Ik heb over twee weken de derde echo (20-weken echo), daarop zou het geslacht hopelijk te zien zijn. Mijn vraag aan jullie is: hebben de verloskundigen het altijd goed geraden of zitten ze er ook vaak naast? Graag wil ik weten wat jullie ervaringen zijn, .
Ze RADEN niet he? Ze kunnen het gewoon zien, maar de ene keer is het minder goed te zien dan de andere keer... Ligt aan hoe duidelijk de echo zelf wil worden, hoe het kindje ligt, enz. Ik zou op het moment zelf even vragen hoe zeker ze er van zijn. Bij ons heb ik het zelf bij de termijnecho al gezien, (maar toen hadden we nog afgesproken niet te kijken ), en bij de 20-wekenecho werd dat bevestigd, (toen hebben we er toch, omdat ik zo beroerd was en het zo graag toch wilde weten, expliciet om gevraagd). Omdat ze in stuit lag, kostte het even moeite om tussen de beentjes te kunnen kijken, maar omdat de echo verder erg duidelijk was, kon ze het toch goed zien. En omdat het een bevestiging was van wat ik al zelf gezien had, ga ik er maar van uit dat het wel zal kloppen. Zo niet: dan heb ik twee setjes neutrale kleertjes en moeten we gewoon heel snel bij gaan halen,
ik heb wel eens gehoord dat ze het in 95% van de gevallen goed zien. wij hebben dus voor de zekerheid wel een neutraal kamertje en een jongensnaam achter de hand.
Bij ons hebben ze 3 keer gezegd: geen twijfel mogelijk, het is een jongen. Wij zagen ook steeds heel duidelijk zijn piemel en balletjes, kan niet missen Wij hebben dus wel echt een jongenskamer gemaakt en jongenskleertjes gekocht. Maar idd is het meestal zo dat ze geen 100% garantie geven en als je het niet zo duidelijk ziet als bij ons, dan zou ik de boel neutraal houden.
ik had met 17 weken een echo bij baby pret en die zij een jochie vast gelegt op foto. kortom ik had afgelopen vrijdag de 20 weken echo was toen 21 weken en ze zij nog wensen aan het einde ik zo ja wat is het geslacht zij zo kijken en vast gelecht ze zij ik zeg het normaal maar voor 90 % maar bij jou zeg ik het echt wel 100% een jongen. dus ik zij toen dan had ze het de vorige keer toch goed gezien dus beide hebben gelijk en op de foto kon het ook niet missen.
Het kindje moet er idd wel net goed voor liggen en ze houden altijd een slag om de arm en zeggen het dus niet voor 100% zekerheid.Maar vaak klopt het wel en een enkele keer hebben ze het toch fout. @Rozemarijke:hoe kon jij al zo snel zien, wat het wordt?