hallo ik vroeg me af : bij hoeveel maanden gaat de kleine , los zitten , kruipen , en lopen ? thnx ! XxX magdalena
Dat is heel erg verschillend per kind. waar het ene kind met 9 maanden al loopt loopt het andere kind met ruim 1,5 Dano was: 6 maanden met omrollen 9 maanden met kruipen 9,5 maanden met zitten 10 maanden met staan en 15 maanden met lopen Niet heel snel dus, maar hij heeft een woordenschat waar je u tegen zegt. ouwe kletskous van me
Ja je hebt snelle kinderen erbij zitten.. Hier 7 maand en rolt haar hele box door en brabbeld er wat van af maar daar blijft het dan wel weer bij.
6 maanden los zitten als je hem wegzette 6.5 maand tijgeren 8.5 maand zelf zitten, kruipen 8.5 maand zelf staan en langs de tafel lopen los lopen doet hij nog niet. wel loopt hij mee aan aan het handje en af en toe al wat kleine pasjes los. we wachten erop dat hij echt gaat lopen
hier tot nu toe hetzelfde 'schema'!, alleen los lopen natuurlijk nog niet om de tafel lopen, gaat nog niet super stabiel, maar hij doet het wel
ik liep ook met 9 maanden en mijn man met 8 maanden! Het kan dus zeker, ben eens benieuwd wat ons dochtertje gaat doen....
Hier omrollen beide kanten op met 4,5 maand. Zitten met 6 maanden. Tijgeren met 7 maanden 7,5 maand kruipen en staan in bedje 8 maand echt lopen langs de tafel.
ik weet het niet eens zo goed meer, ze was volgens mij een maand of 3,5-4 toen ze zich voor het eerst omdraaide, kruipen deed ze met een maand of 5, met een maand of 6 trok ze zich elke keer omhoog in de box, en 2 wkn later zo ongeveer deed ze haar eerste 2 stapjes van de tafel naar de bank, met 8 mnd liep ze geheel los, en vanaf 9 mnd rent ze de hele kamer door te snel eigenlijk vind ik zelf maar jammer genoeg iets aan te doen, elk kind ontwikkeld zich in zijn of haar eigen tempo. je moet in ieder geval nooit jouw kindje vergelijken met die van een ander.
pffft, wat zitten er snelle bij. nou die van ons is niet zo'n rappe.. tenminste, dat denken we. ze kan nu net goed dr hoofdje omhoog brengen (na intensieve fysio) maar begint nu wel te grijpen naar dingetjes. Als een dronken baby dus t lukt nog niet, maar het begin is er...
In dat lijstje staan sommige dingen wel heel erg laat voor mijn gevoel :-s Zoals trap op gaan, wat stond er uhm 16,8 (21) maand geloof ik. Hier kon dat al met 10 of 11 maand. Tja, misschien wel heel erg snel, maar 16,8 maand lijkt mij wel laat. Femke kon met 6 maand zitten 7 maand zelf gaan zitten 9 maand gaan staan 10 maand achter een kar oid lopen. 14 maanden los lopen. ( haha lijkt wel een hond)
Om eens de andere kant van het gemiddelde te laten zien: 4 maanden buik-rug rollen 6 maanden rug-buik rollen 9 maanden tijgeren 10 maanden kruipen 11 maanden lopen langs tafel/blokkenkar 12 maanden zelf gaan zitten en los lopen... Daar wachten we nog op.. Hij is dus niet heel vlot met deze dingen, maar loopt wel heel goed met de blokkenkar, ik verwacht dus dat hij straks wel ineens goed gaat lopen.
3 maanden van rug naar buik rollen 4 maanden van buik naar rug rollen 7 maanden zelfstandig zitten 7 maanden tijgeren 7,5 maanden optrekken in de box 8,5 maand rond de tafel lopen 9 maanden achter een loopkar lopen. Ze kan nog niet zelf gaan zitten en echt kruipen doet ze nog niet. Denk dat ze dat ook over gaat slaan. En inderdaad net zoals mamatje24 zegt, ieder kindje is weer anders. De een loopt misschien al met 10 maanden en zegt pas zinnen als ie 3 is. En andersom.
3 maanden van buik naar rug 6,5 maand van rug naar buik 9 maanden tijgeren, nou ja hij komt nog niet vooruit, alleen achteruit maar zelf gaan zitten, kruipen en staan is dit manneke nog niet mee bezig. Een latertje op dit gebied dus. (wel lekker rustig nog ) Ach ja, hij is al wel blokjes aan het stapelen en bakjes in en uit elkaar aan het halen, dus hij richt zich kennelijk daarop.
5 maand, omrollen 6 maand, alleen zitten 9,5 maand, gaan staan 10 maand, zelf gaan zitten, langslopen 11 maand kruipen
wat leuk om te zien dat alle kindjes verschillend zijn. De één is onwijs snel terwijl de ander er lekker alle tijd voor neemt. Ik ben benieuwd hoe snel/langzaam ons meisje gaat zijn.
Hier nog eentje om het gemiddelde weer een beetje omhoog te trekken Omrollen, buik - rug 4.5 maand Omrollen, rug - buik 7.5 maand Tijgeren, optrekken tot staan 11 maand om de tafel lopen 12 maand zelf gaan zitten 13 maand dus nog geen kruipen of lopen hier!