Snel weer zwanger!

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Divarg, Feb 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    En een beetje in shock :eek: Mijn dochter is voor mijn gevoel net geboren en nu ben ik alweer zwanger! (5 weken nu). Er zit straks een maand of 17 tussen beide kindjes.
    Herkenbaar dat ik niet helemaal euforisch van blijdschap ben ondanks dat het gepland is? We hadden, hoe onnozel, niet gedacht dat het zo snel weer raak zou zijn. Ik zie een beetje op tegen de drukke periode straks.
    Zijn er nog meer mensen die relatief weinig maanden tussen 2 kinderen heeft en wil haar ervaringen delen? :)

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Wow snel zwanger!!
    Van harte gefeliciteerd meid.

ik denk dat je nog even aan het idee moet wennen,
    Maar dat komt vast helemaal goed.

Leuk hoor dat er zo weinig leeftijd verschil tussen zit,
    kunnen ze leuk met elkaar spelen!
    Bij mij kindjes zit er 6 jaar tussen wat natuurlijk ook erg leuk is, maar mijn oudste heeft er af en toe echt geen zin in om met haar broertje te spelen haha.

Geniet van jullie zwangerschap

3. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!
    Hier 15 maanden tussen m'n dochter en zoontje..
    Mensen in mijn omgeving en familie vonden het "aanpoten" maar heb dat zelf helemaal niet zo ervaren. Het is vooral erg leuk voor ze..
    Ze zijn nu ruim 2.5 en bijna 16 maanden en ze zijn gek op elkaar en houden elkaar lekker bezig met spelen. Je zit ook nog helemaal in het ritme van slaapjes etc. Veel voordelen hoor vind ik :)

4. ninii01

ninii01 Bekend lid

Sep 26, 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Bij mij zit er 2 jaar tussen en ja is lekker druk maar ook zooo leuk
    En nu zwanger van nummer drie en als dit goed mag blijven gaan dan zit er 2 jaar en 2 maanden weer tussen :)

5. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Gefeliciteerd!

Ik heb er straks 3 binnen 17 maanden en zie er eigenlijk helemaal niet tegenop. Maar goed, als je het eerste jaar van een twin hebt gehad draai je je hand er niet meer voor om denk ik.

6. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Dank jullie wel!

Fijn om positieve berichten te horen :) Mijn dochter is verder gelukkig helemaal geen lastige en godzijdank zijn we straks 8 maanden verder dan nu met haar natuurlijk en komt het hopelijk wel goed :)

7. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gefeliciteerd :)

Hier zit er straks 14 maanden tussen (als nr 2 op tijd geboren wordt ;) ). En ik krijg ook te horen dat het enorm zwaar wordt. Ik ga er vanuit dat de eerste jaren pittig zijn, maar het lijkt me zo leuk voor ze!
    Ben enorm blij dat een 2e kindje ons zo snel gegund is (het is mijn 4e zwangerschap) en ik ben van mening dat er nooit een ideale planning is :)

8. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Nee dat is ook zo. 1.5 jaar lijkt mij ook heel erg leuk op de langere termijn. En praktisch gezien is het handiger, we zitten nu nog midden in de luiers, slaapjes, hapjes en snotjes. 'Dan kan die tweede er meteen wel achteraan'. Maar toch moest ik flink slikken toen ik die streep zag verschijnen want het is allemaal nog maar net geleden. En dan voel ik me ook weer een soort van schuldig tegenover m'n rijstkorreltje :/

9. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Divarg allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!:D

Ik kan me voorstellen dat je 'geschrokken' bent dat het alweer zo snel raak is ;)

Zelf ben ik nu zwanger van m'n 3e kindje. Tussen onze 1e en 2e zit bijna 3 jaar, maar dat komt door een drietal miskramen. Eigenlijk hadden we liever wat minder tijd tussen de kindjes gewild maar de natuur bepaalde nu eenmaal anders. Als deze zwangerschap nu goed blijft gaan zit er slechts 19-20 maanden tussen ons 2e en 3e kindje.

Ik vind het ook enorm spannend en ik herken ook heel goed jouw schuldgevoel. Alleen richt dat gevoel zich bij mij niet op de nieuwe baby maar juist op m'n tweede kindje. Als zij nog maar net anderhalf is komt er alweer een nieuwe baby bij, dus zij kan voor mijn gevoel maar korte tijd 'klein' zijn en dan wordt ze alweer grote zus. Ook zal zij niet veel exclusieve aandacht krijgen zoals haar grote zus (en straks ook haar kleine broer of zus) wel heeft gehad / gaat krijgen. Volg je me nog? ;)

Hoe dan ook, het zal bij ons allebei vast wel goed komen, als de eerste 'schrik' voorbij is. Kindjes die kort na elkaar worden geboren hebben inderdaad wel veel aan elkaar en kunnen heerlijk samen spelen. Laten we bovenal blij zijn dat het ons gegund is om zo snel zwanger te worden!!:)

10. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Dank je wel! Jij natuurlijk ook! Dat schuldgevoel richting je middelste begrijp ik heel goed hoor, ik snap je :) Dat had ik gister ook richting mijn dochter maar gelukkig duurt het nog een flink aantal maanden voor de tweede er is en ze me moet delen dus in de eerste instantie gaat het schuldgevoel naar de tweede omdat ik helemaal niet zo blij ben als ik had verwacht.
    Ik heb best rammelende eierstokken en als ik een minibeebje zie kan ik alleen maar denken 'oooh dat wil ik ook' maar we hebben met onze dochter een lastige start gehad met veel onvrede, huilen en reflux waardoor de eerste weken echt ronduit hel waren. Ik heb niet genoten van dat kleine wezentje wat me zo nodig had. Ik was er voor haar maar ik had het gevoel gevangen te zitten. Omdat er geen roze wolk was ben ik denk ik ook bang voor een tweede, wat nou als het weer zo gaat of zelfs nog erger :(

11. suethatsme

suethatsme Actief lid

Aug 25, 2014
    414
    339
    63
    Female
  12. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Tussen de oudste 3 zit steeds bijna 3 jaar en nr 3 en 4 zit 11 maanden tussen. En ze hebben het allemaal su
    er met elkaar.ik vond vooral de laatste zwangerschap pittig en het comentaar van anderdn. Was ook niet zo leuk.maar dat heb ik snel naast mij neer gelegd. En zou niet anders meer willen ze zijn nu 9 6 3 en 2. Geniet er van en alles komt vast op zijn pootjes terecht

13. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier drie kindjes met steeds 22 maanden verschil. Totaal niet gepland maar zou het niet anders willen. De oudste twee (4 en 2,5) spelen zo leuk samen en die van 4 jaar is ook zo lief voor dr kleine babybroertje van nu 7 maanden. Ik vind het een fijn leeftijdsverschil en fijn dat de interesses een beetje gelijk lopen en dat het ritme ook bijna gelijk is (gezamenlijke middagslaapjes, eten, s avonds allemaal tegelijk naar bed..)
    Het is wel druk (maar ik heb er 3) maar ook gezellig leuk en zou niet anders willen. En het is zo moeilijk als je het zelf maakt. Bij ons gaat t niet zoals t moet, maar het moet zoals het gaat.. :D
    Fijne zwangerschap!

14. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Dat dacht ik ook! Dat schuldgevoel.. maar mijn ervaring is dat de oudste genoeg aandacht krijgt en de baby er eerder bij "inschiet" :p
    Maar dat komt allemaal goed.. was daar van te voren ook bang voor maar later geen moment schuldig gevoeld

Share This Page