Wat dragen tijdens de bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by juf Mariska, Apr 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

Dec 15, 2008
    1,200
    0
    36
    Wat hadden jullie aan tijdens de bevalling? Ik droeg een zwart t-shirt, maar vond dat toch wel wat kort. Dus nu bij de 2e wil ik iets anders aan. Is een big-shirt dan wat? Dus Zo'n slaapshirt. Die zijn toch wat langer.

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik had een big shirt van tweety aan en vond het lang genoeg

3. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik had ook een big-shirt aan, maar heb niet in de gaten gehad wat ik aan had. Nu ik terugdenk, moest ik de gang over toen ik moest plassen... Toch fijn geweest dat langere!

4. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Ik had 2 weken voor de bevalling nog speciaal een nieuw nachthemd gekocht. Tijdens de weeen vond ik het wel tijd worden om mijn nieuwe nachthemd aan te trekken. Nu komt het... heb het nog geen 2 minuten gedragen, want ik spuugde hem direct onder! Heb dus weer m'n hemdje aangetrokken waar ik mee van huis ben gegaan. Een kort hemdje, maar heb dat niet als te kort ervaren eigenlijk.

5. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    een lekker comfy pyjama van die mannekes van: love is....

Ik draag deze na 3 jaar nog steeds en heb er zalige herinneringen aan!!

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    De vorige keer een nachthemd die ik helemaal open kon knopen en dit keer heb ik een nachthemd gekocht die ik tot aan mijn middel open kan knopen. En mocht het echt heel warm zijn dan heb ik ook nog een hemdje in de tas.

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Een verschrikkelijke combi van een tuniek/hemd met batic :D lol (al 10jaar oud)
    Maar wel heel fijn stofje lekker lang en koester het nu toch wel stiekem :)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had een lang shirt aan maar ben tijdens de weeën gaan douchen en me daarna niet meer aangekleed, was geen tijd meer voor en het interesseerde me überhaupt niks meer op dat moment. Helemaal naakt bevallen dus.

9. Aleisha

Aleisha Actief lid

Dec 28, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had twee mooie nachthemden gekocht, maar tijdens de bevalling vergeten aan te doen. Dus gewoon bevallen in het shirtje, die ik die dag toevallig droeg. en was prima. Het eene moment had ik het warm en het andere moment bibberde ik van de kou, dus was blij met mijn lange mouwen.

10. ninaroos

ninaroos Lid

Apr 17, 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op advies van de vk even onder de douche gestaan, gewoon geen puf meer gehad om daarna nog iets aan te doen. Naakt dus...

11. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou juist niet in zo'n wijd (lelijk) ding willen bevallen. Heb ik normaal ook nooit aan, en lijkt mij als je zweet dat het dan zo tegen je aan gaat plakken. Mij lijkt naakt lekkerder of gewoon een hempje ofzo. Maar als alles hier goed gaat dan beval in een bad, dus dan uiteraard naakt :D

12. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben blij dat ik iets aan had waarvan ik het niet erg vond om weg te gooien. Ik had een positie longsleeve van de hema aan (mijn favo shirtje op het eind, maar zeer makkelijk vervangbaar en goedkoop ;)) en toen we naar het zh moesten verdroeg ik alleen mijn man zijn trainingsbroek. Ik zag er dus een beetje tokkie uit, maar ik kan niet zeggen dat ik daar nou mee bezig was in mijn verwoedde pogingen om rugweeen op te vangen. In het zh heb ik zonder broek gelegen, dus het enige 'belangrijke' was dat truitje en dat zat lekker los, ademde goed, en zat niet in de weg toen ik op mijn zij moest zien te liggen terwijl ik nog een halfwerkende ruggeprik in mijn onderlijf had zitten :D

Het zat na de bevalling onder het bloed en andere vlekken, tegen de tijd dat ik me kon verkleden was dat al zo opgedroogd dat ik niet eens heb overwogen om het nog mee naar huis te nemen :)

Dit keer moet ik andere dingen meenemen, vorige keer bij -10 bevallen, deze keer zal het al bijna zomer zijn :)

Mijn tip: het meest comfortabele wat je je kan bedenken, en iets dat vies mag zijn. En gebaseerd op foto's van mij na de bevalling, iets waarop je bloed niet ziet. Zwart dus. Mijn truitje was antraciet en leek wel een slagveld, wel indrukwekkend op de foto's, maar niet erg appetijtelijk ;)

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    gewoon een lekker shirt dat goed zit en niet knelt enz. Ik had gewoon een positie shirt aan. Wit haha maar beide kindjes zaten niet onder het bloed. Draag het nu nog steeds in bed hoor fijne herinneringen aan

14. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    had ik toen een leuk hip nachthemd gekocht...
    op advies van de VK, moest ik toch onder de douch gaan zitten, had het ziekenhuispersoneel, een jaren oud roze hempje uit mijn tas gehaald...;)

stond er leuk op iedergeval... hempje, bril op ! ;):)

nu weer een leuk nachthemd gekocht...;)

15. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik had bij beide een positie tanktop van H&M aan. Heerlijk stofje en lekker luchtig. Over bloedvlekken heb ik me maar niet druk gemaakt :D

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Een lang, zwart nachthemd met kant en alles eraan. Ik vond hem zo mooi! Maar eerlijk, het interesseerde op het moment van bevallen helemaal niks... Ik kan me niet eens herinneren dat ik m aan heb getrokken.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Ik had een super mooie pyjama gekocht, zo'n lang nachthemd met een geweldige roze panterprint erop, helemaal Lina.
    Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werd de apparatuur etc gelijk aangesloten. Wat had ik uiteindelijk aan? Een lang zwart strak shirt/jurkje (ja zo'n buik maakt van jurkjes nou eenmaal een shirt) en een bh.....
    Aangezien ik direct na de bevalling weer naar huis mocht heb ik de mooie pyjama pas thuis aangetrokken :D

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ik had zo'n lange t-shirt (eigenlijk zo'n standaard slaapkleedje dus), flashy roze. Was echt wel handig, geen klachten!

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb een kei groot No Doubt shirt aangehad. Die heb ik van mijn pa gehad toen ik 14 was.. Heb m nog steeds en hij zit in de ziekenhuistas voor de komende bevalling :D:D:D

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik heb van de week grote tshirts gekocht, drie. Paar maatjes groter dan ik heb. Met de smurfen erop van c&a, voor 9 euro stuk. Niet erg als ik het moet gooien nadien.

Of ik kan het na de bevalling nog even dragen als ik mijn gewone shirts nog niet pas, en dat zal wel even zo zijn.

Daarbij heb ik een nachthemd gekocht.

Stop dat allemaal maar in mijn koffertje straks. Kijk ik wel of ik het gebruik of weg moet gooien.

Ik lees namelijk wel dat vrouwen een paar dagen bezig zijn,d an is het wel lekker als je even een shirtje kan wisselen dacht ik?

Ik zal ingeleid worden rond de 38 weken ivm zwangerschapssuiker. Wil eigenlijk nu alles klaar gaan maken, moet nog zoveel doen.

Moet nog soort huispak zien te scoren voor na de bevalling/ks.

Share This Page