mexicaansegriepprik gehad en blijk nu zwanger te zijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door zoetje80, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoetje80

zoetje80 Lid

22 jun 2009
    81
    0
    0
    #1 zoetje80, 19 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2009
    hallo,

ik heb gister 3 dagen voor NOD een zwangerschapstest gedaan en die blijkt nu positief te zijn. natuurlijk ben ik heel blij, wilde dit ook graag. (heb 4 maandan geleden een miskraam gehad)
    ik behoor tot de risico groep en kreeg van de huisarts een oproep voor de vaccinatie. ik heb behoorlijk getwijfeld, maar besloot het toch te nemen (zit namelijk ook in de zorg). nu blijk ik toch zwanger te zijn. ik ben nu nog geen 4 weken zwanger, help wat moet ik nu doen.

groetjes zoetje

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Van harte
    Ik zou zo snel mogelijk even contact opnemen met je huisarts.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik denk dat je heel weinig er nog aan kunt doen de vaccinatie heeft immers al plaatsgevonden, maar die 2e prik zal idd niet meer gegeven worden.
    Wel nog ff met de huisarts kontakt opnemen om te bespreken dat je zwanger blijkt te zijn en verder heel hard duimen (net als iedereen in de eerste 3 maanden) dat het goed blijft gaan.

Liefs Mirre

4. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Van harte meid
    En idd neem even contact op met de h.a.:)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Van harte gefeliciteerd!

Ik weet dat er meer meiden zijn met kinderwens die gewoon de prik hebben gehaald omdat hun gyn had gezegd dat het prima kon.
    Zou me er nog niet te druk om maken, je kan er nu toch niks meer aan veranderen;) Idd even je huisarts bellen en stiekem toch genieten van je zwangerschap!

6. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi zoetje80,
    van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
    die mex.griep vaccin kan helemaal geen kwaad als je zwanger bent hoor. hier in belgië maakt men er geen enkel probleem van. zwangere vrouwen moeten hem zelfs laten zetten.

7. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd. Ik zou het gewoon even met je huisarts bespreken. Het zal vast vaker voorkomen!

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Om je gerust te stellen...
    Ik heb vandaag een collega van mij gevraagd of hij wist hoe het zat met het eerste trimester van de zwangerschap en de mex-prik...
    Hij (nefroloog) heeft contact opgenomen met het hoofd microbiologie van het UMC Utrecht om het met hem te overleggen..
    Deze vertelde dat de prik zelf niet schadelijk is voor een vruchtje Het zou gaan om een bijstof die in het vaccin zit.
    Het geen is nu alleen dat deze bijstof al tientallen jaren in vaccins gegeven wordt aan zwangere vrouwen (ook in het eerste trimester), te denken aan verschillende normale griepprikken en andere vaccinaties.
    Er is tot nu toe nog geen enkele melding geweest dat het een schadelijke uitkomst had ten gevolge van een vaccin met dezelfde bijstof.
    Het is alleen zo dat men zegt het liever niet te doen omdat je het eerste trimester in het algeheel voorzichtig moet zijn, zelfs met inname van paracetamol.

Maar alsnog er zijn geen bewijzen voor dat het schadelijk is voor een vruchtje in het eerste trimester van een zwangerschap.

9. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

16 jan 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    hoi hoi

ik heb de gewone griepprik gehad terwijl ik zwanger ben,ik wist toen ook nog niet dat ik zwanger was ik was toen ongeveer 7 weken.
    ik maak me er ook druk om,maarja het is toch al te laat.
    nu blijven hopen dat alles goed mag blijven gaan(Y).

En gefeliciteerd met je zwangerschap:D

10. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Snap dat je het moeilijk vind, maar probeer je er niet al te veel zorgen pm te maken! Komt vast allemaal goed!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik had ook besloten om de prik te gaan halen (volgende week ergens) ivm risicogroep met mijn werk, maar ik ben er ook net achter zwanger te zijn! Wij waren ook bewust bezig hoor, maar had het nooit gedacht! (de afspraak voor het ziekenhuis weer in te gaan stond al gepland!)

Maar ik kan hem nu toch niet meer halen toch? Ze geven je de eerste 12 weken toch geen prik meer? Maar mocht ik de griep krijgen (mijn zoontje wordt wel ingeent), kan de griep dan niet schadelijk zijn voor het vruchtje?

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Gefeliciteerd en ik denk dat het wel goed komt met de mexx griep prik. Ik zou wel even wat informatie inwinnen bij de huisarts.

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Gefeliciteerd!:)

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gefeliciteerd

15. 4days

4days Niet meer actief

Gefeliciteerd! Maar wel schrikken hoor!

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Van harte!!

17. zoetje80

zoetje80 Lid

22 jun 2009
    81
    0
    0
    hallo,

iedereen bedankt voor de reacties.
    ik heb contact gehad met de huisarts althans de assistent van
    en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
    ik moest alleen de tweede prik maar laten zitten en zou nu 70%
    beschermt zijn tegen de mex griep. nou daar neem ik dan genoegen mee. ik hoop net als ieder ander dat het goed mag gaan en probeer er van te genieten.

groetjes zoetje:)

18. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,

Hier nog zo iemand. Vanwege een innestelingsbloeding en omdat ik ook niet wist dat je geen vaccinatie mocht halen als je mogelijk zwanger zou zijn, heb ik afgelopen dinsdag ook een vaccinatie gehaald via het werk. Ik ben nu vier weken zwanger denk ik en heb de vaccinatie dan gehad toen ik drie weken zwanger was... Vind mezelf ongelofelijk stom en maakt me ook zorgen hoor! Zijn er helemaal nog geen bewijzen dat de vaccinatie voor risico's kan zorgen? Gr. Jikke
    En iedereen die zwanger is gefeliciteerd natuurlijk!

19. zoetje80

zoetje80 Lid

22 jun 2009
    81
    0
    0
    hallo Jikke,

ik voel me ook heel stom, wist wel dat de risco bestond dat ik zwanger had kunnen zijn, maar ik ging er niet van uit. ik heb dacht elke maand wel zwanger te zijn. ik heb mijn prik twee weken geleden gehad en ik moest me geen zorgen maken zei de dokters assistente. en als het goed is mag ik over een week of 2 naar de gyn voor een echo en hoop dan een kloppend hartje te zien.
    ik hoop voor ons beiden at het goed gaat met het vruchtje. ik duim voor ons.

groetjes zoetje

20. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Inderdaad zoals Grace al zegt. Hier ook worden zwangeren aangeraden om de H1N1 prik te halen.
    geen zorgen maken dus, en gewoon even de huisarts ;laten weten dat je zwanger bent EN de prik hebt gehad.
    Veel succes met je zwangerschap Zoetje!

Deel Deze Pagina