Wat doen jullie met Sinterklaas en een kindje van 1,5jr?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Princess81, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik ben benieuwd wat jullie doen aan Sinterklaas met een kindje van 1,5jr. Ik denk namelijk dat ze het nog niet echt begrijpt, maar ik wil het ook weer niet ongemerkt voorbij laten gaan ;) En als jullie de schoen zetten, wat stop je er dan in? Als ik er snoepgoed in doe, heb ik 's ochtends geheid ruzie met haar omdat ze dat dan gelijk wil eten ;)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Schoenen zetten hebben wij nog nooit gedaan, dochter was met sinterklaas tot nu toe bijna 1 en bijna 2. Dit jaar is ze dus bijna 3 en zal ze vast haar schoen willen zetten, ze is er nu veel bewuster van en hoort het ook van haar vriendinnetjes van 4 en 6.

Sinterklaas vieren we vanaf voor haar geboorte (ze werd voor sinterklaas al verwacht ;) ) al wel bij allebei de opa`s en oma`s. Maar dat komt ook omdat de ene opa en oma nog 5 kleinkinderen zijn en met mijn ouders doen we surprises. Sinds vorig jaar doen we als dochter wakker is de pakjes en als ze slaapt de gedichten en de surprises.

3. adi

adi Niet meer actief

Wij doen dit jaar nog de suprises met de familie. Ze snappen het nog niet helemaal, zullen wel blij zijn met de kadootjes, het uitpakken en rommelen met al die dozen en papier van de suprises, maar de achterliggende gedachte is nu nog te moeilijk.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Schoen zetten doen we nog niet.

Ik wil wel bij de intocht gaan kijken...maar ook meer omdat ik er dichtbij woon.

Verder vieren we het nu uitgebreid voor Finn...maar ik wilde dat eigenlijk nog niet. We doen het nu meer voor mijn schoonvader. DIe is ernstig ziek en heeft niet lang meer. De kans is dus heeeeeeeeel groot dat hij er volgend jaar niet meer is. Dus hebben we het een jaartje vervroegd.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Schoen zetten doen we hier niet. Hij snapt er toch niks van.
    Met mijn familie hebben we altijd het sinterklaasfeest gevierd en zullen dat ook dit jaar gewoon doen. Familie van mijn man is altijd maar afwachten, maar die vieren het ook erg dat je zegt van: nou, niks aan.
    Wij doen alleen gedichten en cadeautjes. Kleinigheidjes, moet wel leuk blijven.
    En de intocht hier in het dorp, ligt eraan. Ik zal wel weer moeten werken (zoals altijd met zulke dingen). Misschien dat mijn man heen gaat en anders misschien met oma mee. Maar ook dat vind ik nu nog niet van levensbelang. Als hij wat ouder is zou ik daar wel heen gaan, maar nu, ach...

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben Iris vorig jaar op pakjesavond cadeaus gegeven; zijn vroeg begonnen en ze kon nog ff spelen. Toen zij op bed lag gingen we verder met de pakjes voor elkaar. We hebben t als gezin gevierd en mijn moeder en broer waren erbij; druk zat. De dag erna heb ik haar thuisgehouden van t kdv en heeft ze in haar pyama heerlijk gespeeld :) Schoen toen niet gezet.

Dit jaar we t hetzelfde doen en eigenlijk ook liever geen schoen zetten; ik vind dat best veel voor zo'n kleintje en ze heeft genoeg speelgoed ed....

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Schoen zetten doen we niet, dat vind ik nog te vroeg. We vieren wel met de familie pakjesavond. Eerder deden we met kerst kadootjes, nu dus met sinterklaas.
    Intocht kijken gaan wij ook zeker doen!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij doen hier ook lekker voor spek en bonen. Wij zijn sowieso niet zo van het hele sinterklaas verhaal er omheen. We vertellen gewoon vanaf het begin dat het een leuk feest is waarin je elkaar cadeaus geeft, met de achterliggende gedachte van sinterklaas. Ze zal vast een beetje in die man gaan geloven, maar van ons heeft ze het niet.

Dit jaar gaan we misschien wel naar de intocht, lijkt me wel leuk. Er is ook sinterklaas op het werk van mijn man, en thuis vieren we het bij mijn ouders. Wij doen ook altijd lootjes trekken, met surprises en gedichten, dus waarschijnlijk doen we nu gewoon haar cadeautjes een beetje bovenop, dan kan ze halverwege lekker naar bed.

Mijn vader ís sinterklaas :D dus die zullen we ook nog wel ergens gaan opzoeken in die tijd.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Schoen zetten doen we niet, ze begrijpt er weinig/niets van, dus vind ik dat niet zo nodig (dan geef ik wel zo wat extra's). 'Pakjesavond' vieren we al jaren, daar doet ze dus gewoon aan mee. Verder sluit ik me bij Gentle aan mbt het sinterklaasverhaal. :)

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.157
    113
    Vrouw
    ik ga alleen naar de optocht kijken en verder doe ik er nog niks op uit, hij snapt het nu toch nog niet.

liefsz

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ga denk ik wel naar de optocht kijken. Schoen zetten dit jaar sowieso nog niet. Cadeau's doen we met schoonfamilie. Zei hebben nog 2 kleinkinderen, dus met zijn allen wel gezellig:)

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij gaan naar de intocht kijken (als het weer mee zit), dat vind ik zelf ook leuk. Al die enthousiaste kindjes :).
    En het weekend van 5 december gaan we naar Centerparcs met mijn ouders, broertje en schoonzusje. Dan doen we daar pakjesavond.

