Haha leuk. Wij komen allebei uit een groot gezin (7 en 12) dus hier aan de ene kant 13 kleinkinderen en aan de andere kant 19 en een achterkleinkind. Maar er zijn er ook een paar ongetrouwd dus had wel veel meer kunnen zijn Ik vond 'vroeger' 7 niet veel, 10 weer wel. Maar voor mezelf.. Geen idee. Je groeit er ook in. Dan vind ik 6 wel een groot gezin denk.
Bij 4 al wel hoor. Maar dat komt meer omdat ik weet dat ik dat zelf niet zou kunnen. Dus veel respect voor jou! Niet voor alle moeders met een groot gezin, overigens, want helaas komt het maar al te vaak voor, dat kinderen van alles tekort komen. Liefde, aandacht, opvoeding... Er zijn mensen, die bewust bezig zijn met een groot gezin, en er zijn mensen die maar wat doen, terwijl ze het niet aankunnen. Ik bedoel hier niemand specifiek op het forum mee, dus ik hoop niet dat iemand zich beledigd voelt! Ik denk juist dat het type wat ik voor ogen heb te veel met zichzelf bezig is om hier op zo'n forum te komen Maar goed, gezinnen, die het wel allemaal netjes op orde hebben en waarbij de ouders er niet zelf aan onderdoor gaan, daarbij denk ik eerder: Wooow, hoe DOEN ze dat!
Bij vijf kinderen denk ik wel wow, groot gezin. Zelf vind ik ons gezin met 3 kinderen, helemaal niet groot (wel groot genoeg voor ons daarnentegen).
Haha, ik vind ons gezin groot genoeg. 3 kids. Al dan niet voor 'gekozen' we kregen een bonus 😉 en ik heb respect voor de mensen met meer dan 3 kinderen, ik zou dit niet kunnen. 2 van de 3 hebben echt een gebruiksaanwijzing. Studie; wij willen, als we ruimer komen te zitten, zeker wat meebetalen. Maar ze zullen ook gewoon zelf aan de bak moeten. Niet alleen voor studie, maar ook met andere dingen die ze graag willen. Niks mis met een bijbaantje maar ze moeten ook plezier kunnen hebben.
Ik denk vanaf 4, heb er nu zelf drie, voelt niet als heel groot, maar wordt wel aangekeken zo nu en dan voor mijn gevoel in ieder geval. Ik denk om dat het leeftijdsverschil niet heel groot is (niet persé negatief hoor).
Ik word ook regelmatig aangekeken (manlief nog meer), maar dat komt ook denk ik doordat wij beiden nog relatief jong zijn. 30 en 31 en de oudste is 7.
Ik vond vier altijd wel een mooi aantal en dan ook meteen wel de max. Nu krijgen we er een 5e cadeautje bij en denk ik wel eens wow wat een groot gezin hebben wij dadelijk! Het scheelt wel dat de oudste 2 al op school zitten dus ik heb 'maar' 3 kinderen thuis dadelijk. Ik ben wel van mening dat je vanaf 7/8 kinderen je kinderen niet meer allemaal die aandacht kunt geven die ze verdienen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je kinderen dan nog allemaal een eigen plekje kunt geven in huis. Tot een jaar of 11/12 kunnen ze best met z'n tweetjes op een kamer slapen maar daarna verdient een kind toch echt zijn eigen plek.
Ik word nu al raar aangekeken met 3, de oudste is 6, ik ben 25 en zie er ook nog eens jong uit Normaal vond ik 4 niet extreem groot ofzo ik kom zelf uit een gezin van 5, maar nu ik zwanger ben van nr 4 moet ik toch even slikken en denk jeetje vier is opeens wel veel het is er natuurlijk maar 1 meer als drie maar toch..... Moet wel even wennen aan het idee dat we hier een vierde komt,
Oh, ik was 30 en man 28. Onze pleegdochter was 15 Je kunt je vast de blikken voorstellen van alle kinderen en ouders met ouderavond toen pleegdochter zei dat haar ouders even koffie waren halen en wij vervolgens binnen stapte..... De volgende dag vroegen alle klasgenoten haar: Waren dat nu ECHT jouw ouders???? Haar antwoord was simpelweg gewoon "ja dat zijn mijn ouders.
