Hoi Allemaal, Ik ben een gezonde jonge meid van 25. Momenteel ben ik 6 weken en 1 dag zwanger!Heel leuk natuurlijk, maar ik ben zo enorm onzeker. De enige zekerheid die ik heb, is de test. (ik lees allemaal vrouwen over bloedprikken enzo, heb ik niet gehad. Ik ben niet eens bij de huisarts geweest). Ik voel me prima, ben hooguit een beetje moe. Ik heb wat zere borsten als ik er op druk, maar verder valt het wel mee. Ik ben niet misselijk of wat dan ook. Ik heb geen bloed gehad, maar toch ben ik bang voor een miskraam. Op internet lees ik allemaal verhalen dat vrouwen er tijdens de echo achter komen dat er geen embryo in het vruchtzakje zit. Hier ben ik ook zoooo bang voor, maar ik basseer het verder nergens op. Ik ga er steeds van uit dat de kans dat het mis gaat groter is dan de kans dat het goed gaat. En ben ik bang dat dit een soort voorgevoel is. (ingewikkeld he!Dit gaat er elke dag in mijn brein om). Pas over 4,5 weken ga ik voor de eerste echo. Ik heb geen idee hoe ik die weken door moet komen! Wie kan mij geruststellen? Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi Seol, Heel herkenbaar!! Nu met mijn derde zwangerschap heb ik er minder last van, terwijl het de tweede keer mis is gegaan. Het zal schelen dat ik al een gezond handenbindertje heb rondlopen. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik de hele zwangerschap onzeker geweest. Ik was er de hele dag mee bezig. En toen mijn dochter eenmaal geboren was, was ik nog steeds superbezorgd om haar. Soms zo erg dat ik er pijn in mijn buik van had. Ze is nu bijna twee, en minder kwetsbaar. Bezorgd ben ik nog steeds, maar niet meer zo panisch. Die moedergevoelens zijn gewoon overweldigend. En we weten te veel tegenwoordig. Je kunt van alles lezen op het internet, en vaak zijn dat negatieve verhalen. Onthoud dat 8 van de 10 zwangerschappen goed eindigen Als je hier een beetje op het forum gaat rondkijken, zul je zien dat heel veel vrouwen net zo onzeker zijn als jij. Het hoort er een beetje bij, maar dat maakt het niet minder moeilijk... Ik hoop dat je het na de echo, die natuurlijk nog heel ver weg lijkt, een beetje van je af kunt zetten.
He meid, ik ken het hoor! Volgens mij heeft iedere kersverse zwangere het.. Ik ben zelfs in de zevende week wat bloed verloren.. nou dan weet je niet waar je het moet zoeken. Maar ik mag van geluk spreken, ik heb nu al twee goede echo's achter de rug en a.s. woensdag mag ik weer! Misschien kun je ook eens vragen of je eerder mag als jou dat gerust stelt?
ja idd ik herken het ook hoor..maar ben nu inmiddels 3 maanden zwanger.. en heb me er nu wel een beetje bij neergelegt dat het allemaal wel goed gaat komen.. en het is vrij normaal dat je je ongerust gaat maken over dingen..
Ik zou zeggen nergens zorgen om maken want daar is geen enkel reden voor! Je test zegt toch meer als genoeg, en geloof me de kwaaltjes komen wel hoor . Of niet, maar dan ben je wel een bofkont. Als ik jou was zou ik gewoon proberen te genieten en niet automatisch uitgaan van het negatieve. Bij mij begonnen de kwalen pas bij de 8 weken. Daarvoor helemaal nergens last van. Dus geen kwaaltjes hebben zegt nu nog niks hoor. Grt Vanilia
Gefeliciteerd!!! Ik herken het ook wel hoor, ik had ook heel weinig kwaaltjes. Ze werden op den duur wel wat erger (na een week of 7), maar alsnog mag ik van geluk spreken. De echoscopist zei tegen mij dat het hebben van kwaaltjes helemaal niets zegt. Je kunt hartstikke zwanger zijn en er bij wijze van spreken niets van voelen, terwijl andere vrouwen, die veel kwaaltjes hebben, soms wel eens niet zwanger meer kunnen zijn. (en toch, wat ik stiekem steeds deed: op mijn borsten duwen om te checken of ze nog pijn deden. Dat was voor mij een geruststelling )
Dat van dat borsten duwen klinkt me bekend in de oren haha deed dat ook dacht dat ik gek was maar nee dus, ben dus niet de enige haha.
Hahaha Juenco, dat doe ik ook de hele dag!!!Dacht dat ik de enige was die dat deed. Bedankt voor jullie reacties.allemaal! Net ben ik gebeld door Moeders voor Moeders waar ik aan mee gaan doen. De eerste keer zullen ze ook het HCG meten, dus misschien is dat ook wel wat geruststellend voor me..
Ik denk dat heel veel net zwangere vrouwen dat hebben...Ik was ook heel bang voor de eerste echo, maar de vk zag meteen een mooi kloppend hartje...dan valt er wel een pak van je hart. Na elke echo voel je je een beetje zekerder en zolang je geen bloed verliest met krampen, zou je je in principe geen zorgen hoeven maken. daar heb ik me maar een beetje aan vast gehouden want je maakt jezelf anders helemaal gek. Maar spannend blijft het!