Onze woz is gestegen naar 404. Echt wel bizar hoog ook. Geen idee nog wat de buren hebben. Maar wij hebben een hoekhuis dus betalen altijd meer. Huis is ook iets groter.
De onze is gestegen naar 427. Komen van 356 af dus vind de stijging echt heel fors. Maar goed, huis was ook getaxeerd op 450 voor de verbouwing vorig jaar dus het zal wel kloppen. Denk dat bezwaar geen enkele zin heeft.
Heeft iemand al online bezwaar gemaakt? Via welke site? Ik twijfel een beetje. Ik ben zo bang dat het uiteindelijk hoger wordt dan dat het nu is.. iemand dat wel eens meegemaakt na bezwaar? Overigens hebben wij de gemeentelijke belastingen al betaald zonder na te denken of we bezwaar wilden maken tegen de WOZwaarde. Zou dat uitmaken?
Altijd zelf bezwaar maken en nooit via een bureautje. Zo’n bureautje presenteert de gemeente een factuur van ongeveer 700 euro per bezwaar. Het lijkt of dat je hier zelf niet voor hoeft te betalen maar de gemeente moet ergens de kosten verhalen en doet dat uiteindelijk toch middels de gemeentelijke belastingen
https://www.wozwaardeloket.nl/ Om te checken wat buren of andere vergelijkbare huizen voor WOZ waarde hebben.
Wij hebben een aantal keer bezwaar gemaakt, hebben we gewoon zelf gedaan omdat het de gemeente per bezwaar best wat geld kost en dat wordt vervolgens weer verrekend bij de burger. Eerste paar keer hebben we zelf een brief opgesteld (voorbeelden genoeg op internet) met de redenen waarom we het er niet mee eens waren. Laatste keer kon het via de site van Tribuut (die bij ons de gemeentebelasting int), was paar vinkjes zetten en korte uitleg geven. En nu stond er in de brief dat je ook kon bellen met de taxateur, is voor de gemeente blijkbaar het goedkoopste en volgens mij zijn er zelfs mensen die direct hoorden of de WOZ-waarde veranderde. Alle keren dat we bezwaar hebben ingediend, is de WOZ-waarde verlaagd. En als je al betaald hebt en de WOZ wordt verlaagd, krijg je het verschil gewoon teruggestort.
Hier ook nog steeds niet binnen helaas, ben erg benieuwd. We wonen tussen een aantal miljoenen villa’s dus de buren checken helpt niet echt (wij wonen overigens helaas niet in een miljoenen villa helaas )
Hier is het binnen. Op alle huizen zo"n 25% erbij. Dat wordt wel bezwaar Gewoon zelf bezwaar maken, niet via een bureau. Met je DigiD kun je inloggen en zien hoe de WOZ waarde tot stand is gekomen, en dus of je grond hebt voor bezwaar. Je moet hoe dan ook eerst je belasting betalen en als je bezwaar wordt toegekend krijg je geld terug op basis van je nieuwe WOZ waarde
Heb hier trouwens vorig jaar bezwaar gemaakt en gehonoreerd. Dit jaar voor 2 huizen bezwaar gemaakt, waaronder die waar vorig jaar het bezwaar van was gehonoreerd. Ze zijn even vergeten wat de bezwaar gronden van dat huis waren dus ik heb alles maar weer ingediend
Hier vorig jaar bezwaar gemaakt maar werd afgewezen. Bleken een fout gemaakt te hebben bij onze direct buren waardoor verschil tussen haar en ons groot was Dit jaar is rechtgetrokken