Hier ook een hogere woz, msar dit heeft te maken met verkoopprijzen die flink gestegen zijn in onze straat. Dus had het al verwacht Maar zeker altijd bezwaar maken als je het niet eens bent!
Bij ons werd het huis op een derde meer getaxeerd dan we betaald hadden, echt bizar. Werd ook teruggedraaid idd.
WOZ aanslag gisteren bekeken. Bijna 70.000 meer. Maar wat we moeten betalen is zelfs wat minder dan vorig jaar. Zo even contact opnemen met de hypotheek want in ons geval is het erg gunstig.
Gewoon bezwaar maken. Bij de WOZ waarde gaan ze uit van waardepeildatum 01-01-2017; als je in mei van dat jaar een taxatierapport hebt van 215.000 lijkt mij dit een mooie onderbouwing om dit aan te laten passen. In 5 maanden tijd kan een huis niet opeens 35.000 minder waard zijn. Dit scheelt weer in kosten op de OZB en waterschapsbelasting, maar wellicht ook op de inkomstenbelasting; hier moet je immers ook de WOZ van je huis vermelden. Hoe dit met de rente van de hypotheekverstrekker werkt weet ik niet, ook de moeite om daar wat meer informatie over in te winnen? Een verlaging van de OZB en waterschapsbelasting is tientjeswerk (altijd leuk meegenomen), maar ik denk dat een lagere rente meer opbrengt?
Hier is de woz waarde een stuk omlaag gegaan! 11 duizend euro ten opzichte van vorig jaar. De woz waarde is sinds we hier wonen nu 30 duizend euro lager! Snap echt niet hoe ze erbij komen dat de waarde nu 11 duizend minder is. De woz waarde is gewoon 30 duizend minder dan waar we de woning voor hebben gekocht. Volgens jaar loopt de rente looptijd af....iemand enig idee of ik problemen krijg met zo'n lage woz waarde?
Wij hebben ons huis net voor de crisis gekocht en de woz ligt tot nu toe nog steeds lager dan wat we als hypotheek hadden (hoewel we wel een aflossing tussendoor hebben gedaan). Maar afgelopen oktober liep de rente periode af en het aanbod was prima. We betalen nu de helft aan hypotheek dan hiervoor. Dus ik zou me nog geen zorgen maken.
De WOZ-waarde is gebaseerd op verkoopcijfers van vergelijkbare woningen in een bepaalde periode, en de woningprijzen stijgen als een malle, dus de meeste mensen zullen een flinke stijging zien dit jaar. Je kunt bij de gemeente het taxatierapport opvragen, daarin staat onder meer welke vergelijkbare panden zijn gebruikt, dan kun je alvast een beetje inschatten of de stijging reeel is. Denk je van niet, dan kun je bezwaar maken. De taxateurs van de gemeente zullen dan beoordelen of de kenmerken van je woning die zijn gebruikt correct zijn en of we misschien verschillen zijn tussen jouw woning en die van de gebruikte vergelijkingspanden die onvoldoende in de waardering zijn meegenomen.
Ja maar de peildatum is wel van een jaar geleden. Hier ook echt een flink gestegen waarde. Terwijl de taxatie een lager prijs gaf toen.
Klopt, maar een jaar geleden was de stijging ook al aanzienlijk, verwacht volgend jaar wederom een flinke stijging.
Ik hoorde gisteren van de buren, dat hun woz ook bizar veel hoger ligt. Kunnen we daar dan alsnog tegen in beklag?