WOZ waarde - OZB aanslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Dushi, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij mij is er 22.000 bijgekomen. Maar er is schijnbaar iets veranderd in de wet. De gemeenten mochten óf een hoger percentage rekenen over hetzelfde WOZ-bedrag óf ze mochten een lager percentage rekeken over een hoger WOZ-bedrag.

Ik doe de administratie hier thuis en ik heb de aanslag van vorig jaar er even bijgepakt. WOZ is flink hoger, maar het te betalen bedrag niet. Ik denk dat dit de verklaring is voor jullie hogere waarden.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben het zelfde huis als een tante, en dat van haar is 10.000 euro goedkoper dan die van ons... gek he!
    Ook hebben ze voor ons huis verkeerde referentiewoningen gepakt (die niet hetzelfde zijn, kwamen we vorig jaar achter maar toen waren wij ietsie te laat met bezwaar). Ik heb de brief al geschreven voor het bezwaar. Want het gaat niet alleen om de gemeente belasting maar ook om de algemene belasting!

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben niks verbouwt en ook wij zijn 30.000 omhoog gegaan. Echt belachelijk!
    Denk dat wij ook nog wel bezwaar gaan maken.

4. Aalbes

Aalbes Actief lid

4 okt 2006
    118
    0
    0
    Ik durf bijna niet te vertellen, wat onze WOZ-waarde omhoog is gegaan. € 66.000,--!
    Slik.

Dit is nadat we vorig jaar bezwaar hadden aangetekend. Toen waren we volop aan het verbouwen, het huis was onbewoonbaar.
    Die bezwaren hebben ze allemaal afgewezen. Dat schijnt dus niet uit te maken.
    Het enige waar we gelijk in kregen, was het aantal m2 van het perceel. Ze hadden een ander stuk bij onze grond opgeteld. Nadat het Kadaster was geweest, is dit aangepast.
    We zijn toen € 50.000,-- lager gesteld.

Maar nu dus weer € 66.000,-- hoger.

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @aalbes, jeetje zeg! Zullen ze niet weer dezelfde fout hebben gemaakt met het aantal m2?

6. Aalbes

Aalbes Actief lid

4 okt 2006
    118
    0
    0
    Nee, jammer genoeg niet. Het aantal m2 klopt wel gewoon.

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Waar kun je bezwaar hiertegen indienen?
    Hoe gaat het dan in zijn werk? :rolleyes:

Groetjes Marjo

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij zijn 25.000 omhoog gegaan. Zo'n 21% is dat. Klopt bij ons wel. In de belastingkrant die we erbij kregen, staat ook dat de WOZ wel hoger is, maar dat je naar verhouding minder hoeft te betalen als vorig jaar. Klopt bij ons aardig, want we moeten ongeveer hetzelfde bedrag betalen als vorig jaar. Tja, je weet het van te voren dat het in het begin van elk jaar gaat gebeuren. Hoort er allemaal bij helaas...

9. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

19 dec 2006
    671
    0
    0
    Wij hebben nog steeds niets gehad. ZIjn in oktober 2005 in dit huis komen wonen is nieuwbouw dus ben benieuwd wanneer die van ons eindelijk eens een keertje komt.

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Die van ons is met 16.000 gestegen.. Geen idee of het klopt, we hebben niets verbouwd ofzo, het is een nieuwbouwhuis..

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hoi Marjo,

Er zit meestal een bijlage bij de aanslag. Hierin vermelden ze hoe je bezwaar kunt maken en binnen welke termijn. Er staat dan ook een adres waar je het naartoe kunt sturen.
    Uiteraard dien je het bedrag gewoon te betalen en krijg je (als je geluk hebt) dit jaar nog antwoord :rolleyes:

Ons bezwaar is net op de bus 8)

Groetjes,
    Danielle

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn ook met 27.000 euro gestegen wat betreft de WOZ waarde van ons huis.... Voor het te betalen bedrag betekent dat een stijging van ongeveer 50 euro.. we betalen nu 550 euro... Ik vind het nogal wat!

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    haha, ik dacht even dat het een 1 april grap was, maar nee ons huis is volgens de gemeente echt 20% in waarde gestegen tussen 2003 en 2005, die zijn wel lekker daar hè, ga dus mooi bezwaar maken. Mijn buren proberen hun huis al 1,5 jaar te verkopen voor een vraagprijs die lager is dan mijn WOZ-waarde.

14. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik snap er niks van, die van ons is juist gedaald :( Helemaal niet erg natuurlijk, maar zouden ze vorig jaar dan teveel berekend hebben? Ons huis hebben we nl. afgelopen jaar verbouwd en er is niks veranderd in de buurt waardoor het huis minder waard zou zijn. Heel apart, maar als ik jullie verhogingen zo lees ben ik er maar wat blij mee.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, maar ze gaan uit van 2005, dus als je vorig jaar verbouwd hebt nemen ze dat pas bij de WOZ-bepaling van volgend jaar mee.

Nee, nu is het echt hét moment om dit soort dingen uit te zoeken. Ik kan ieder moment gaan bevallen en moet ik achter de verkoopwaarde van mijn huis aan. Moet ook nog aan kunnen tonen dat de stijging van 20% niet klopt. Dus maandag naar het Kadaster bellen en zo. Vind het ook zo lomp om de buren te vragen wat ze voor hun huis betaald hebben.

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij zijn gelukkig gelijk gebleven en gaan zo'n € 306 betalen (gespreid over twee maanden). Gelukkig maar als ik de bedragen hier zo lees... :(

Groetjes,
    Josien

17. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Loeki, wij verbouwen elk jaar wel wat aan ons huis, maar niet iets waar we een vergunning voor moeten aanvragen, dus gemeente weet dan toch ook niet wat je aan je huis allemaal hebt verbeterd?

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, ik vind een stijging van 20% nogal wat, wij hebben eerder achterstallig onderhoud.

wij betalen 510 euro in 12 termijnen.

19. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden....misschien een rare vraag. Maar waar hangt het eigenlijk vaanf of de WOZ waarde stijgt?
    De onze is dit jaar ook weer met 8000 euro gestegen t.o.v. vorig jaar.
    Onze aanslag is dit jaar 657 euro. Wel in 9 keer betalen gelukkig.
    Wij zijn hier de enige die het gekocht hebben. En nu heeft de gemeente ook nog eens assielzoekers naast ons geplaatst. Kunnen we hier wat aan doen?
    Zou bezwaar maken nut hebben?

Liefs Marjo

Deel Deze Pagina