Vandaag worteltjessoep gemaakt. Met kerrie... Maar ik vond het niet ontzettend lekker ofzo. Het was wel lekker maar na halve soepkom had ik er eigenlijk wel genoeg van. En dat terwijl wortels zo lekker zijn Dus wie heeft er de perfecte wortelsoep voor mij?
Knoflook en ui bakken in een beetje olijfolie, water erbij en de wortels erin, 2 blokjes kippenbouillon erbij en 2 aardappels in stukjes gesneden, laten doorkoken tot alles gaar is, de soep glad pureren en wat gedroogd munt erdoorheen en eventueel op tafel serveren met verse citroen ernaast om wat verse citroensap naar smaak erin te druppelen! Zooooo super lekker! Dit recept kan je ook maken door de wortel door pompoen te vervangen
Worteltjes koken in half groentebouillon, half rundvleesbouillon. Rode pepertjes fijngehakt naar smaak erbij ( ik doe meestal 2). Alles pueren en serveren met verse koriander en citroensap. Heerlijk, dat zoete van die worteltjes en dat pittige van die peper wat net wat afgetopt wordt door die citroen.... Echt kwijlend lekker
Mja zowel man als kind... Lusten geen koriander Zelfs geen klein beetje. Dus dat is helaas geen optie. Klinkt wel lekker
Kun je ook verse peterselie voor in de plaats gebruiken. Als ik geen koriander in huis heb doe ik dat want peterselie heb ik altijd in de tuin.
Met wortelsoep heb ik sowieso na 3 happen genoeg.. Hier zijn we dol op broccolisoep en courgettesoep. De kinderen zijn er ook dol op
Ipv alleen wortel doe ik het in combi met pompoen. Wat koriander/komijn/gember poeder er doorheen een spaans pepertje en wat citroensap, peper en zout / bouillon blokje en evt wat verse koriander.
Mja dat had ik dus ook... Maar toen dochterlief zei dat we een toetje hadden. En met gesneden banaan aankwam lustte ik dat stiekem nog best. Man en kind hebben overigens vandaag bij de lunch de pan ongeveer uit zitten likken. Die hadden duidelijk geen probleem met meer dan een paar happen nemen.