Wow, groot gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Smile, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Vanaf 6 vind ik groot. Ik kom zelf uit een gezin van 5 kinderen. Mijn man vind 3 al veel.

2. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 4 is groot.
    Denk ook dat het dan onpraktisch word kwa auto, vakantie's etc.
    Mijn zus heeft er 2, zwanger van een 2 ling. Staat ingeschreven voor adoptie wat nu tijdelijk op pauze staat.

Vanaf een stuk of 7 draai ik mijn nek om.

Wij wonen nu in een appartementen complex naast een gezin met 15(!!) kinderen, waarvan 5 geadopteerd.
    VL wil hun later over treffen, hij wil zijn eigen honkbal team. Dacht het dus niet!! :D

Kom uit een gezin van 3, waarvan er 2 ADHD hebben. Vind je et raar dat mijn vader zich heeft laten helpen. :D

3. penseel

penseel Niet meer actief

Van af 5 6... laat komt ut gezin van officieel 14 kinderen dat is pas veel... 12 zijn er volwassen geworden...

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Vanaf 5 ofzo.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    I know that feeling. We hebben een vijf jarige en die wil toch wel een broertje of zusje ... ZUCHT GET A LIVE!!!

6. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Penseel, hoe deden jullie dat met als jullie een weekend weg gingen? Hoe gingen jullie ergens heen als je met de auto moest?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vanmiddag zag ik een vrouw lopen met een kinderwagen voor drie baby's, en daaromheen nog twee jongens en twee meisjes en ze liepen richting school om schijnbaar nog meer kinderen op te halen. Als dat een familie was, vind dat ik veel ja. Maar misschien was het een gastouder ;)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Onze ouders (behalve mijn moeder die is enig kind) komen trouwens ook uit grote gezinnen: Mijn vader uit een gezin van 10, mijn schoonmoeder uit een gezin van 9 en mijn schoonvader uit een gezin van 6 kinderen.
    Wij hebben dus wel een heel grote familie.
    Ik kom zelf uit een gezin van 4 kinderen.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Op dit moment vanaf 1 al; maar dat komt omdat ik er midden in zit :D

Poeh, wat een kleine handenbinder is het! Haha. Over een paar jaar denk ik er ongetwijfeld anders over en dan willen we 'bewust' voor een tweede kind gaan. Althans, eentje waar we wel heel bewust voor gaan oefenen, zeg maar. Deze kleine schat was een verrassing die nog niet echt in ons al-zo-drukke-leven hoorde qua tijd. Geen klachten verder, maar ik moet er zelf even niet aan denken om er meer dan 1 te hebben op dit moment.

Een vriendin van mij heeft ook 4 kinderen. Wanneer ik dat hoor vanuit mijn belevingswereld denk ik: man man man man, heb jij überhaupt een netflix-avondje voor jezelf? En nee, dat heeft ze dus niet. Ze heeft heel weinig tijd voor zichzelf en als ze dat wel heeft, gaat ze bijslapen. Voor haar is dat prima. Ik kan me er alleen zelf niks bij voorstellen (dat ik dat ooit prima zou vinden) dus ik denk dat ik wel zou stoppen bij een specifiek aantal - of in ieder geval zou wachten tot er een paar oud/zelfstandig genoeg waren.

Ik kom zelf trouwens uit een gezin van 3, mijn partner uit een gezin van 4.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik kijk er niet voor om, maar 5 vind ik wel veel worden.
    Het is altijd meer dat ik me afvraag hoe dat praktisch allemaal geregeld is thuis.
    Ik heb mijn handen al vol aan 2 kinderen.. :)

11. gusto

gusto Niet meer actief

4 vind ik veel en een groot gezin. Ken het ook helemaal niet uit mijn omgeving, drie is toch wel de max hier in de buurt.

Voor mezelf vind ik twee al veel :D

12. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn lat.. niet ik. Hun zijn opgegroeid ijn Suriname.

Ze hadden geen auto... twee kamers en met 7 jaar had lat geen vader minder..

Je kunt het niet vergelijken met Nederland.. Ze waren staat arm.. geen speelgoed. Maar wel eten uit de pure natuur gratis..

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Vanaf 4 vind ik het toch wel groot maar ik zou mijn nek er niet voor verdraaien haha. Dat vanaf 5 ofzo ;)

14. Soit

Soit Niet meer actief

Nou wij hebben er vier en ik weet zeker at mensen bij ons gezin ook al vaak denken wow!
    Voel me juist altijd zo trots als we met de hele meute op pad zijn :D

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Vanaf 5 denk ik..

16. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn vriendin heeft 6 kinderen in 5 jaar tijd haha. De jongste is precies op de oudste zijn vijfde verjaardag geboren. En tussen de eerste en tweede nog een miskraam met 14 weken (weet eigenlijk niet of je dat een miskraam noemt, met dat termijn, of vroeggeboorte). De middelste 2 zijn een meisjestweeling, de oudste 2 en jongste 2 zijn jongens. Zo leuk!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @jocey, hier slaapt iedereen om half 8 tot de volgende ochtend gewoon door hoor haha. Vanaf half 8 hang ik dus gewoon lam op de bank, doe stomme spelletjes op mn tablet. Ga rond 12 uur naar bed en sta 6 uur op. Voldoende nachtrust.

18. maliro

maliro Niet meer actief

Vanaf 8 ofzo. Ik heb zelf meer dan 10 broers en zussen (hoeveel zeg ik liever niet op een openbaar forum) dus ik ben wat gewend haha. Maar ik hou het lekker bij 2!

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vanaf 4 vind ik persoonlijk veel. Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk. Zelf wil ik het bij 2 laten, lijkt me genoeg :).

20. Islah

Islah Niet meer actief

Dat vind ik ook wel... Mijn man komt uit een gezin van 6 kinderen en ik vind dat niet supergroot ofzo, maar misschien komt dat ook wel omdat alle kinderen uit huis zijn en dat is toch anders dan 6 kleine kinderen thuis.
    Overigens heeft mijn schoonmoeder eigenlijk 9 kinderen gekregen maar 3 daarvan zijn overleden... Maar 9 kinderen lijkt me dan wel weer ontzettend veel.

Mijn oudste schoonzus is 2 weken terug voor het eerst oma geworden. Dat heb je dan weer als je zus 17 jaar ouder is en je een oom/tante van iemand bent die even oud is als jijzelf.

Deel Deze Pagina