Dames wie kan mij helpen bij het volgende. Wij hebben een woz- aanslag ontvangen. Peildatum is 1-1-2017 en wij hebben op 1-2-2017 het eigendom gekocht. Nu is de woz-waarde aanzienlijk hoger dan waar wij het voor gekocht hebben. Gaat hier om nieuwbouw dat nog gebouwd moest worden. Nu hebben wij bezwaar gemaakt omdat de waarde hoger ligt dan waar wij het voor gekocht hebben. Dit bezwaar is ongegrond verklaard: 1-1-2018 was de woning voor 45% gereed (volgens de gemeente ). Op 1 jan lag de vloerplaat van de 1 verdieping er. Dat is dus volgens mij geen 45%. De hogere waarde wordt dus gebaseerd op deze ruwbouw. Mijn vraag is nu als je een peildatum aanhoud van 1/1/2017 dan gaat het toch om de waarde op dat moment en niet de waarde van 1/1/2018. Ik ben echt een leek in dit soort dingen.
Als er sprake is van een verbouwing wordt voor peildatum 1 januari 2017 uitgegaan van de toestand op toestandsdatum 1 januari 2018
Bedankt voor je reactie. Dat klopt inderdaad, heb begrepen dat ze een verbouwing ook mogen mee nemen. Heb inmiddels de taxateur gesproken en die heeft een fout gemaakt. Hij heeft voor de taxatie de foto's van de buren gebruikt die veel verder waren in het bouwproces. Hij gaat onze aanslag corrigeren.