Wow, groot gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Smile, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    En ik leef niet van de overheid .. Nou ja indirect wel .. Maar daar werk vriend gewoon voor 😊 ik ben thuis bij de kindjes ...

2. soeza

soeza Niet meer actief

haha stiekem raak ik gewoon een beetje jaloers door dit topic :)
    Lijkt me echt heerlijk om een groot gezin te hebben.... helaas zijn we volgens manlief met drie echt wel compleet....

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat leuk zeg! Het lijkt me echt heel leuk zo'n groot gezin, maar ook wel zwaar. Ik wilde altijd 6 kinderen maar na de 4e was ik er ineens helemaal klaar mee. Het zwanger zijn, die bolle buik, die rotbevalling (heb 2 hele vervelende gehad, de eerste en de laatste), het slaapgebrek en het eeuwige gejengel, gegil. Ik geniet met volle teugen van mijn gezin maar de jongste is nu bijna 2 en heb nog steeds geen kriebels voor een volgende. :)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik geloof dat ik bij vijf kinderen denk: zo! Dat zijn er veul. :)

5. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Haha, ik denk dat dat het principe ook is van als je van ver moet fietsen naar school, kom je altijd op tijd, maar als je dichtbij woont niet, omdat je geen rekening houdt met de wind bijvoorbeeld.

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk juist expres 3 dagen in de week omdat ik het heerlijk vind even wat anders te doen. Maar wel een hoop gedoe hoor. Soms denk ik, ik stop ermee, dat werken. Maar denk dat ik dat niet zou kunnen.

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik moet idd 15 minuten rijden ongeveer voor 1 kind .. Zijn school gaat om 8 uur open en 8:15 begint hij.. Mijn andere Zoon zit op een andere school .. (Speciaal onderwijs ) ik kom graag op tijd :)

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vanaf 6 ongeveer.
    Man komt uit een gezin van 9 en ik van 7. Nu vind ik dat wel erg veel, maar met verjaardagen/feestdagen wel altijd gezellig. Ik vind zelf 2 maar klein ;).

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik heb mijn opleiding afgerond hbo met 3 kindjes :) maar na de exames en geslaagd vond ik het even genoeg .. Wel zonde heb hbo diploma maar doe er nu niks Mee.. Wil ik gaan doen als de jongste 4 jaar is :) dus nog ff heerlijk thuis.. Ik ben nu 2 jaar thuis .. Ik was klaar met m'n opleiding toen de 3e 6 maanden was :) was wel zwaar .. Maar we hebben het overleeft :)

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier mama van 5 kinderen en vind ik mezelf een groot gezin, niet echt eigenlijk, maar komt ook omdat hier in de buurt veel gezinnen met 4 kinderen wonen.

zelf kom ik uit een gezin van 4 en heb altijd geroepen een groot gezin te willen.
    Het liefst 10, maar daar ben ik van terug gekomen.
    Zou best nog een zesde willen wat gevoel betreft, maar verstand wint het van het gevoel+ dat ik dan 6 kinderen alleen op moet voeden, dus nee, 5 is bij ons de max.

11. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde na de eerste ook thuisblijfmoeder zijn, maar dat was het toch niet helemaal. Ik ben begonnen aan het hbo toen de eerste een jaar was. Daarna nog eentje tussendoor, maar gelukkig niet veel studievertraging opgelopen. Na mijn studie dacht ik, zo nu ben im er ff klaar mee en ga ik lekker een half jaartje thuis zitten. Maar dat heb ik vier maanden volgehouden. :D

Maar wel lekker voor je kids, een lekkere regelmaat, mama altijd thuis. Mijn dochter zucht weleens als ik 's ochtends weg ga, ga je nou alweeeeeer werken?? ;)

12. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier in de buurt en in onze families is twee toch wel normaal. Drie was al handen vol. Toen ik vertelde dat ik zwanger was van nr 4 heb ik ogen bijna uit hun kassen zien rollen. Nu ben ik zwanger van ons vijfde kindje en dit weten ze nog niet maar verwacht weer grote ogen.

