In bad gaan drama baby 3 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buitenleven, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Mijn dochtertje van 3 mnd vindt het in haar badje gaan niet fijn.

De eerste 2 weken na de geboorte zag ik haar ontspannen in het bad gaan, werd ze rozig.
    Vanaf een maand ongeveer zet ze het op een krijsen zodra ze in het water komt.

Dit heb ik geprobeerd;

-Iets warmer of juist kouder water,
    -badje in haar kamer of in de badkamer,
    - licht gedimpt of juist normaal aan,
    - met badinzet en zonder badinzet (soort ligstoeltje).
    Zodra ik haar eruit haal en een doek haar heen sla, is het huilen over.
    Onder de douche vindt ze fijn en samen in het grote bad met 1 van ons ook.

Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen om haar wel wat prettiger in bad te laten gaan?

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Het klinkt alsof ze het gewoon niet leuk vind om 'alleen' in bad te zijn. Dus dan maar gewoon samen in bad of lekker douchen?

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Misschien vindt ze het niet geborgen genoeg? Je kan een (hand)doek natmaken en over haar lijfje heenleggen. Dan krijgt ze geen koude lucht over haar huidje en voelt ze zich misschien net als dat ze dicht tegen jou aanligt.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het altijd drama, dus ze ging niet meer in het badje maar mee onder de douche.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij gebruikten de Tummy tub rond die leeftijd

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Hier ook geweest was met 5 mnd ofzo over. Ze was vaak te moe waardoor ze ging huilen.

7. Buitenleven

Daar heb ik inderdaad aan gedacht om er maar mee te stoppen, maar het voelde voor mij zo onlogisch ( dacht altijd dat baby's het warme water gewoon lekker vinden:)) maar nu zie ik er zelf ook telkens tegenop van te voren omdat ik weet dat ze gaat huilen, maar ik dacht dat ze het dan gewoon te warm of te koud vond.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Als je een ligbad hebt, kan je de babyswimmer proberen. Is een opblaasbare zwemband die om de nek gaat. Ziet er een beetje gek uit, maar de meeste baby's vinden dat heerlijk. Het hele lijfje is onder water en ze kunnen vrij bewegen en dobberen.
    Wij doen het hier wel maar 1x in de week, want zo'n heel bad vol is wel een beetje waterverspilling, voor die 5 à 10 minuutjes. Maar is misschien een poging waard voor jouw dochtertje.

9. Buitenleven

Dat is een goeie, ga ik proberen!
    Ik heb er nog een van toen mijn zoon baby was, maar was 'm helemaal vergeten:)

10. Buitenleven

Dit kan ik ook nog een keer uitproberen, dank je.
    Ik doe wel al met zo'n gietertje, haar schouders nathouden, maar dit vind ik eigenlijk nog handiger wat jij zegt.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Onze dochter vond het vanaf de geboorte niets, dus dat idee hebben we snel overboord gegooid, ik dacht eerst ook dat alle babies het lekker 'moesten' vinden. Ik had allemaal van die mooie/schattige fotos op internet gezien, maar helaas, ze vond het echt niets. Persoonlijk ben ik dan vrij makkelijk; dan maar niet in bad.

Als ze goed kan zitten is het misschien wel weer leuk ;)

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    De jongste hier vond en vind het ook verschrikkelijk. We nemen hem nu dus altijd mee onder de douche. Gaat eigenlijk ook een stuk sneller.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Onze tweede is de eerste anderhalf jaar in de tummy tub gegaan, die vond het badje ook niks. Maar die heeft nog lang in de box gezeten, zij leek dat veilige knusse nodig te hebben. Of mee onder de douche, dat deed ik ook vaak met haar. Dat heb je zo onder de knie, om het alleen te doen. Succes!

