Hoi, ik ben hier nieuw en wilde mijn verhaal kwijt. Ik ben 19 en had gisteren een licht positieve test in mijn handen. Ik heb een vriend nog helemaal niet lang en heb cyclussen van soms wel 37 dagen dus weet nooit goed wanneer mijn eisprong is. Het was niet de bedoeling om zwanger te worden maar abortus zit er niet in puur omdat ik dan anticonceptie had moeten gebruiken en mijn moeder en ik daar altijd heel erg tegen zijn geweest. Als ik hier sommige verhalen lees van mensen die jaren aant proberen zijn en ik raak binnen de eerste ronde zwanger heb ik ook een soort schaamte en schuldgevoel. En toch voel ik me nu alsof ik de hele wereld aankan.... Ik ben blij en vooral blij dat mijn moeder als eerste zei dit kan je. Ik heb nu wel dat ik nergens anders meer aan kan denken dan wanneer ga ik bloeden, heel erg onzeker Positieve reacties zijn welkom Gr Noor
Het was niet de bedoeling maar je gebruikte geen anticonceptie komt me wel bekend voor, wij gingen pas net met elkaar en gebruikten niks; we hadden zoiets van als er een zwangerschap komt is dat helemaal niet erg. In de eerste maand zwanger. Ik was ook 19 toen ik beviel van mijn meisje en het is t mooiste wat er is! Geniet van je zwangerschap
Veel succes! En ik snap je wel echt met het gevoel dat je je bijna schuldig voelt dat het wel meteen raak is hoor. Dat zou ik zelf ook hebben. Maar laat je blijdschap daar niet onder lijden!
Dankjewel voor de reactie's, Helaas heb ik vandaag met 5 weken en 2 dagen een miskraam gehad perste een vrij groot bolletje weefsel uit met veel bloed de hele dag. Erg verdrietig....