Mijn zoontje is 10 weken en sinds een week ontzettend onrustig aan de borst. Het lijkt steeds erger te worden. Hij is altijd al wat onrustig geweest tijdens het voeden sinds zijn geboorte door de reflux, maar door de medicijnen heeft hij minder last van maagzuur, slaapt hij veel beter slaapt en overstrekt zich minder. Aan de borst blijft hij zich overstrekken. Tot vorige week was het nog niet zo hinderlijk en dronk hij goed, maar vanaf het weekend huilt hij hartverscheurend aan de borst. Hij hapt goed aan, drinkt enkele minuten met flinke teugen en laat vervolgens de tepel los en blijft huilen. Opnieuw aanleggen lukt dan van geen meter omdat hij als een hoepeltje in mijn armen ligt. Als ik dan vervolgens van borst wissel, drinkt hij even goed en zet het weer op het huilen. Ik zie dat hij honger heeft, dus met veel geduld kalmeer ik hem en leg hem weer opnieuw aan. Heb ik te veel melk of is het spruw? Ik zie, buiten zijn onrust, geen tekenen van spruw. Hij heeft geen witte stipjes in zijn mond, geen luieruitslag en ik zie en voel niets anders aan mijn borsten. Eerst dacht ik aan een voedselallergie omdat hij eczeem heeft in zn gezichtje, maar dan zou hij toch ook na de voeding moeten blijven huilen? Dat doet hij niet. Bij zijn geboorte woog hij 3680 en na de kraamweek wegen we hem 1 keer per week. Gemiddeld komt hij 150 tot 200 gram aan per week. Afgelopen zondag woog hij 5480. Ik schrok hiervan omdat hij dan maar net 50 gram aangekomen zou zijn na een week.Op zich natuurlijk niet zo erg, maar de combinatie met het huilen tijdens de voeding maakt me erg ongerust. Hij huilt namelijk verder bijna niet en is een blije baby. Hij heeft voldoende plasluiers en tijdens bijna elke voeding een ontlasting/spuitluier. Afgelopen week had hij voor het eerst twee keer groene ontlasting. Ik denk zelf dat dit komt door het steeds wisselen van de borst waardoor hij alleen de voormelk drinkt,maar het is nu haast geen doen meer om 1 borst te geven omdat hij dan blijft huilen. Ik probeer alles uit te sluiten, maar ik weet niet wat het zou kunnen zijn omdat onrust en huilen tijdens de voeding verschillende oorzaken kan hebben. Herkennen jullie iets? Zo ja, wat kan ik er aan doen? Excuses voor het lange verhaal maar alvast bedankt voor de moeite.