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij ook al heel snel mee onder de douche. Vond het badje altijd maar een gedoe. Hij vond het niet vervelend om erin te gaan, maar ik vond het veel makkelijker om even te douchen samen.
    We deden het wel vaak met z'n 2en, dat werkt net wat prettiger, maar op die leeftijd deed ik het ook al wel alleen.
    In bad ging hij pas weer toen hij kon zitten. :p

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Als ze onder de douche wel lekker vind zou ik dat ook gewoon doen. Kinderen die graag douchen worden meestal ook niet zo bang voor spetters en water over het hoofdje omdat dat bij douchen eigenlijk altijd zo is.
    terwijl in een badje water over het gezichtje vaak meer beladen is of wordt.
    Ik douchte overigens bij oudste vooral uit gemakzucht samen haha. Het badje op standaard stond achter ons bad (wij douchen in bad met een douchegordijn). Daarin lag een dikke badhanddoek. ik douchte dan samen een als ze dan klaar was legde ik haar in die dikke handdoek, douchte zelf 'af' en pelde nadat ik afgedroogd was dochter weer droog uit haar handdoek.

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij douchen altijd samen, wel eens geprobeerd?

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Tummietub proberen en anders lekker mee onder de douche of samen in bad. Badje gebruik ik hier na de kraamweek eigenlijk niet meer. Lekker in het grote bad of mee onder de douche ( doen we om de dag).

18. Buitenleven

Douchen met haar doe ik wel, maar wel als mijn man er is(tot nu toe).
    Wij hebben namelijk de douche in de badkuip en dan moet ik met baby over de rand. Erin gaat nog wel, maar eruit vind ik zo'n geklungel:) Ik heb het weleens geprobeerd hoor als ik alleen ben met haar;
    Had ik een handdoek klaarliggen om haar even op te kunnen leggen, ligt ze toch een paar tellen bloot. Ik vlug over de rand en pak haar op en leg haar in zo'n warme doek met daartussen een hydrofiel. Haar weer op de grond, ingewikkeld in de doeken natuurlijken ik gauw mijn badjas aan.

Iemand daar nog een tip voor?

19. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Herkenbaar verhaal, ons zoontje wilde de eerste 2 maanden absoluut niet in zijn badje. We hebben ons er maar gelijk bij neergelegd en hij ging dus alleen mee onder de douche of mee in het grote bad.

Van de een op de andere dag was het over en nu gaat hij sinds een week of 2-3 elke avond in zijn eigen badje en vind het heerlijk, wat een verschil met de eerste 2 maanden ! (toen was het echt alleen maar krijsen in zijn eigen badje).

Dus wie weet gaat het bij jullie binnenkort ook opeens over :)

Wat betreft het douchen zonder je man erbij (dat heb ik dus ook een aantal keer moeten doen). Ik zette zijn badje klaar naast de douche waar ik lekker een kussen of wat dikke doeken in legde. Badcape erin leggen en na het douchen je kindje erin leggen en in de badcape wikkelen (soms nog een extra doek om hem heen omdat hij de badcape vaak van zich aftrapte)
    Zelf snel afdrogen en badjas aan en dan kun je je kindje weer oppakken :)

20. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Mijn zoontje vond het badje ook niks. Dat was geheid een half uur krijsen, zo niet langer want hij begon preventief pas op de commode en hield pas op met een fles in zijn mik. Hysterisch werden wij er van, was pure stress. Tot mijn man het zat was en zei nu ga ik onder de douche met hem misschien is dat gebler eens klaar!
    Nou nou nou wat een openbaring....ventje kroop dicht tegen zijn vader aan en deed af en toe zijn hoofde bewust onder de douche straal. Oogjes dicht en kreunen van genot en ontspanning.
    Wij hebben ook een douche in het bad dus wij doen om de dag douchen + bad vol laten lopen. Dus dan is het eerst douchen en dan "zwemmen". Wij hebben een groot familie bad dus is echt een gezins ding met zij'n 3.
    Al met al zit hij zo 30 a 40 minuten in het water, en ook al word hij er niet rozig van, hij vind het echt heerlijk.
    Hij is nu Bijna 4 maanden en wij doen dit als sinds een week of 6 denk ik. Nooit meer dat kleine shit badje, dit is echt zo gezellig. (Tis wel een aanslag op je avond want bad plus flesje plus opruimen is zo anderhalf uur. Maarja ontspanninog bij je kind is een hoop waard!)
    Wij hebben trouwens ook zo een baby swimmer, is ook een succes!

Zorg dat je dit samen met je man doet, praktisch en gezellig! Het hoeft toch niet elke dag, succes!

Deel Deze Pagina