Wat vinden jullie van de naam: Miran ?? Ik vond Milan altijd heel mooi maar mijn man is Turks en hij heet Murat dus we vonden deze naam met de 'R' erin beter passen bij die van ons
Kennis van mij komt uit Iran en die heeft haar zoontje ook Miran genoemd. Ik associeer het zeker met een oosterse naam. Alhoewel ik Milan natuurlijk ook geweldig vind, hahaha.
Dacht ik ook aan. Bij Miran denk ik aan een schattig meisje. Als ik erover nadenk.......kan het eigenlijk ook prima bij een jongetje. Gewoon doen dus!
Wel als het word uitgesproken Als mieran, zoals je dus Miranda zegt, Maar de uitspraak als mir zoals je mirthe zegt,vind ik de naam zo gek nog niet
Ik denk dat de uitspraak wel degelijk M ie ran zal zijn en niet met een "doffe/korte -i-), aangezien het gaat om een Arabische naam... Ik vind het overigens erg mooi . Moest ook wel eerst denken aan een meisje, maar dat is precies zo direct verdwenen als ik je topic begon te lezen ...
Het wordt inderdaad in veel oosterse/arabische landen gebruikt. Zijn oorsprong ligt in Armenië maar omdat er veel culturen hier en daar wonen wordt het ook door de omringende landen gebruikt. Mijn vriend is van oorsprong Koerdisch en daar komt deze naam ook in voor. Het betekent daar prins Je spreekt het inderdaad uit als Mieran en de nadruk ligt dan op -an (uitgaan van de Turkse uitspraak). Toen mijn man met deze naam kwam was ik ook meteen enthousiast! En wij verwachten idd een zoontje