles met speen? - hij houdt zijn fles niet zelf vast maar dat moet iemand voor hem doen? Als ik bovenstaande goed gelezen heb dan heb je naar mijn idee een gewiekst mannetje die het gewoon lekker vindt om gevoerd te worden. Snel ermee ophouden. Geef 'm maar een tuit of rietjesbeker en lekker zelf laten aanklooien. Als hij dan wat weinig drinkt, geef 'm dan ter compensatie extra fruit. Het leren drinken uit een beker is oefenen, oefenen, oefenen. De meeste kindjes leren dat tussen 18 en 24 maanden goed zelf te doen bij bijvoorbeeld een maaltijd.