Hallo allemaal ik weet net dat ik zwanger ben Nou is mijn vraag met hoeveel weken moet je naar de huisarts? En ik heb gelezen dat ze soms met 8 weken een echo doen en soms pas met 11 weken. Waar ligt het dan aan wanneer ze het doen? Groetjes Miez
hoi miez je hoeft niet naar de huisarts in principe. Wel eventjes een telefoontje geven binnen nu en een paar dagen zodat ze weten dat je zwanger bent. Dit in verband met medicijnen enzo. Gewoon dat ze het in het systeem kunnen zitten. En dan kun je gelijk vragen naar welke verloskundige je kan gaan, of dat ze een telefoonnummer voor je hebben. En dan kun je die bellen voor een afspraak. Die afspraak zal dan met 8 a 9 weken zijn waarschijnlijk. Ow ennuh: Gefeliciteerd!
Hey Miez, in de eerste plaats natuurlijk gefeliciteerd! Je hoeft inderdaad de huisarts niet meteen te bellen. Wat misschien een idee is, zoek op internet de verloskundigen in jou buurt op en als ze een site hebben bekijk deze. Zo kun je zelf een beetje kijken wat het beste bij jou past. Sommige praktijken werken vanuit een geloofsovertuiging, terwijl de ander dat juist niet doet. Er zijn praktijken die maar met 2 verloskundigen draaien, maar er zijn er ook die met z'n 10en zijn. Mijn tip is dus, kijk en vergelijk en ga daarna de praktijk bellen die jou aanspreekt. Daarna kun je altijd de huisarts nog bellen, althans, als je nu geen medicijnen o.i.d. gebruikt. Dan is het namelijk wel handig om ze meteen op de hoogte te stellen. In ieder geval succes, en sowieso voor nu, geniet ervan!
Nou dan ga ik nu maar hetzelfde zeggen als de rest Aller eerst gefeliciteerd, je kan/mag/moet het wel even aan je huisarts melden ivm medicijnen,maar je hoeft verder niet naar hem toe. Je kan een vk bellen om een afspraak te maken. Eerste afspraak is meestal rond de 8 weken. Eerste echo wordt meestal gepland rond de 11 a 12 weken. Ik had hem al bij 7 weken,maar toen liep ik al 2 jaar bij de gyn onder controle dus dat scheelt ook al.
Ik had wel meteen de huisarts gebeld, en die verwees me door naar een verloskundige. Ik heb met 6 weken een echo gehad, omdat we niet wisten hoever ik was.
Hey! Ik heb ook meteen de huisarts gebeld en kreeg van hem de info over de vk hier in het dorp. Hij maakte alleen een notitie in mijn dossier en meer was er niet nodig volgens hem. Hartelijk gefelciteerd en geniet ervan!
Hoi Miez, Ik weet ook nog maar net dat ik zwanger ben en vroeg me hetzelfde af als jij. Handig zo'n forum! Enne ... gefeliciteerd! We kunnen samen af gaan tellen
Bedankt allemaal! Ik wist dat helemaal niet. En Ilse ook gefeliciteerd! We zijn precies even lang zwanger he. Ik vind het nog wel eng omdat het nog maar zo kort is. Ga zo maar even op internet kijken dan en vandaag of maandag de ha inlichten. Groetjes!
Hey Miez, Jij ook gefeliciteerd! Ik vind het ook heel erg spannend... ben me zo bewust van alles wat ik wel en vooral wat ik niet voel. Ik was een paar avonden behoorlijk misselijk en nu voel ik me prima ... en nu maak ik me daar weer zorgen over (muts). Ik heb trouwens een dag nadat ik getest had gebeld met de huisarts: de assistente maakte een aantekening (feliciteerde me niet eens) en zei dat ik naar de verloskundigepraktijk moest bellen. Die heb ik tijdens het spreekuur geprobeerd te bellen: constant in gesprek... lekker dan! Morgen maar weer eens proberen. Groetjes!