Aankoopmakelaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben vandaag een huis bezichtigd en willen hem eigenlijk nog wel een keer bekijken.
    Nu vragen wij ons af, is het handig om dit met een aankoopmakelaar te doen? Is een aankoopmakelaar uberhaupt nodig?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Haai,

Als je goed kunt onderhandelen, dan zou ik het niet doen.
    Wel is het verstandig om een bouwkundig rapport te laten uitvoeren als je echt geïnteresseerd in het huis bent.
    Dan weet je precies hoe de staat van de woning is, en welke dingen op welk termijn vervangen moeten worden.

Is het nieuwbouwhuis van de baan?

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wij hebben het niet gedaan. Kost je alleen maar geld, als je zelf goed kan onderhandelen.

Wel bouwkundig rapport laten opmaken.
    En de aankoopmakelaars adviseren om 20% onder de vraagprijs te bieden. ( lijkt veel, maar is echt zo)

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je via de Vereniging Eigen Huis een redelijk "goedkoop" bouwkundig rapport aanvragen. Wij hebben destijds een aankoopmakelaar gehad (overigens niet via VEH) en ik zou het nooit weer doen. Het kostte toch aardig wat geld, volgens mij 1200 euro, en datgene wat hij aan de woning zag, had ik zelf ook al gezien.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen. Wij hadden geen aankoopmakelaar en de verkoper geen verkoopmakelaar, en met hulp van vereniging wigwn huis zijn we overal uit gekomen.

6. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.602
    1.061
    113
    Hier
    1200 euro????????? wat voor een huis is dat dan? als je een standaard gezin woning laat keuren is het ongeveer 250-300euro

7. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Als je zelf goed kunt onderhandelen, dan is een aankoopmakelaar niet nodig. Je betaalt al gauw zo`n € 1500,- voor iets wat je zonder ook kunt zien en dat geld gebruik je veel liever voor de verbouwing.

Gewoon sterk in je schoenen staan en gaan met die banaan! ;)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ze bedoelt de makelaar, niet de keuring :D

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja het nieuwbouwhuis is inderdaad vd baan, er kwam zoveel bij kijken en na de oplevering moet dan nog zoveel gebeuren, daar hebben we geen tijd voor. Habib begint aan zijn nieuwe baan en daar word ontzettend veel van hem verwacht dat het eigenlijk onmogelijk is om daarnaast nog in een huis bezig te zijn.

Ik denk dat we voor de tweede bezichtiging mijn vader meenemen, die heeft er ook wel wat verstand van. Bouwkundigrapport wouden we inderdaad ook op laten maken.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

ze zeggen dat je het geld er ALTIJD uitkrijgt omdat de aankoopmakelaar beter kan onderhandelen omdat deze in die markt zit zeg maar en je betaald alleen maar over het verschil wat ie eraf kan krijgen dus ja ligt ook een beetje aan het huis, een wat ouder huis, meer werk e.d. zou ik er wel een in arm nemen!

11. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad :D !

12. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.602
    1.061
    113
    Hier
    ooohhhhh ik dacht al

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Toch lukt dat niet altijd!
    Wij hadden een goede aankoopmakelaar, maar om ons huidige huis niet aan ons neus voorbij te laten gaan heeft ze alleen maar geld gekost. Ik ben en was blij met onze aankoopmakelaar, maar dat had meer met de afstanden te maken.
    Anders hadden wij er nooit een in de arm genomen.

En dat betalen over het verschil :( Hier waren er gewoon bepaalde prijzen!

Een bouwkundige keuring kan prima zonder aankoopmakelaar en dan weet je meer dan alleen met aankoopmakelaar.
    Ik zou het, persoonlijk, alleen doen als je het nodig hebt voor onderhandelingen. Kan je dat zelf? Dan niet!

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Klopt een nieuw huis komt erg veel bij kijken, daar moet ook nog van alles aan gebeuren, zoals b.v. de aanleg van een tuin.
    Waar hebben jullie een huis gezien?
    Is het een oud of redelijk nieuw huis?

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij hadden een aankoopmakelaar van witte woning makelaars en die werken volgens dat principe: voor elke 1000 euro die ze van de vraagprijs afkrijgen, betaal je 100 euro aan ze.

Maar aan het eind ging hij toch een beetje met de verkoopmakelaar mee, want uiteindelijk wil hij natuurlijk wél dat de deal gesloten wordt. Daar heeft 'ie natuurlijk ook belang bij.

Dus als je zelf goed kunt onderhandelen, zou ik het denk ik niet meer doen.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @consider: paddepoel Noord hebben we een leuk huis gezien. We hebben volgende week ook nog een bezichtiging in de Hunze.
    Nadeel van de Hunze is dat ik Delano niet naar school kan brengen en het ook niet een stuk is waarvan ik vind dat hij het alleen kan fietsen.
    En paddepoel noord gaat Nana ook vanaf volgende week na school.
    Het is een huis uit 1970, maar wel goed onderhouden zit een nieuw dakkapel op en kunststofgordijnen. Douche is klein, maar er is wel mogelijkheid om deze te verbouwen.

17. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hadden ook een aankoopmakelaar toen we een leuk huis op het oog hadden, maar zouden het niet weer doen. Eerst begon ze haar eigen huizen te promoten en ze vond dat we veel te laag wilden bieden . Uiteindelijk toch behoorlijk onder haar adviezen kunnen kopen terwijl ze zei dat dat niet zou lukken.

Deel Deze Pagina