Vk die niet door de zorgaanbieder wordt vergoed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lt20, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo,

Tijdens mijn zwangerschap ben ik begeleid door een vk praktijk hier uit de buurt. Goede ervaring mee dus met een aankomende zwangerschap zou ik graag terugwillen maar.......

Ik ben sinds 1 januari overgestapt naar een andere zorgverzekeraar waarbij deze vk praktijk niet is aangesloten.

Je krijgt dan 80 % van de Nederlandse marktwaarde vergoed. Maar heef iemand enig idee wat een vk bezoek kost? En betaal je dan ook 20 % van de echo's of worden deze standaard vergoed in de basis verzekering? (Ben extra verzekerd maar daar valt vk en kraamzorg buiten)

Bedankt

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is het niet zo dat je vk aangesloten moet zijn bij iets van een nederlandse bond voor verloskundige ofzo en dat de zorgverzekeraar zelf niets uitmaakt. Heb er iig nog nooit van gehoord.
    Ik zou eens informeren bij je verloskunidge, lijkt me dat die hier dan wel vaker mee te maken heeft.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Geen idee, ben verzekerd bij AnderZorg en daar staat dat 80 % wordt vergoed. Ik kan via een zoekmenu alle vkpraktijken bekijken en daar staat deze niet tussen. Ben nog niet zwanger dus zal ze nog maar niet bellen ;)

Deel Deze Pagina