"Vroeger" vond ik drie kinderen al wel een groot gezin. Tot ik ze zelf had. Vier kinderen ís een groot gezin, volgens De Norm. En het klinkt ook als "best veel". Als ik lees dat mensen vier kinderen hebben denk ik ook "joh, dan heb je een groot gezin". Tot ik me ineens realiseer dat ik er zelf vijf heb. Conclusie: als je er zelf in zit heb je niet gauw dat "wow-moment". Vanaf de zijlijn heb je dat idee veel sneller...
En de "ogen als schoteltjes" zijn mij ook niet vreemd trouwens. Ben 29, word vaak een paar jaar jonger geschat en ben nog alleenstaand ook haha. Met regelmaat krijg ik de vraag of ik gastouder ben...
Ik kom uit een gezin van 4 en vond dit een prima grootte. Gewoon normaal. Als ik voor mezelf kijk vind ik 2 groot zat en denk ik bij gezinnen van 3 of meer dat ze "gek" zijn.
Ik vind gezinnen met 5 of meer kinderen 'groot'. En onbegrijpelijk dat mensen dat zien zitten Een vriendin van me heeft er 5, superleuk, maar ik ben blij dat ik er maar 2 heb. Voor ons perfect.
4 vind ik sowieso normaal. Ik heb zelf 3 broers dus ik weet niet beter. Nou is het wel zo dat ik met geen mogelijkheid 4 kinderen kan onderhouden. De meeste vonden dat ik na 2 kinderen wel klaar was, ben nu zwanger van nr 3. Als ik meer geld had en nu niet zou gaan scheiden zou ik wel een groter gezin willen. Ik vind t vanaf 5 kinderen een groot gezin.
Vanaf 5 kinderen vind ik een groot gezin.... maar dat komt denk ik omdat niemand die ik ken een gezin met 5 kinderen heeft. Zelf mama en papa van 3 kids momenteel en een engeltje. Jongste 2 waren erg kort op elkaar. Daar moet ik wel even van bijkomen. eind Mei 2016 gaat mijn spiraal er hoogstwaarschijnlijk weer uit voor nr 4, of 4&5 samen you never know! mochten we weer zwanger zijn, wil ik die keer het geslacht niet weten. Lijkt me ook eens supergaaf om het na de bevalling te zien. Gewoon die spanning en nieuwsgierigheid Daarna houd het op... denk ik...
hier een jonge mama van 28 met kids van 6 en 3.5 en ver in de 3de zwangerschap. hier in de omgeving blijkt 3 al veel te zijn. veel gezinnen met 2 kinderen. en het hier volgens hun bij willen houden. en worden wij dus wel vreemd bekeken. ook schrikken ze steeds van mijn leeftijd, al was ik toch niet zo jong vond ik zelf vaak neem ik de 2 kinderen van de buren mee naar school en let ik op tot hun ouders terug zijn van het werk. in de winkel of op straat veel mensen die mijn dan aanspreken amai 4 als ik zeg nee. amai gelukkig het zou nog al iets zijn; is hun reactie dan. nu zo denken ze er dus over... tja ik weet nog niet of wij klaar zijn na onze eigen 3de. vind het gezellig zoveel kids in huis!
Ik vind vanaf 6 kinderen wel 'veel'. Ben zelf zwanger van de 4e, en merk dat 90% uit mijn omgeving dat heel veel een bijzonder vindt (of het heeft met onze jonge leeftijd te maken dat ze het niet verwachten)... Ik vind 4 niet veel, eigenlijk ook best normaal. Mijn vriend komt ook uit een gezin van 4.