Bekkenpijn.. tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Katie88, Nov 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik ben nu 14,5 wk zwanger van de tweede. Deze zwangerschap heb ik meer last van klachten. Eerst al erge misselijkheid en nu heb ik onwijs veel last van mn bekken.
    Ik ben al naar de fysio geweest maar die wilde nog niets aan mn rug doen omdat ik nog vroeg in de zwangerschap zit. Wel een paar oefeningen meegrekregen. Maar ik heb dit nog niet eerder gehad.. heeft iemand tips om ermee om te gaan?
    Wat moet je wel of niet doen?
    Alvast bedankt:)

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Ik heb sinds vrijdag zo'n Anita buikband en het is echt een verademing! Misschien helpt dat bij jou ook?

3. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Goed dat je naar de fysio geweest bent. Verder goed op je houding letten en braaf je oefeningen doen. Zoals genoemd kan een buikband helpen. Hoop voor je dat het gauw minder wordt.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Niet te lang zitten en als je zit op een groot kussen zitten. Niet tillen of iig zo min mogelijk. Alles in etappes doen. Dus goed wisselen tussen zitten en bezig zijn, en geen van beiden te lang doen.

5. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Helemaal mee eens!
    Luister naar je eigen lichaam en doe niks teveel!

6. Marrieb

Marrieb Actief lid

Aug 22, 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel gek dat ze nog niets aan je rug willen doen... Als je last hebt, kunnen ze daar toch iets aan doen?
    Ik werd vanaf een week of 10 wekelijks 'los' gemasseerd. Klachten verdwenen niet maar het verlichtte de boel wel even!
    Verder zijn er idd bekkenbanden, die je bekken bij elkaar houden, maar die is misschien wel voor iets later in je zwangerschap. Succes!

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik wordt helemaal niet gemasseerd!
    Anitabuikband helpt voor mij niet echt voor bekkenklachten.
    Maar loopt bij de fysio en moet zoveel mogelijk liggen.

8. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor de tips en het meedenken! Ik zal idd braaf mn oefeningetjes doen;).
    Zo'n band ga ik eens naar kijken, zeker als mn buik zwaarder wordt.
    Ik baal er wel erg van, als ik het nu al heb.. hoe moet dat dan verder en hoe moet ik voor mn lieve kindje blijven zorgen. Ik hoop maar dat het geen BI wordt.

9. Wondertje 2012

Wondertje 2012 Actief lid

Jul 8, 2012
    143
    4
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad goed je oefeningen doen,het kan soms ook wel weer verbeteren.
    Ik ga vanaf week 10 èèn keer in de week naar de bekkentherapeut voor mijn oefeningen en èèn keer naar de fysiotherapeut om de boel los te masseren en het is nu een wereld van verschil met 10 weken geleden.
    Je hebt vele soorten bekkenklachten dus wat bij de één helpt kan bij de ander juist weer averechts werken. In ieder geval z.s.m. een goede therapeut zoeken.

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Je kunt kijken naar de oefeningen van Cecile Rost en zij geeft ook goede tips over tillen, huishouden staan, zitten etc.

Sterkte!

11. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 17 wkn bij de bekken-fysio geweest en die was heel behulpzaam. Mijn bekken staan niet gelijk en daarvoor moet ik 1 oefening per dag doen. Daarnaast fixeert hij eerdere week door wat los te draaien bij mn heupen en ik heb een zit/sta-protocol meegekregen: ieder kwartier opstaan van je stoel en weer gaan zitten. Dit kost je 2 seconden maar je spieren worden dan weer geactiveerd ipv dat ze nog meer in de comfort-stand komen en je dus slap gaat zitten wat niet goed is. Het heeft bij mij enorm geholpen!

12. Mango393

Mango393 Bekend lid

May 4, 2015
    602
    101
    43
    Ik heb vanaf week 8 last van bekkenpijn. Rond week 12 naar de fysio gegaan en die gaf mij oefeningen en masseert het iedere week inderdaad los. Dat is de volgende dag prettig. Ik zou als je een band wilt, naar een bekkenband kijken. Ik heb er een maar ik gebruik m zo min mogelijk! Je kunt er maar beter niet gewend aan raken. Bij mij is het inmiddels wel bekkeninstabiliteit geworden. Maar dit hoeft absoluut niet! Luister inderdaad goef naar je lichaam, het kan nog verminderen of verdwijnen. Sterkte iig!

Oja en er is een goede app voor hoe je bepaalde dagelijkse dingen het beste kunt doen. De app heet Rost therapy, dat zijn oefeningen van Cecile Rost inderdaad!

13. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn ervaring is dat het juist belangrijk is om goed te blijven bewegen. Natuurlijk naar je lichaam luisteren, maar mijn bekkenpijn ging bij de tweede juist weg door flink pittige yoga te blijven doen. Het voelde in eerste instantie niet prettig, maar er beschadigd ook niets, en het verdween snel (bij de eerste ging ik alles rustig aan doen, en braaf fysio oefeningen, maar bleef het tot het einde aan toe)

14. Jolanda30

Jolanda30 Lid

Dec 22, 2015
    26
    0
    0
    Lemmer
    Bij mij heeft cesartharapie goed geholpen en goed naar je lichaam luisteren. Niet te snel willen en optijd je rust pakken, ikzelf heb vanaf 24 weken al een hoog/laag bed beneden staan om een comforttabele houding te kunnen vinden, zitten is namelijk niet rusten, en op bed gaan liggen doe je minder snel. Succes!

Share This Page