Schoen zetten doen we nog niet.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Schoen zetten inderdaad nog niet, dat gedeelte had ik zelfs nog helemaal niet aan gedacht. Verder wilde ik iets praktisch kleins geven, duplo of zo, wat met een volgende verjaardag weer uit te bouwen is. Misschien een dvd-tje of zo. Hij mag wat tv kijken als ik aan het koken ben op werkdagen. (Scheelt een heleboel gehang aan mijn been.) Vorig jaar hebben we er een avondje van gemaakt met mijn moeder en zusje, maar omdat het dit jaar op een zondag valt wilde ik het gewoon thuis doen.
    De optocht weet ik nog niet zeker, ligt aan het weer en hoe hij is die dag. Op zich vindt hij drukte en zo wel erg leuk, dus dat op zich al goed moeten zijn.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    De schoen zetten we nog niet. We gaan ook niet kijken naar de intocht.
    Wel hebben we een surprise avond waarbij we ons dochtertje wat kleine cadeautjes geven. Ze krijgt maar 1 groot cadeau en dat is een kerststal zodat die van ons het niet begeeft met kerst :)

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Denk dat wij dit jaar een keer stempels ofzo in de schoen doen, vind ze harstikke leuk en zal ze niet meteen op willen eten ;)

Verder intocht op tv kijken als ze wil en anders helemaal niks op pakjesavond na. Dat vieren we met tante en opa en oma, wordt vast hartstikke gezellig.

16. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Wij gaan ook met Roos naar de intocht kijken. Ze heeft al een zwarte pieten muts en ik zet af en toe die serie aan van sinterklaas, zodat ze die rare mensen al eens op televisie heeft gezien. Kan me voorstellen dat zo'n kleintje behoorlijk schrikt van zo'n lange witte baard, haha! Op tv vindt ze het helemaal geweldig, dus zal wel goedkomen!
    Schoen zetten doen we niet. Wij kregen vroeger in de schoen altijd snoepgoed. Aangezien Roos nog geen snoep krijgt, zie ik daar het nut nog niet van in. En ze zal het inderdaad nog niet begrijpen.
    Op 4 december vieren we sinterklaas bij mijn ouders. Dan gaan we lekker gourmetten en doen we met de volwassenen surprises en gedichten. Roos krijgt wel cadeautjes. Wij hebben zelf een keukentje gekocht en mijn ouders geven haar een pop met poppenwagen. Van mijn broertje en vriendin zal ze ook vast en zeker iets krijgen. Bij de schoonfamilie doen we hetzelfde, maar dan tijdens de kerstdagen.
    Als ik terugdenk aan mijn eigen jeugd, vond ik het vieren van sinterklaas hartstikke leuk en op en top Hollands. Ik vind het zeker belangrijk dat deze traditie in ere blijft en zal dit ook stimuleren bij mijn kinderen. Ik heb er nu al zin in :)

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij doen pakjesmiddag, ook al snapt hij er nog niet veel van.
    We gaan om een uur of 15.00 beginnen met wat cadeautjes voor de kleine en mijn neefje (dan 9maanden).
    Daarna gezellig wat eten,de kleintjes naar bed en dan de gedichten van de oudere;) met cadeautjes.

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik laat denk ik 1a2 keer de schoen zetten en dan iets kleins erin en voor pakjesavcond heb ik 2 cadeautjes een teletubbielaptop en een krijtbord, van mijn ouders krijgt hij de duplo brandweerkazerne en van mn zusje iets van little people of een boekje ofzo. Ik vind het meer dan genoeg voor nu. Als hij het echt gaat snappen gaan we er meer aan doen.

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    wij hebben altijd sinterklaas gevierd bij mijn zus met mijn keine neefje en nog wat kindjes uit de buurt. Voor de volwassenen deden we niks.. ja een hapje en drankje;)

Vorig jaar was smurf 4 maanden en zijn we weer gewoon lekker sinterklaas gaan vieren. Wij doen altijd 4 cadeautjes per kind, huren een sinterklaas en pieten in en houden zogezegd open huis:) ( Vaak zijn er nl meer volwassenen dan kinderen ;))
    Geloof dat we dit jaar ook aan minimaal 8 stellen met 1 of 2 kids zitten varierend van 9 maanden tot bijna 7 en dan nog opa en oma etc.. gelukkig heeft mn zus een groot huis.

De schoen zetten vind ik nu nog te vroeg.. ze heeft nog geen benul wie die oude man is.. volgend jaar zit ze waarschijnlijk op de psz en dan zal ze het meer mee krijgen.. dan is t vroeg genoeg om aan schoen zetten te denken .. vind ik;)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zetten geen schoen nog, (vorig jaar ook niet), maar hier staan op pakjesavond de schoenen voor de open haard (jaja, bij ons worden de kadootjes echt door de schoorsteen gemikt door Zwarte Piet! ;)), met de kadootjes erin. Dat vond Thirza allemaal wel leuk, alhoewel we dat meer met een grote knipoog naar de kids van mijn man hadden gedaan (die al zo oud zijn dat ze niet meer in Sint geloven). Voor Thirza was vooral het openscheuren van pakjes leuk, (ze wist het nog van d'r verjaardag: daar wist ze in eerste instantie niet wat ze met een pakje aan moest, maar toen ze 1 met onze hulp had open gemaakt, had ze helemaal door dat er wat leuks uit elk pakje kwam :D).

Deel Deze Pagina