Hallo allemaal, Mijn eerste twee cycli na het stoppen met de pil hebben 38& 39 dagen geduurd. Bij de tweede cyclus ben ik er door middel van temperaturen achter gekomen dat mijn eisprong waarschijnlijk op dag 28 van mijn cyclus was. Een late eisprong dus, met een luteale fase van 11 dagen. Nu vroeg ik me zo af, zouden mijn cycli nu zo lang blijven? Omdat het wel twee cycli zijn die ongeveer even lang zijn. Of heb ik wel kans dat ik langzamerhand kortere cycli krijg, dat mijn eisprong eerder komt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En bij zo'n late eisprong... Ik lees verhalen dat je dan een eisprong van minder goede kwaliteit kunt hebben, dat je baarmoederslijmvlies te oud kan zijn etc... En ugh, ik word er gewoon heel onzeker van.
Het soms lang duren voordat je echt bent ontpilt. Vooral als je als je lang aan de pil hebt gezeten. Al die hormonen moet uit je lichaam en dan moet het weer langzaam herstellen. Dus misschien is het volgende maand weer anders.. Lees ook niet teveel op internet (hoe verleidelijk dat ook is) hier wordt je alleen maar ongeruster van en ga je dingen in je hoofd halen die er misschien niet zijn Wacht het nog even rustig af en anders vraag je het na bij je huisarts.
Het duurt gemiddeld 6 maanden om te ontpillen, maar het kan ook dat je nooit meer regelmatige cyclussen gaat krijgen, ik ben in ronde 15 zwanger geworden en elke cyclus was anders Zonder ovulatietesten was ik nu nog steeds niet zwanger, elke maand had ik op een ander tijdstip mijn eisprong.
Dank jullie wel voor jullie reacties! Dat is ook zo met het internet, daar kun je jezelf gek mee maken... Wie weet inderdaad volgende maand anders, vind het ook lastig dat je steeds zo'n tijd op 'antwoorden' moet wachten, want voor je weer een beetje wijzer bent ben je een maand verder. Hoop maar dat het niet zo erg is als mijn ei laat is onderwijl. Gefeliciteerd met je zwangerschap Drieka!