Vriendlief wil er graag tien. En daarbij floepen mijn ogen uit mijn kassen.:$

Qua leeftijd (nu28) zou het kunnen.

Ik denk dat het ook erg ligt aan de buurt waar je woont.

13. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik heb buitenshuis gewerkt tot mijn 3e geboren werd. Mijn oudste werd toen 4 en ik wilde haar graag zelf naar school brengen en halen. Ik werkte niet in mijn woonplaats en de gastouder had ik in de plaats waar ik werkte.
    Toen mijn 3e 1 jaar was ben ik thuis gaan werken, voor het bedrijf van mijn man. Nu, 7 jaar en +2 kinderen verder doe ik dat nog steeds in de avonduren. Bevalt me prima.
    Overdag doe ik regelmatig vrijwilligerswerk.

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16

Sommige mensen vragen zich dat niet stilletjes af 'waar ben je in godsnaam aan begonnen'... Je ziet ze kijken en denken.. mens je kan je kinderen niet eens aan, of afkeurend knikken. Wat ze alleen niet weten is dat mijn kinderen 9 van de 10 keer zich keurig gedragen, juist rustig zijn in winkels e.d. en precies doen wat ze gevraagd word. En dat vind ik dat best rot...

15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16

Dat ze dan net oordelen gebaseerd op dat ene moment bedoel ik:D

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Pff je zal het allemaal maar moeten bekostigen haha ik vind straks 3 studies betalen al een dure kwestie, ik wil mijn kinderen ook wel wat kunnen bieden naast onze liefde uiteraard zonder gebruik te maken van wat de overheid bied want dat kan altijd wegvallen.

Wij hebben er nu drie, vind ik al druk haha (maar goed elk kind heeft ook 2-3 sporten / hobbies, speelafspraken etc) ik sjees me rot haha

17. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik vind bij 4 kinderen sprake van een groot gezin

ik heb er straks 2 en dat vind ik meer dan genoeg :)
    kan ze allebei genoeg aandacht geven en qua financieen houden we dan ook nog geld over voor leuke dingen.

18. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Niet lullig bedoeld hoor maar ik vind dat echt waardeloos om te horen.
    Die hebben wij ook al te horen gekregen. Hoe ga je het allemaal betalen?

Ik wil niet eens de studie van mijn kinderen betalen. Er is niks mis met werken voor je studie en lenen. Dit heb ik zelf ook moeten doen.
    Wij kunnen ook geen 40.000€ per kind per studie betalen (in geval van de sky is the limit)

Mijn kinderen komen niks te kort terwijl ze niet twee sporten per kind beoefenen. Maar ze hebben wel tijd om te spelen en te ravotten.

Ieder zijn eigen keuzes. Ik vind het prachtig voor kinderen als ze veel van hun ouders krijgen.
    Zolang al mijn kinderen savonds met een gevuld maagje in hun eigen bedje liggen tevreden te slapen ben ik meer dan dankbaar.

Natuurlijk vragen wij ons wel af hoe het later moet en zal gaan.
    :)

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik kom zelf uit een gezin van 5 en man uit gezin van 6 dus ik draai niet snel mijn nek als ik gezinnen met dat aantal kinderen tegenkom.
    Ik vind zelf 4 een mooi aantal om zelf te krijgen;)

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja maar 2-3 sporten is toch ook niet nodig? Mijn meisje mag straks als ze wat groter is een sport uitkiezen wat ze het leukste vind.
    En als we meer kinderen krijgen zien we dan wel weer hoe we het gaan doen.
    Als het ons gegeven wordt hopen we 4 kinderen te mogen krijgen, man heeft een goede baan en als ik er nog een beetje bij blijf werken komt dat vast wel goed.
    Ik zou nooit negatief praten over mensen met meer kinderen. Is hun keuze.

Deel Deze Pagina