Wie heeft er ervaringen met het Paleo-dieet (Oerdieet)? Mijn werkgeefster is er helemaal fan van en zij is 25kg afgevallen door Paleo en intensief sporten. Maar zij heeft geen man en drukke dreumes thuis en veel geld om allerlei verschillende recepten te maken. Ik wil ong 15 kilo afvallen. En mijn cholesterol omlaag krijgen, want ik zit op de bovengrens. Mijn vriend houdt van veel eten, mn pasta en rijst eten wij veel. Dat mag niet met dit dieet. Al die recepttips zijn erg bewerkelijk en ook duur? Mijn baas adviseert mij om minder brood, pasta en rijst te eten. Ik geloof best dat haar dieet gezond is, ze is huisarts. Maar is het ook voor mij te doen, vraag ik me af. Qua tijd en geld? Wie heeft ervaringen?
Het lijkt mij ook een complex dieet. Je moet het wel vol kunnen houden. Je zou idd wat kunnen minderen met brood, pasta en dergelijk.
Het is niet complex hoor, en prima te doen met kinderen. Als we bv pasta eten, krijgen de kindjes daadwerkelijk pasta en eten wij spaghetti van courgette (met behulp van een spiraalsnijder). Kost echt niet meer tijd dan gewoon pasta koken. Groente en fruit koop ik op de markt, veel lokaal en seizoensoroducten, dat scheelt enorm in geld!
Paleo is prima te doen.. bij de Lidl kom je al een heel end met veel producten. Denk alleen wel aan toevoegingen van vitamines en jodium en zo.
Momenteel deed ik mee aan de challenge van de telegraaf. Lekker in je vel heet dat. Simpel en lekker... 't is ook op Facebook enzo
Ik ben 8 kilo afgevallen met paleo. Ik heb van internet veel recepten uitgeprint, weekmenu's gemaakt en zo begonnen. Daarnaast geen sapjes etc meer. Brood en zuivel smokkelde ik af en toe wat in. Veel water drinken en veel suikers laten staan. Ik vond het prima te doen en ik voelde me er vooral veel lekkerder bij. Het is ook geen dieet maar een wijziging in je eetpatroon. Je gaat bewuster eten en opletten wat je pakt.
Wat neem jij als ontbijt Kolibrie? En hoe doe je dat? Sta je heel vroeg op om het te maken of doe je dat 's avonds vooraf al?
Klopt, ik ontzeg mezelf alles op gebied van taart, desserts, gebak, snoep, chips en frisdrank, maar ik eet wel veel (volkoren)brood, pasta en zilvervliesrijst.
Check Pete Evans. Australische Paleo chef. Heeft de lekkerste gerechten, vind ik, en makkelijk te maken. Ik ben een absolute fan van paleo.
Ik ontbijt niet doordeweeks Ik krijg zo vroeg geen hap door m'n keel. Maar in het weekend ontbijt ik weer wel en dan maak ik bijv. bananen pannenkoekjes met vers fruit (of diepvries fruit).
Ik ontbijt met halfbaked oats; veel zaden, pitten, wat noten en fruit, en een beetje havermout. Dus niet volledig paleo, maar wel een gezonde optie in mijn ogen
Ik zou eerst minderen met koolhydraten! En hier en daar een gerecht paleo maken en zo het eigen maken of je gaat gelijk coldturkey! Ik smokkel ook, eet soms een speltbroodje of wat rijst. Maar nooit meer aardappels voor mij!
helemaal paleo lukt mij niet. Maar dat komt meer omdat ik veel dingen gewoon niet lust (zoals salades bijvoorbeeld) Wat ik doe is ontbijt en lunch zonder koolhydraten en avondeten gewoon normaal. Wel probeer ik 2/3 avonden per week ook geen koolhydraten te eten. In het weekend bak ik op zaterdag wat a la Smakelijck en drink ik een glaasje cola. De rest van de week water. Dit werkt voor mij heel goed. Laatste weken wat laten vieren en dat vind ik toch zonde dus vandaag pak ik het weer op.
Een beetje 'smokkelen' kan ook prima natuurlijk! Gewoon smokkelen met gezonde koolhydraten, dus geen wit brood ofzo, maar een gezond alternatief. Of toch een beetje pasta, maar volkoren en een kleinere portie. Ik eet zelf af en toe brood en aardappel, maar dus kleine porties (met voldoende groente erbij) en gezonde varianten. Zie het ook niet als dieet, maar als iets dat je dagelijks je levenlang wil volhouden. Dan is volledig alle zoetigheid laten staan gewoon niet leuk... Ik eet dus ook best taart op een verjaardag, maar gewoon 1 stukje en niet op een doordeweekse woensdag. Ik ontzeg mezelf niets, heb nooit honger, maar eet 80% van de tijd paleo en zit daardoor goed in m'n vel en ben ook afgevallen. Als je tegen jezelf zegt dat je nooit meer suiker mag, en je eet op een dag toch een stukje taart op 't werk, dan kan dat heel erg voelen alsof je faalt; neem jezelf dat dus niet voor! Maar spreek af dat je dat stukje taart op het werk best mag, en doe bij andere maaltijden je best ze zo gezond mogelijk te maken. (Paleo, of een beetje paleo-geinspireerd...)