Lieve allemaal, nog even met een nickname omdat er nog weinig mensen in mijn omgeving weten dat ik zwanger ben (even wachten tot ik de drie maanden voorbij ben).... laat ik me voorstellen, ik ben Melgje. Vorige week kreeg ik de verrassing van mijn leven , ik ben zwanger! Ik heb twee testen gedaan, alle twee overduidelijk positief. Ik heb een vorm van kanker (geen erfelijke gelukkig) waardoor ik de komende jaren beter geen kinderen kon krijgen, ontzettend moeilijk voor mij omdat het mijn aller grootste wens is. Nou is het per ongeluk (twee jaar na dat erge nieuws) toch gebeurd (en wat is het gewenst) binnenkort heb ik een afspraak in het ziekenhuis, waarschijnlijk krijg ik nu meer check-ups. Ik maak me heel veel zorgen maar gek genoeg niet om mijn ziekte of mijn lichaam (want ze zorgen goed voor mij in het ziekenhuis dus heb daar het volste vertrouwen in) maar alleen om het kindje. Ik ben aanstaande donderdag 8 weken zwanger. Ik heb elke dag steken in mijn buik. Ze komen zo twee keer per dag even opzetten maar zijn daarna ook heeeeel snel weer weg. Het is niet een zeurende buikpijn zoals ik vaak lees op forums maar meer stekende pijn...... Ik heb gelukkig geen bloedverlies. Verder heb ik last van mijn onderrug en zit ik onder de puisten, echte zwangerschapskwalen. Heb ook last van moodswings . Ik voel me echt helemaal zwanger en ben het ook ! Maar het muntje valt maar niet , het lijkt wel alsof ik niet blij durf te zijn omdat ik bang ben dat ik het kwijt raak. Hoe raak je dat gevoel kwijt want spanning is niet goed voor je kindje. Ik heb er echt last van dat ik alleen denk aan mijn zwangerschap en het lastig vind gewoon te leven zeg maar. Ik wou dat ik gewoon de twijfel naast me kon zetten en kan proberen te genieten. Tips? Dikke knuffel van Melgje
Hoi Melgje! Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel vervelend dat je zo onzeker bent door je ziekte voor je baby, kan het me goed voorstellen. Ik weet helaas niet hoe je het naast je neer kunt leggen en hoe je kunt gaan genieten van je zwangerschap. Wat ik wel weet, ook al is het mss een schrale troost, ik denk dat iedereen (vooral in het begin) zich zorgen maakt. Misschien als je een paar weken verder bent en je een buikje krijgt en al wat echo's hebt gehad en de bevstiging dat het verder goed gaat met je baby dat je wat geruster gaat worden. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar over die steken die je hebt zou ik me niet meteen heel veel zorgen maken. In het begin voelde ik ook vanalles, ik heb me altijd maar voorgehouden dat er vanalles in je lichaam veranderd tijdens een zwangerschap, als je er echt niet gerust in bent neem dan contact op met je huisarts, gyn of verloskundige. Ik wens je iig veel succes!
dank je wel Astrid. Ik ben morgen denk ik 8 weken (weet het niet zeker) en krijg dan al mijn eerste echo...... ik ben benieuwd of het daarna wat beter voelt. bedankt voor je lieve berichtje
Hoi Melgje, misschien kan ik je een beetje gerust stellen. Toen mijn miskraam begon voelde ik juist eerst niks de steken begonnen pas na het bloeden. Bovendien is elke zwangerschap anders en het schijnt heel normaal te zijn dat je een zeurend gevoel of steken hebt in je buik door de groeiende baarmoeder. Je buik is plaats aan het maken voor een klein mensje! Maak je niet te druk he. Liefs
Nou meiden, ik zit dus echt in de stress nu. Ik heb een echo gehad vandaag. Het vruchtje is OF gestopt met groeien OF ik ben pas 5 weken zwanger. Nou is mijn ongesteldheid heel onregelmatig, dan om de 4 dan om de 5 en dan moet ik 6 weken wachten. Dus het zou wel kunnen dat ik gewoon later bevrucht ben. Vorige week woensdag testte ik positief, de week ervoor de maandag testte ik nog negatief. Ik hoor vaker dat als het mis gaat dat je hormonen weer afnemen toch? Bij mij is het wel toegenomen want afgelopen maandag had ik er nog een gedaan en die was toen veel duidelijker (de streep) als de woensdag ervoor. Ik heb nog een beetje hoop maar ik ben gewoon zo bang geworden. 31 maart heb ik nog een echo, 1,5 week in spanning..... Liefs van Melgje
hee melgje.. heb je verhaal gelezen, hoop dat alles goed gaat. Wilde wel even zeggen dat ik rond de 8 weken ook contineu steken had en buikpijn. na mijn 10e week is dat overgegaan. En bij mijn eerste echo dacht ik zeker te weten dat ik 7 weken zwanger zou zijn en toen was ik ook nog maar net 6weken. Ze konden wel het hartje zien. Konden ze dat bij jou nog niet zien? Ik geloof best dat je heel onzeker bent ook over het feit dat je ziek bent geweest. Je wil gewoon dat je kindje gezond is. Maar heb er vertrouwen in... geloof dat het goed komt. hopelijk heb je over 2 weken goed bericht.. zal voor je duimen. veel liefs rensje
Dat je test duidelijker was dan de vorige keer zegt al erg veel. Aangezien je een onregelmatige cyclus had denk ik dat je gewoon korter zwanger bent dan je dacht! Ik denk dat het allemaal wel goed zit bij je. Blijf in jezelf en je kleine geloven, want stres is erg slecht. Heel veel sterkte toegewenst.
Rensje, kan je dan als je 5 weken en 1 dag zwanger bent een hartje zien kloppen? lijkt me erg vroeg. Ze heeft alleen het vruchtzakje gemeten want verder was er niets te zien.... maar ze zei hier verder niets over. Rozijntje ik zal proberen rustig aan te doen. Ik probeer me even op andere dingen te focussen. Het is alleen zo dat het voor mijn zwaar weegt, met alles wat ik heb meegemaakt ben ik gewoon bang dat ik er moeilijk mee zou kunnen dealen als het fout zit.....maar ik snap ook wel dat negatieve gedachtes niet helpen. Dus knopje om maar en rustig afwachten. Bedankt meiden voor jullie reacties! Liefs van Melgje
hee melgje, weet ik niet echt, ik heb echo gehad met 5,5 weken en toen zagen we wel een hartje. Maar moet wel zeggen dat ik in het ziekenhuis waren. Volgens mij is het niet altijd zichtbaar, dus maak je er maar niet druk over. Volgens mij moet het hartje rond de 6 weken gaan kloppen. Zal voor je duimen, maar komt vast goed. Ik maakte me in begin ook zorgen omdat ik dacht dat ik veel verder was vandaar. Dacht heeft hij nu al een groei achterstand. Probeer rustig te blijven, en ik weet dat dat moeilijk is meis... gr.rensje
GOED NIEUWS! ben helemaal gelukkig. Gister een echo gehad en ik zag direct dat het onzettend gegroeid is. Gister was ik 7 weken en we hebben het hartje zien kloppen. Alles zag er goed uit. Nog even 5 weekjes wachten en dan ga ik lekker los met kleertjes enzo hihihi
hee melgje, sorry voor de late reactie, denk nog even checken of dat het goed gekomen was. En ik zie nu dat alles goed is... super fijn voor je... geniet ervan gr.rensje